Bukefalos 28 år!

Sv: Varför?!

Det är väl modprov. Det där verkar ju vara utställningschäfrar när man ser på den beklagliga kroppsbyggnaden. Jag vet inte vad jag tycker är värst, mentaliteten eller kroppen. Om hundarna ändå bara ska vänstervarva så kan man ju tycka att de ska kunna röra sig åtminstone...
Jag blir så ledsen när jag ser hundar röra sig sådär
 
Sv: Varför?!

Ja jag tycker nog både mentaliteten och kroppen är helt åt helvete. Det är ju liksom inte så att det är EN av hundarna som blir rädd, utan varenda en :crazy:

Delvis kl*

Ville dom visa upp att räkor också kan jobba? Eller är det något obligatoriskt test på något sätt? Förjävligt iaf!
 
Sv: Varför?!

Haha såg sen att min första text kunde misstolkas som att jag inte tyckte om själva provet :D
 
Sv: Varför?!

Ja jag tycker nog både mentaliteten och kroppen är helt åt helvete. Det är ju liksom inte så att det är EN av hundarna som blir rädd, utan varenda en :crazy:

Delvis kl*

Ville dom visa upp att räkor också kan jobba? Eller är det något obligatoriskt test på något sätt? Förjävligt iaf!

Ja, precis. För jäkligt med sån avel.

Nu är jag ju goldenmänniska och inte insatt i schäfer så nån får rätta mig om jag har fel. Men i tyskland så tror jag det är obligatoriskt inför avel om man ska regga avkommorna.

Men, det som är bra iom att ringarna från notre dame visar upp sig är att det blir ganska tydligt att det inte bara är exteriören som skiljer dem åt- som vissa utställningsuppfödare vill hävda. Det är en helt annan hund i mentalitet också.
 
Sv: Varför?!

Ja visst är det bra!
Det sorgliga är ju bara att de tycker hundarna är så bra så dom vill göra provet så de kan gå i avel :crazy:

Sen kan man ju undra vad kravet för godkännande är, för det känns ju inte som att ALLA hundarna hade varit så fega om föräldrarna gjort provet med bra resultat.
 
Sv: Varför?!

Piiinsamt värre! Dessa hundar som visas borde inte få kallas schäfer. De verkar mer rädda, osäkra och mentalt veka överlag. Nästan inget kontaktsökande. Ingen med spec. arbetsglädje och skitkassa framåtsändanden där hundarna blir ivägskrämda av figgen. Inte kan de gå ordentligt heller :( Sjukt hur denna vackra ras förstörs! Nått måste göras! Rädda schäferaveln och låt schäfer vara den ras den är från början med en rak rygg. Mentalt stabil och skärpt. Varför blir det så här med aveln??? Blir mer och mer sånt, men i sådana här fall så vet man ju inte om man ska skratta lr gråta
 
Sv: Varför?!

Orkade bara se en bit av den första hunden, usch vad jobbigt - stackars hundar! Verkligen inte mentalt utrustade för de där proven :(
 
Sv: Varför?!

Det är modprovet från segrarutställningen i Ulm 2009 och klippet är med de hundarna som inte klarade det. Ja, det är katastrof att de inte klarar det lilla, lilla modprovet som det är. Men det är ändå bättre än ingenting tycker jag. Nu sållas ju det värsta skräpet bort och alla som är intresserade kan se vilka hundar som dumpar och vilka som klarar det.
 
Sv: Varför?!

Ja själva provet är ju superbra att det finns iaf det lilla kravet! Men att man ens har planer på att avla på sådant skräp är ju, ja jag vet inte vad egentligen.
 
Sv: Varför?!

Jag ar SA glad att de inte klarade mod provet.:laugh: Da fungerar det ju sa bra det enkla provet kan be forvantat att fungera.
 
Sv: Varför?!

Ja visst. Jag är mest förvånad över att ägarna tyckte hundarna var så lämpliga att de ska göra testet och gå i avel :crazy:
Tänk om de inte hade haft testet som krav liksom.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 759
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 954
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Igår den 11/11 fick himlen en ny stjärna :heart Mitt älskade lilla lejon. Modiga lilla hunden. Hunden som fick folk som inte gillar små...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 660
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp