Varför tillås inte bettlöst på dressyrtävlingar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det är ryttarens ansvar. Vad det gäller medhjälpare handlar det oftast om olämpligt beteende antingen mot häst eller funktionärer...har ju varit en del avstängningar under åren gällande den saken.
Jag tog "en kompis som leder en häst i grimma" som exempel. Vilken av hästens olika ryttare skall straffas för det?
 
Nu är det så här att Brille påstår och frågar saker om TR utifrån vad andra skriver och verkar inte ta till sig de svar h*n får.
Det är inte alls så. Jag har INTE fått svar på min fråga utan på annat och har därför gett exempel för att förklara min fråga.
 
Jag tog "en kompis som leder en häst i grimma" som exempel. Vilken av hästens olika ryttare skall straffas för det?


Är det den frågan du inte "fått svar På"?
Alla andra påståenden då som du slängt ur dig? Har du fattat alla de svaren ?

Vad gäller ovan så sägs det antagligen till först. Skulle ledaren av hästen tjafsa-ja,som du gör, och int ta på huvudlag så blir ledaren straffad, läs TR. Ger hjälp: mom 191 punkt 3,"Ryttare och medhjälpare" läs vidare hur tydligt som helst men du är inte intresserad egentligen av svaret du vill bara tjafsa och gnälla.

http://www.idrottenskungorelser.se/imagevaultfiles/id_35323/cf_394/rfs_stadgar_2013.pdf

För att förtydliga en "kompis" som leder en häst i grimma är en medhjälpare.
 
Jag tog "en kompis som leder en häst i grimma" som exempel. Vilken av hästens olika ryttare skall straffas för det?
Ryttaren som är anmäld till tävlingen.

F ö handlar nu tråden om frågor som ligger under TR I - gemensamma bestämmelser och jag hänvisar därför till http://www.bukefalos.com/forums/generellt.65/
Om någon önskar fortsätta diskussionen om att vilja rida bettlöst på tävling så går det bra att motivera det i ett PM till mig eller @Tulip .


/LenaH, moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 990
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 088
Senast: Mabuse
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 427
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 116
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp