Varför publiken sviker Solvalla

Petronilla

Trådstartare
Öppet brev till Solvalla
Har ni något mer att tillägga, så fyll gärna på så kan jag förmedla!

"Hej

Vi är en snart tvåbarnsfamilj som brukar gå på solvalla ganska ofta. Det är till och med så att vår son kallas för direktspelskillen, då han har varit med på direktspelet på lördagar.

Vi tillbringade helgen på solvalla.

Vi börjar med Fredagens lunchtrav. Då arbetade 2 personer på ströget med att servera korv och hamburgare till oss tappra som tagit oss ut till banan. Min man var och handlade och missade nästan 2 lopp på kuppen. Det är ju sporten som drar oss ut till banan och man vill ju inte stå hela dagen i kö.

Sen har vi det här med sittplatser och vi satt mycket på det ska "franska kafeet" innan det plötsligt skulle rivas och nu är all publik hänvisad till E-Läktaren och Målläktaren och det blir väldigt trångt.

När man som vi har barn med sig vill man gärna att de ska få lite svängrum.

På Lördagen och söndagen var det lika illa. Man är hänvisad till att stå i kö för att få betala dyrt för både mat och öl.

Skötbord borde finnas på alla toaletter. Iom att man tog bort franska förlorade man flera toaletter och återigen så missar man lopp för att man måste stå i kö.

Därför sviker folket solvalla. För mycket köer och för lite sport. Då är det lättare att ha ATG-Live hemma och spela i sitt eget tempo och så missar man inte loppen.

Men man missar stämningen som är det man vill åt.
"
 
Sv: Varför publiken sviker Solvalla

Dålig och för lite personal på restaurangerna. Bstron är bedrövlig ibland. Pappa och jag brukar äta där, och alltid är det något som felar. Den maträtt vi beställt är slut, man vet inte om det finns ketchup, har ingen koll på kassaapparaterna, och så vidare. Det går aldrig smidigt och fort.
Men jag tycker ditt brev i övrigt var bra. Jag gillar solvalla, och att se på trav, men vänder man ryggen mot banan och tar en titt på restauranger,m sittplatser och toaletter får man en betydligt tristare bild av nordens största travbana.
 
Sv: Varför publiken sviker Solvalla

Jag är bara på Solvalla några gånger per år, svarar därför i generella termer då alla travbanor i landet brottas med samma problem.

Har du riktigt gott om pengar eller om någon annan betalar, så kan du äta och dricka gott, och roa dig ganska kungligt på Solvalla. Sitter du dessutom på Kongressen så kan du ej heller klaga på miljön.

Men för människor med "vanliga" löner, eller som inte vill eller kan betala löjliga summor för att träffas och umgås över en bit mat eller en kopp kaffe så är travbanorna inget alternativ till att umgås.
Bortser man från de exklusiva restaurang och logepartierna så är travbanorna ofta väldigt slitna, och komforten dålig.
Tex....för 20 år sedan satt alla på plaststolar på hockeyarenorna i Elitserien. Numera sitter alla i biofåtöljer i nybyggda arenor. Den standardhöjningen har inte skett på travanläggningarna.
Att visa en icke travintresserad, kissnödig människa in på Solvallas toaletter är inget man gör med glädje precis. (Uteslutet ställe för första dejten...:p ...)

Jag jobbar för länets största privata arbetsgivare, och de säger helt enkelt att ÖrebroTravet är för skabbigt för att kunna användas för representation tex. Ändå har där skett en viss uppryckning på senare år.

Sedan har väl folk blivit bekväma? Varför lägga pengar på resa när du kan se loppen på ATG LIVE? Hemma kostar smuggelölen en femma, kaffekoppen två kronor, korven tre och dessutom kan du gå och lägga dig direkt efter att ha spruckit på travet....
 
Sv: Varför publiken sviker Solvalla

dessutom kan du gå och lägga dig direkt efter att ha spruckit på travet....
Mao ta efter japanerna och bygg dessa trånga "sovalkover" på valla så kan dom gå o lägga sig direkt. Lägg till 20-gian på V5:an så får du en sovplats :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp