Bukefalos 28 år!

Varför hjälper ingen till???

Sv: Varför hjälper ingen till???

Låt funktionärerna få "funktionärspoäng" om dom hjälper till! Låt dom få 10 poäng om man hjälper till en dag.
Poängen kan sedan användas som startavgift(10p), medlemsavgift(20p) eller ridlektion(30p), om man hjälper till tillräckligt mycket.
ett förslag bara..

Har för mig att det var en artikel om det i ridsport för ett tag sedan, det var inte lagligt om jag minns rätt, det räknades som arbete med "lön" och då ska skatt betalas.
 
Sv: Varför hjälper ingen till???

Men varför är man medlem i en klubb där man inte trivs och tycker att man behandlas illa?
 
Sv: Varför hjälper ingen till???

Jag har alltid hjälpt till alla år på våran klubb TILLS vi skulle ha våra stora tävlingar. de var väl inga som anmält att dom ville hjälpa till (själv skulle jag på 2 dagars fälttävlan) då skickar klubben ut till alla i klubben att då och då ska du infinna dig där och där ... kan du inte får du fixa en släkting som gör det... ja menar hallå ska jag skicka min mormor eller. sen hade dom även skickat till sånna som inte ens varit aktiva och betala medlems avgiften på 2 år. att dom oxå skulle hjälpa till. så jag fick nog och sket i det sen dess. ja menar hur kan man göra???
 
Sv: Varför hjälper ingen till???

Har för mig att det var en artikel om det i ridsport för ett tag sedan, det var inte lagligt om jag minns rätt, det räknades som arbete med "lön" och då ska skatt betalas.

Får skicka 3 poäng till staten då för var 10:e poäng man tjänar in...:angel:

Undra vad de skulle säga då ;)
 
Sv: Varför hjälper ingen till???

Men varför är man medlem i en klubb där man inte trivs och tycker att man behandlas illa?

Håller med till fullo, jag har efter troget meddelmskap i en klubb bytt iår, jag känner inte så många än men hittills verkar det väldigt bra, många av mina fd klubbkamrater kommar att följa mig nästa år.

klubben för inbördes beundran (min fd klubb) lär inte sakna mig så mycket, men det blir nog värre när de andra de andra försvinner också :devil: då kan de stå där med sina skrytmånsar som hela tiden framhävdar hur duktiga de är men aldrig lyckas visa några resultat och de blev de av med dem som är ödmjuka, trevliga och dessutom visar resultat.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varför hjälper ingen till???

Ingen gratisstart om man inte hjälper till, hur svårt kan det vara?

Min klubb betalar tillbaka licensavgiften efter man har hjälpt till vid tre tillfällen.

Har tagit upp detta med några ur sektionen, men hur skall man kunna kartlägga de som har hjälpt till, och de som inte har hjälpt till? Då måste man typ "pricka av" en lista på alla som har licens hos oss. Förslaget är bra, vi skulle vilja göra så, eller som också kom som förslag här, att man skaffar en som hjälper till åt en om man nu inte kan själv. Problemet med ett poängsystem är att vi inte har ngn ridskola där man kan "lösa in" sina poäng. Men något måste ske, det är säkert! Vi kommer att ha jättelite tävlingar nästa år pga detta! Synd och skam på en sån fin anläggning! :(
 
Sv: Varför hjälper ingen till???

Det finns en "fuktionärpärm" i den kryssar tävlingsledaren av alla som varit med och hjälpt till, svårare än så är det inte, vid årets slut så lämnar man en "räkning" om att få sin licens avgift tillbaka samt 3 tävlingar/aktiviteter man hjälpt till på, den som då har hand om det kontrollerar i prämen dessa tävlingar/aktiviteter och så är det klart.

Dessutom så har man koll på vem som gjort vad på tävlingarna, dvs man vet vem som kan vad när det ska planeras inför nästa.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varför hjälper ingen till???

Lön? ajajaj.. då är min klubb olaglig :angel: Det fungerar iaf på våran klubb och vi har alltid funktionärer.
 
Sv: Varför hjälper ingen till???

Vi har ett pluppsystem där vi får sponsrade träningar. Sponsringen är ca 100:- per gång. För att få nyttja sponsringen fullt ut så krävs 15pluppar 1 plupp = 4h arbete.

Jag utnyttjar dock inte detta.
 
Sv: Varför hjälper ingen till???

Min klubb kommer börja att dela ut generösa träningsbidrag nästa år. Man får sammanlagt 1500:- att lägga på träningar för auktoriserad tränare. Men för att ha rätt till detta bidrag ska man hjälpa klubben vid minst 5 tillfällen. 3 gånger ska man arbeta för klubben, hjälpa till vid tävligar, hjälpa till vid bygget av ridhuset osv. Och 2 av de tillfällena ska mandelta i klubben aktiviteter.

Om medlemmarna ska utnyttja det "fina" med klubben så som bidrag, betalda licensavgifter eller betalda startavgifter kan man faktiskt kräva något i gengäld från medlemmarna! Svårare än så är det inte. Är man beredd att jobba lite för sin klubb ska man ha något tillbaka för det, är man inte beredd att jobba så ska man inte heller kunna utnyttja all bonus!
 
Sv: Varför hjälper ingen till???

*KL*


På westerntävlingarna jag har varit med på så har det varit utlottning av tex hattar, dvd å dyl.. en halvdag = 1 lott...
verkar väldigt populärt ;)
 
Sv: Varför hjälper ingen till???

Låter som en väldigt kul idé :D

Läste nåt liknande i skolan idag, med ett kort som man fick en signatur i för varje aktivitet man var med i och sedan fick man vara med i en utlottning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 937
Senast: _Taggis_
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 190
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej alla hästintresserade, jag är okunnig om hästar och behöver er hjälp. Jag har träffat en fantastiskt tjej som har ett stort intresse...
Svar
8
· Visningar
1 654
Senast: Lppat
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp