Bukefalos 28 år!

Varför ser hon ut så här?

tuaphua

Trådstartare
Min vovve har sin tunga ute nästan hela tiden. Ibland är den nästan helt indragen. Men aldrig helt. Jag har haft hunden i 1 år nu, hon är 3 år. Och under den tiden har tungan åkt in något. I början var den alltid ute, mkt! Men nu är den inte ute lika mkt eller lika ofta.
Varför hänger den ut? Och varför har den åkt in lite?

Här är bilder på hur det ser ut:


Mina_bilder_004.jpg


Mina_bilder_005.jpg

Mina_bilder_015.jpg
 
Sv: Varför ser hon ut så här?

För att man blir extra söt då! :p
För det är en VÄLDIGT söt hund du har, det ska du veta! :love:

Hälsn. Zenith. Som saknar fisken :(
 
Sv: Varför ser hon ut så här?

Är det en papillon? En del papilloner har förlamning i tungan och kan alltså inte dra in den. Har ej några siffror på hur vanligt det är.
Min kompis papillontik har gärna tungan ute ibland (dock ej förlamad) vilket kan leda till att man blir utkörd från utställningsringen då de absolut inte får ha förlamade tungor. Får hoppas att tiken inte lipar åt domaren imorrn! ;)
 
Sv: Varför ser hon ut så här?

Jättesöt!!!!!
Har en väninna vars papillon har tungan ute. Detta pga att hon föddes med hjärtstillestånd och var död i 7 minuter innan de fick liv i henne. Hon fick en liten hjärnskada, men den påverkar bara hennes storlek och hennes tunga. Hon kan inte dra in den. När hon slickar så slänger yttre delen bara omkring. Hon går på upptäcksfärd i trädgårdslandet och kommer tillbaka full med lera som hon går och sköljer av i vattenskålen :D Här är bilder på 5 år gamla Doris!! Nu är hon 7. Hon är rakad pga hon har svårt att hantera värme. Dessutom så är hon väldigt håröm.

Doris ute i min stuga
Doris i skuggan
Doris söööt
 
Sv: Varför ser hon ut så här?

Var glad att hon inte ser ut så här: :p
dogtounge.jpg


Jag såg denna hund på TV här för nå´n dag sen, det såg verkligen ionte klokt ut!
Den lever tydligen normalt och mår bra trots sin enorma tunga - ingen av veterinärerna som tittat på den har kunnat säga något annat än :eek: ...
 
Sv: Varför ser hon ut så här?

Det kan bero på flera saker:
hunden fattas tänder så att den inte kan hålla inne tungan, bettet kan vara skevt så där är ett glapp på den ena sidan, tungan kan vara för stor,hunden kan ha en mindre hjärnskada.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Viva
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 434
Senast: Acto
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp