Bukefalos 28 år!

Sv: Varför?

*Varför är det så svårt att se i mörker? För att det är mörkt
*Varför är man trött? För att man vill sova
*varför skriver jag alltid fel? För att du är dålig :D
*varför är något i mina ögon missbildat? DU KAN VARA MISSBILDAD!
*vem kom på vad alla ord betyder? Gunnar
*vad är viktigast i livet? Choklad
*varför tog Sverige tillbaka skåne när skåningar inte är accepterade?:p För smålänningarna var för snåla för att släppa taget, även om det vore bättre att bara gå vidare
*varför är det inte vår? För att Gud fiser kall ånga
*vad är sommar? Vad är inte sommar?
*Vem är jag??? En tomte som heter Jans-Olof
 
Sv: Varför?

Men visst var det svenskt från början?? eller har jag HELt missat skolundervisningen i skånes historia. I sånna fall har jag gjort bort mig nu!:D

*Varför vet jag inte det i så fall?

Jovisst men Danmark hade ju faktiskt HELA Sverige ett tag ;) eller iaf större delen, det var väl ingen som brydde sig så mycket om Norrland :o
 
Sv: Varför?

Nämen det vet väl alla att Norrland börjar där Dalarna slutar?! Sedan är ju Dalarna helt klart viktigast för Sverige, kolla bara vad som finansierat alla våra krig :p

Ja vi har snott alla era norrländska tillgångar och värdefulla naturtillgångar för att snålisarna i Småland absolut skulle ha tillbaka Skåne :devil: Kan inte vara lätt för er där när isbjörnarna promenerar på gatorna, det är -30 och det finns inga träd kvar att göra någon brasa på (träden är nedhuggna för att skåningarna absolut skulle ha en bro till Danmark, gick åt många träd för att bygga den bron) :D
 
Sv: Varför?

Ja vi har snott alla era norrländska tillgångar och värdefulla naturtillgångar för att snålisarna i Småland absolut skulle ha tillbaka Skåne :devil: Kan inte vara lätt för er där när isbjörnarna promenerar på gatorna, det är -30 och det finns inga träd kvar att göra någon brasa på (träden är nedhuggna för att skåningarna absolut skulle ha en bro till Danmark, gick åt många träd för att bygga den bron) :D

Fast jag sitter i Dalarna, dvs Svealand (... "svearna äga rätt att välja konung" osv). Annars har du uppfattat allt korrekt, förutom att bron byggdes av plundrat järn från Kirunavaara och Malmberget ;)

Fast det sägs att sörlänningarna har malm också... (Dannemora och Zinkgruvan) :p
 
Sv: Varför?

*varför sover man oroligt på natten?
*varför heter det facebook? Det är ingen bok....
*varför blir man glömsk när man blir gammal?

Facebook är från dom böcker som college i USA använder sig av, där har varje college en bok med bilder på eleverna som kallas just facebook. När zuckerburg började med facebook va tanken att det skulle likna böckerna och släppas på olika college
 
Sv: Varför?

Fast jag sitter i Dalarna, dvs Svealand (... "svearna äga rätt att välja konung" osv). Annars har du uppfattat allt korrekt, förutom att bron byggdes av plundrat järn från Kirunavaara och Malmberget ;)

Fast det sägs att sörlänningarna har malm också... (Dannemora och Zinkgruvan) :p

Typiskt dryga dalslänningar, skall alltid veta bäst och rätta andra. Ni har säker bara gömt allt järn och lurat skåningarna att bron skulle byggas av trä. När skåningarna väl än insåg att ni lurat dom var dom så illa tvungna att plundra gruvorna ännu längre norrut. Så det så! :D :D :D Inbördeskrig nästa!!!!!!
 
Sv: Varför?

Typiskt dryga dalslänningar, skall alltid veta bäst och rätta andra. Ni har säker bara gömt allt järn och lurat skåningarna att bron skulle byggas av trä. När skåningarna väl än insåg att ni lurat dom var dom så illa tvungna att plundra gruvorna ännu längre norrut. Så det så! :D :D :D Inbördeskrig nästa!!!!!!

Bring it on bara... Fast vad ska ni kriga med? Potatiskanoner?! :p Vi har järn, koppar, molybden, zink, nickel och uran :D samt gott om mat (älg, ren och rådjur) och ypperliga transportfordon (skoter).

Och vi vet ju hur bra det gick för danskarna senaste gången i Dalarna...

;) :rofl:
 
Sv: Varför?

Bring it on bara... Fast vad ska ni kriga med? Potatiskanoner?! :p Vi har järn, koppar, molybden, zink, nickel och uran :D samt gott om mat (älg, ren och rådjur) och ypperliga transportfordon (skoter).

Och vi vet ju hur bra det gick för danskarna senaste gången i Dalarna...

;) :rofl:

Ha! Jag sa ju att ni hade gömt undan alla naturtillgångar! Vänta bara. Vi släpper loss skåningarna och låter dom prata på riktig bred skånska. Alla kommer hålla för öronen och vrida sig i hemska plågor :devil: :D
 
Sv: Varför?

- Varför kliar myggbett?

Om myggorna sprutade in ett antikoaguleringsmedel som inte kliade skulle de ju i princip få sitt ostörda och suga blod utan att riskera livet?
 
Sv: Varför?

Ha! Jag sa ju att ni hade gömt undan alla naturtillgångar! Vänta bara. Vi släpper loss skåningarna och låter dom prata på riktig bred skånska. Alla kommer hålla för öronen och vrida sig i hemska plågor :devil: :D

Jag sa på skämt till min dotter att de längre upp inte pratar skånska utan de kommer flina åt oss. Hon tog det på allvar och blev faktiskt ledsen och sa just som jag skrev i min andra tråd för ett tag sedan -"Då ska jag inte prata mer när vi flyttar dit". Jag skämtade ju bara med henne :o
 
Sv: Varför?

Facebook är från dom böcker som college i USA använder sig av, där har varje college en bok med bilder på eleverna som kallas just facebook. När zuckerburg började med facebook va tanken att det skulle likna böckerna och släppas på olika college

Aha vad smart!:)
 
Sv: Varför?

Jag sa på skämt till min dotter att de längre upp inte pratar skånska utan de kommer flina åt oss. Hon tog det på allvar och blev faktiskt ledsen och sa just som jag skrev i min andra tråd för ett tag sedan -"Då ska jag inte prata mer när vi flyttar dit". Jag skämtade ju bara med henne :o

Säg åt henne att det är lika illa om man har brett dalmål och jag har aldrig hållit tyst för det, det går inte :devil: :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 453
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 979
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 781
Senast: krambanan
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp