Bukefalos 28 år!

Varför försvann tråden??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför försvann tråden??

Precis så är det.
Men då gäller reglerna på forumet och det jag skrivit tidigare att PM som läggs ut på forumet normalt raderas så fort vi får kännedom om dem.
Men som sagt, undantag finns. Någon kanske skickat en rolig histora via PM som ingen skulle ledsen över att den läggs ut.
 
Sv: Varför försvann tråden??

Jag kan undra om det inte ingick i Fios "bestraffning" att ta med hennes uppskattade tråd:confused:
Jag tror att hon var mkt väl medveten om följderna, men att hon ansåg att det var värt det.

Den "nya" användaren som satte igång det hela, skulle ha ombetts skriva en tråd här. I vanliga fall när OT inlägg skrivs i trådarna raderas de eller flyttas, men inte i detta fallet.:confused: Det var dessutom inte ett enda inlägg, utan det fick fortgå.
Det är inte den enes fel att 2 träter. Kålsupare är vi allihopa:bump:
 
Sv: Varför försvann tråden??

Enligt lagen, ja.
Enligt netiketten som gäller på buke, nej.
Den enda som tillåts bryta mot bukes regler är Gunnar eftersom det är hans forum och hans regler.

Och där håller jag inte med dig. Sätter man som sajtägare upp regler skall man själv hålla sig till dom.

Jag har drivit forum. Jag har själv varit aktiv i det ägda forumet som privatperson med ett nick som var privat. Jag (som admin) har till och med bannat mig själv (som privat person) vid ett tillfälle när jag bröt mot en av de regler jag (admin) hade satt upp.

Istället säger jag, som en viss kontrollator gör i ett forum: "Ta det via PM".

Många här säger att moderatorer skall hålla en högre standard. Det gäller även sajtägare, enligt min åsikt.
 
Sv: Varför försvann tråden??

Tycker man inte om hur ett forum sköts är man ju givetvis i sin fulla rätt att lämna forumet i fråga. Det har jag gjort i många fall, där jag varit aktiv men sedan tyckt att skötseln varit för dålig.

Men ordspråket "ingen regel utan undantag" är väl både gammalt och beprövat och jag tycker det känns skönt att slippa rigidia regler som är ristade i sten.

Självklart bestämmer forumägaren. Det tycker jag också är skönt.
 
Sv: Varför försvann tråden??

IngelaH och jag har när det gäller den omskrivna tråden missförstått varandra. Jag trodde hon skulle lägga tillbaka den när hon kollat klart den och hon trodde att jag skulle säga ok innan hon gjorde detta.
Den älskade tråden ;) kommer nu läggas tillbaka :)
 
Sv: Varför försvann tråden??

Men sen tror jag att överreaktioner förekommer från "alla" sidor (om nu cirklar har sidor - för nog går det här i cirklar?)?

Att en person kommer in i en diskussion och ställer frågor om diskussionsklimatet utlöser en enorm lavin? Man måste nog ha några varbölder som ömmar, om man reagerar så pass starkt på det?

Att komma med antydningar om att det nicket är skapat av någon som tidigare varit aktiv - för många andra användare är det troligen irrelevant och troligen förstår man inte anklagelserna heller som haglar? Vad har det med något att göra?

Har en utomstående (oavsett om h*n varit aktiv på Buke förut eller inte) inte rätt att kommentera disussionsklimatet utan att bli anklagad för att vara en kålsupare, eller en som "utlöser alltihop"?

Det tycker jag är jättemärkligt beteende. (Eller, det är säkert inte märkligt, men jag tycker inte om det).

OBS OBS och åter OBS: Detta är ett inlägg som inte riktar sig specifikt till någon person, utan enbart ur en allmän synvinkel!
 
Sv: Varför försvann tråden??

C_L, du är klok som en bok! :bow:

Och jag har ju ett par gånger fått höra, att jag är luddig i mina förklaringar. Men jag måste säga att det finns fler, som är... Men jag väljer att inte peka ut någon, specifik idag.

Därför har jag nu förtydligat, vad Klassiska RidKONST-forumet alltid har varit och även framledes är TÄNKT att vara i denna nya vett och etikettråd; NYA REGLER för vett och etikett på Klassisk RidKONST

Jag hoppas att inga mer missförstånd kommer att råda och att alla diskutanter, inser att ingen ridstil är mer viktig. och ej hellre att någon ridstil är mindre viktig än någon annan i Klassiska RidKONST-forumet.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Sv: Varför försvann tråden??

Även du Jacko, är klok som en bok. :bow:

Och jag kan bara humma och nicka instämmande till hundrafemtioelva procent.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Sv: Varför försvann tråden??

Den "nya" användaren som satte igång det hela, skulle ha ombetts skriva en tråd här. I vanliga fall när OT inlägg skrivs i trådarna raderas de eller flyttas, men inte i detta fallet.:confused: Det var dessutom inte ett enda inlägg, utan det fick fortgå.

Det här tycker jag faktist är relevant.

Gunnar- Den aktuella tråden som axel syftar på är *lära in sluta...av Kookaburra* där en andvändare gick in och diskuterade klimatet mm. Nog för hon på många punkter hade rätt och jag sörjer avhoppet i.s men som axel skriver så andvändes hennes inlägg som vapen och stämmningen trappades upp till det läget att banning och varningar tilldelades.

Kanske var detta oundvikligt som läget har utvecklats och jag behöver inte ett svar här e.g men jag skulle uppskatta att du kikar på detta och tar upp i din diskussion med moderatorerna.

Ram-tråden är öppen igen så denna tråd dör väl ut.
 
Sv: Varför försvann tråden??

Jag hoppas att inga mer missförstånd kommer att råda och att alla diskutanter, inser att ingen ridstil är mer viktig. och ej hellre att någon ridstil är mindre viktig än någon annan i Klassiska RidKONST-forumet.
Men kan inte folk bara dra ur datorsladden, gå ut o sadla ut sin häst och rida på sin volt :).
 
Sv: Varför försvann tråden??

Eftersom du är här IngelaH så kan jag tala om för dig och övriga moderatorer att jag inser att ni gör ett i regel ej uppskattat arbete här men det betyder inte att ni är otrevliga eller ej behövda.
Jag uppskattar erat arbete även fast jag har åsikter om vissa förfaranden.
 
Sv: Varför försvann tråden??

Men som jag försökte få fram i mitt inlägg - jag tror att alla läser med sina glasögon.

Jag engagerar mig inte så mkt i ridtrådar längre, då jag efter många års irrande i min egen hjärna så smått börjar närma mig LovisaLeonoras inställning, och känner mig relativt neutral numera till buke. (Så har det verkligen inte alltid varit :o). Och jag tycker fortfarande det är konstigt att en användare inte kan kommentera diskussionsklimatet förrän det blåser upp till storm.

För alla de användare (förhoppningsvis är de många...) som inte hänger med i alla "småstrider" blir hela utvecklingen helt absurd och ointressant.

Livet är det där som pågår utanför datorn - men det är vi nog alla överens om!
 
Sv: Varför försvann tråden??

Men kan inte folk bara dra ur datorsladden, gå ut o sadla ut sin häst och rida på sin volt :).


Du, DET undrar jag med ibland. Det är knappt att jag hunnit svälja en huvudkudde och lägga mig på två alvedon, de sista tre nätterna...

Men nu ska jag snart ge mig ut och se om bromsen på min bil fungerar, eller om jag ska se hjälplös ut tills någon kollar bromsvätskenivån åt mig. Vilket jag hoppas att problemet är. För jag har inte "tid" att be någon fixa bromsbelägg nu, när jag ÄNTLIGEN fått tag på en hästtranpsport! :bump: Jag vill sätta igång "racermadamen" igen inför vårens fröjder!
 
Sv: Varför försvann tråden??

Eftersom du är här IngelaH så kan jag tala om för dig och övriga moderatorer att jag inser att ni gör ett i regel ej uppskattat arbete här men det betyder inte att ni är otrevliga eller ej behövda.
Jag uppskattar erat arbete även fast jag har åsikter om vissa förfaranden.

Tack, det var trevligt att höra.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
Alternativ Ryttare OCH moderator
 
Sv: Varför försvann tråden??

Men jag håller med, det är inte det. Tycker bara att rättvise frågan om OT i den aktuella tråden är viktig i sig eftersom det brukar lätt kunna återkomma bitterhet och återknytningar till episoden. Aldrig hört talas om *hästminne* ;)

Jag är oxå lite buke-avvand efter modemhaveri men tycker att det är upp till var och en hur viktig buke är. Din och LovisaLeonoras inställning är sund :bow: men tragiskt att man tappar sugen att engagera sig, diskussions klimatet måste bli bättre!
 
Sv: Varför försvann tråden??

*KL*

Har inte besökt forumet och hade ingen kännedom i sig om denna tråd förrän diskussionen dök upp här, jag var nu inne och titta lite förstrött i tråden. Det jag finner anmärkningsvärt är att tråden knappast hann återbördas förrän det dök upp i min ögon helt oväsentliga kommentarer i hånfulla ordalag.:confused:
 
Sv: Varför försvann tråden??

*KL*

Har inte besökt forumet och hade ingen kännedom i sig om denna tråd förrän diskussionen dök upp här, jag var nu inne och titta lite förstrött i tråden. Det jag finner anmärkningsvärt är att tråden knappast hann återbördas förrän det dök upp i min ögon helt oväsentliga kommentarer i hånfulla ordalag.:confused:

Hoppas inte det var min kommentar du menade :o

Jag försökte bara vara rolig :o


Och lätta upp stämningen...inget illa ment från min sida alltså....:laugh:
 
Sv: Varför försvann tråden??

Suck...vad säger man :cry: Ska det smågnabbas och föras OT från både andvändare och Moderatorn nu ?
Det pratas genom andra och tassas runt....kan detta inte lösas !!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Igår kväll försvann en tråd från hästvårdssidan. Jag undrar helt enkelt varför den togs bort just igårkväll eller undernatten till idag...
Svar
6
· Visningar
2 209
Senast: Boj
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
20 989
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp