Bukefalos 28 år!

Varför har jag så svårt att bli kär?

xet2015

Trådstartare
Jag har varit tillsammans med en man under 7 år o det förhållandet har varit allt annat än bra, vi har inte alls velat samma saker i livet o jag är den som har fått stå tillbaka o accepterat detta för att jag har tyckt så mycket om honom.
I somras fick jag nog o bestämde mej för att gå vidare. Jag hade fortfarande känslor för honom men jag kan inte säga att jag älskar honom längre.

Nu började jag för några månader sedan nätdejta, har träffat några killar som verkligen passat mej, snälla, trevliga, liknande intressen o det mesta har stämt.

Första gångerna vi har träffats så har jag blivit lite småkär men när vi setts 3-4 ggr så börjar jag bara tycka det är jobbigt, får ångest över att träffa dom.

Fattar verkligen inte varför det hela tiden blir så här, någon som känner igen sej eller har någon idè varför det blir så här?
 
Jag har varit tillsammans med en man under 7 år o det förhållandet har varit allt annat än bra, vi har inte alls velat samma saker i livet o jag är den som har fått stå tillbaka o accepterat detta för att jag har tyckt så mycket om honom.
I somras fick jag nog o bestämde mej för att gå vidare. Jag hade fortfarande känslor för honom men jag kan inte säga att jag älskar honom längre.

Nu började jag för några månader sedan nätdejta, har träffat några killar som verkligen passat mej, snälla, trevliga, liknande intressen o det mesta har stämt.

Första gångerna vi har träffats så har jag blivit lite småkär men när vi setts 3-4 ggr så börjar jag bara tycka det är jobbigt, får ångest över att träffa dom.

Fattar verkligen inte varför det hela tiden blir så här, någon som känner igen sej eller har någon idè varför det blir så här?
Varför så bråttom? Du har varit singel i ca ett halvår, varför inte ta det lite lugnt, dejta som du känner för och försök inte pressa fram känslor utan låt dem komma när de kommer? :confused:
 
De har inte varit rätt?
Tidpunkten har inte varit rätt?
Du är inte redo?

Har också svårt för att bli kär. Har bara varit det ett fåtal gånger i livet. Tills jag träffade rätt person och allt bagage var utrett :)
 
De du har dejtat har kanske inte varit rätt för dig? Man blir ju inte alltid kär i någon även om de verkar perfekta.
Men om du får ångest av att dejta kanske du inte är redo för det än. Du kanske behöver lite tid för dig själv för att läka och se efter dig själv efter att ha varit i en relation där du har hamnat i andra hand.
 
Jag har bara varit kär 2ggr.
Den ena bodde jag med några år och den andra var blev inget seriöst med av andra anledningar.

Har dejtat massor med "perfekta" killar men utan att ha blivit kär i dem. Men jag har bara antagit att det är så det funkar.
Hoppas fortfarande på att hitta en bra kille som jag även ska bli KÄR i.
 
Låt det ta tid. Att hitta den rätta kan ta tid, och man måste kyssa många grodor innan man hittar prinsen :) ta det lite lugnt med dejtande till du själv känner dig säker på dig själv , Låt honom komma till dig kärleken kan flygga på dig när du minst anar det, Och tror absolut att det inte är några fel på dig ;) Men är man har varit långe i ett förhållande som inte varit så bra kan det ta tid att känna sig öppen sig igen utan att känna ångest för kärlek så var själv en stund och ta det lugnt ;)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 857
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 818
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp