Bukefalos 28 år!

Varför försvann tråden??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför försvann tråden??

Vad menar du nu? Det var helt och hållet min privata reflektion när jag tittade i tråden, att man åtminstone håller sig till ämnet.

Om det är något man värnar om, borde man ju vara försiktigt med det. Så är min uppfattning om saker och ting, den här tråden visar ju på att man värnade om tråden men nu är den tillbaka och det första man kan läsa på den sista sidan är ju inte så trevligt.

Det handlar inte om gnabb varken mot användare eller moderatorer, det är bara vad jag kunde konstatera.:crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Varför försvann tråden??

Men då uppfattar vi det annorlunda. Med mina glasögon gnabbas det från bådas håll men håller med om att det var en tråkig fortsättning direkt när tråden öppnades.
Ska byta glasögon till nästa gång jag loggar in och ta mig ut till stallet nu istället.
 
Sv: Varför försvann tråden??

Med mina glasögon gnabbas det från bådas håll men håller med om att det var en tråkig fortsättning direkt när tråden öppnades.

Tack, och det var dit jag ville komma. Direkt när tråden öppnades.
 
Sv: Varför försvann tråden??

Tack, och det var dit jag ville komma. Direkt när tråden öppnades.

Men det jag såg och frågade om var att moderatorn direkt "käbblade" på ett helt otroligt sätt för att vara moderator, jag måste faktiskt säga det:eek:
Som tur var borttaget men även mitt svar ang ramen dvs ämnet togs bort, så just nu känns det lite avslaget att ens skriva nåt, som sagt....
 
Sv: Varför försvann tråden??

Ditt svar var hälften käbbel-svar på annat käbbel och hälften relevant för tråden.

Jag har som regel att in princip aldrig gå in och ändra i användares inlägg. Alltså tvingades jag radera hela ditt inlägg.
Skriv gärna det relevanta du skrev igen, men låt bli käbblet både här och där.
Detta gäller självklart även andra användare och moderatorer.
 
Sv: Varför försvann tråden??

Ditt svar var hälften käbbel-svar på annat käbbel och hälften relevant för tråden.

Jag har som regel att in princip aldrig gå in och ändra i användares inlägg. Alltså tvingades jag radera hela ditt inlägg.
Skriv gärna det relevanta du skrev igen, men låt bli käbblet både här och där.
Detta gäller självklart även andra användare och moderatorer.

Jag ska inte "käbbla" nu men jag anser faktiskt att i det fallet var min fråga (som jag antar att du kallade "käbblet"), var berättigad, dvs om det skulle fortsätts så här i tråden:crazy:

Du måste ju också ha sett, (hur du än anser att jag är ett hopplöst fall, som det verkar), hur moderatorn agerade?:eek: Jag menar att det får finnas gränser, kan inte du också, Gunnar, hålla med om det? Du såg ju.

Helt ok att det togs bort, för det var enbart pinsamt. och nu har diskussionen fortsatt och den handlar om ramen:bow:
 
Sv: Varför försvann tråden??

Om en moderator beter sig illa blir det ofta inte bättre av att käbbla emot. Antingen försöker man svara på ett bra sätt i tråden eller så skickar man ett PM till moderatorn eller om man tror att det behövs till mig.

Jag agerar sällan ögonblickligen på sådant om det inte är mycket uppenbart att användaren eller moderatorn grovt brutit mot reglerna.
Men det finns ingen tvekan om att jag samlar på mig och analyserar den information som på olika sätt kommer in och sedan agerar på lämpligt sätt när bilden är klar.

Skärpning alla nu!
 
Sv: Varför försvann tråden??

Nu är tråden förvisad till DressyrGnägg- höjden av förakt:angel: .
 
Sv: Varför försvann tråden??

Nu är tråden förvisad till DressyrGnägg- höjden av förakt:angel: .

Eller kanske en mer passande plats för en tråd där ett gäng 40+are bjäbbar i mun på varandra ;)?

(Den ligger nu på dressyr och får där ligga kvar så länge den sköts hyfsat av de som deltar i den, annars har vi också en soptunna.)
 
Sv: Varför försvann tråden??

Ja vad säger man? '

Vilka svar från moderatorer!?!

Jag måste också återknyta till Lovisaleonoras fråga om jag trodde att det låg politik bakom borttagningen av tråden. ;)

Vad säger man om denna kommentar?

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11975767&postcount=757

Elller denna, som svar på att flera användare undrade över den förra tonen i en trevlig tråd där många deltar och diskuterar seriöst (och som höjde både antalet svar och visningar på klassiska forumet när den låg där:grin:)

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11979177&postcount=771


Ja, lovisaleonora, vad tycker du att jag ska tro nu:confused::crazy:

Banningen hade ju faktiskt inte ett dugg med den aktuella tråden att göra.
Endast att den bannade var ts.

Det känns jättemärkligt att vi diskuterar flera stycken och får såna kommentarer rakt i ansiktet och utan anledning som vi fått av moderatorer sista tiden.

Och 40+ arna är rätt många i den tråden :grin: Av olika åldrar dessutom:angel:

Jag svarade B_a_l i tråden, det ber jag om ursäkt för, det var helt OT och jag tycker det vore trevligt om både mitt inlägg och hennes bpda togs bort:bow:
Liksom övertrampet ovan:o
 
Sv: Varför försvann tråden??

Jag kanske inte borde lägga mig i, jag är moderator och det finns ju en risk att någon tror att detta svar baseras på partiskhet tack var det. Då får man tro det, men sett ur mitt privata perspektiv tycker jag tråden bitvis är och har varit förfärlig i tonfallet mellan olika användare. Ibland kan det kännas lite som man ropar får man svar, och jag kan också förstå om en moderator till slut tröttnar på allt tjafs och svarar på ett kanske inte alltid så konkret och bra sätt.

Alltså, som man själv vill bli behandlad kanske det är bra att behandla andra på samma sätt. Tycker man då att det är ok med snorkiga och översittande svar, så måste det således vara ok att få sådana svar tillbaka.

Eller så tycker man att det är trevligare med bra, konkreta svar. Och då både ger man sådana och får även ta emot detsamma tillbaka.

Detta är vad jag har uppfattat tråden som, och då som sagt bitvis.
 
Sv: Varför försvann tråden??

Du har sett att det är över 770 inlägg:confused: OCh över 12.000 visningar.
Hur många inlägg har varit som du beskriver:confused:

Det är helt otroligt vad ni moderatorer läser in i den tråden. Och alltihop för att ts blev bannad. Jag tvivlar på att den tråden annars alls kommit upp till diskussion. Titta er omkring på buke. Vilken tråd med så många inlägg och visningar har inte ett eller annat lite tristare inlägg och det kommenteras inte öht.

Lovisaleonora: Idag svarar jag JA, på din fråga. Det var politik när den togs bort och det har gått troll i moderatorernas syn på tråden.:crazy::cry:
 
Sv: Varför försvann tråden??

Jo jag befarade ett svar av den här kalibern, skippa moderator snacket och begrunda det jag skrev som vanlig användare.

Begrunda också varför moderatorn för forumet såg sig nödgad att ta bort tråden för att hinna gå igenom den, innan den återbördades.

Jag skrev att tråden har varit mindre trevlig bitvis, en del har ju tagits bort och jag var också fundersam precis i startgropen när tråden kom tillbaka. Även då figurerade en del mindre trevliga svar.

Som sagt, min privata reflektion.

Jag kan mycket väl avsäga mig moderatorskapet, men det ändrar ju inte min åsikt i frågan som privatperson.
 
Sv: Varför försvann tråden??

Att en tråd har många inlägg eller många visningar säger absolut inget om kvaliteten på inläggen i tråden.

Tråden plockades bort och rensades tidigare, den lyftes sedan tillbaka. Den låg troligen på fel forum från början också, nu ligger den under det forum där den troligen passar bäst.
Visst det har skett ett och annat misstag, från min sida, från moderatorer och från användare i tråden, förhoppningsvis blir det inget mer tjaffs i tråden som inte har med den att göra, som det varit tidigare och som var anledningen till att den plockades bort och rensades.

Jag tar på mig en hel del ansvar för vad som hänt runt denna tråd och jag hoppas att ni som faktiskt ogillas av en hel del användare och en och annan moderator gör ett yttersta för att sköta er. Det bör då inte finnas någon som helst anledning för moderatorer eller mig att agera mot er.
Om någon moderator agerar felaktigt bör ni omgående skicka PM till mig om detta. Jag samlar ihop evetuella övertramp och gör sedan en samlad bedömmning om lämpliga åtgärder. Ibland kan de komma direkt ibland efter ett bra tag och ibland inte alls :)

I övrigt kan jag tänka mig att det mesta snart borde vara sagt i ram-tråden vilket kan göra det lämpligt att snart låsa den och be de som eventuellt tycker att det finns mer att diskutera skapa en ny tråd och fortsätta där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Igår kväll försvann en tråd från hästvårdssidan. Jag undrar helt enkelt varför den togs bort just igårkväll eller undernatten till idag...
Svar
6
· Visningar
2 209
Senast: Boj
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
20 988
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp