Varför gör han på detta vis?

Daff

Trådstartare
Vi har en ladugårdskatt, som alltså bor med kossorna, han är väldigt kelig och kommer när man kallar på honom. Fast i dag när jag såg honom och ropade, så i stället för att komma så lade han sig och rullade i gräset. Jag gick framtill honom och då är han kelig men klättrar efter ett tag ner på marken och börjar rulla igen. Varför gör han så här? Har det något med att det var väldigt varm och soligt ute? Han har säkert gjort så här förr men jag har aldrig tänkt på det... Så det det någon klok som vet?
 
Det är också ett sätt att kela. Mina katter gör inte så, men jag har sett många andra som gör det. Ofta är det då katter som inte känner mig, så kanske är det sätt att kela utan att komma för nära?

mandalaki
 
Alla mina tre gör det till och från, det är ett sätt att visa att de mår bra och vill kela. Ibland gör de det framför fötterna på mig, ibland när jag böjer mig ner och klappar dem.

Sett de två som är ute göra det 'av sig själva' och ensamma ute med så de gör det nog för de mår bra helt enkelt =)
 
Min gör så när han är gosig, och när det är varmt och mysigt på marken. Ett allmänt uttryck för välmående ser jag det som :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
836
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Det är ingen kul dag varken för promenader eller snickrande. Jag vill inte gå utanför dörren överhuvudtaget. Och jag måste faktiskt inte...
Svar
10
· Visningar
500
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 220
Senast: Ainon
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 054
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp