Bukefalos 28 år!

Sv: Varför?

Ligger en hel del i det. Skåne är utlandet. Bäst att ta med passet nästa gång man skall dit (observera att jag gillar Skåne). :D

Ah bra du påminde mig, kanske borde stoppa ner mitt pass i ryggsäcken sedan så jag inte glömmer det! :bow:
 
Sv: Varför?

Varför smakar onyttiga saker gott och nyttiga saker dåligt?

det jag hört är att sådana saker vi tycker är gott, sött (socker tex) är något som förr va otroligt sällsynt och därför gillar vi det. Nuförtiden är ju inte söta saker speciellt ovanligt men kroppen tycker fortfarande att det är toppen
 
Sv: Varför?

tror det är för att dom bränner blodkärlen när dom skär upp.. har för mig att jag kärde mig nått sånt när jag läste till undersköterska :P
och sen så undviker man ju att peta på blodkärlen. blodet flyter ju inte runt löst i kroppen ;)
 
Sv: Varför?

tror det är för att dom bränner blodkärlen när dom skär upp.. har för mig att jag kärde mig nått sånt när jag läste till undersköterska :P
och sen så undviker man ju att peta på blodkärlen. blodet flyter ju inte runt löst i kroppen ;)

men om jag skär mig på knät säger vi då sprutar ju blodet (lätt överdrift) men även om dom bara skär med skalpell(?) och inte bränner nåt så sprutar inte blodet när dom skär?
 
Sv: Varför?

kl

Varför blir man rynkig?

Svar: När huden åldras så bryts kroppens egen bindvävssubstans (hyaluronsyra) ner, rynkor och veck blir djupare och alltmer synliga
 
Sv: Varför?

Varför smakar onyttiga saker gott och nyttiga saker dåligt?
Socker och fett innehåller mycket energi, förr i tiden hade man ont om den varan så då gällde det att passa på. Stenåldersmänniskan satt förmodligen inte vid datorn och moffade ostbågar hela dagarna. Vad är bästa uppladdningen för att orka med en mammutjakt, fett och kolhydrater eller sallad? :p
 
Sv: Varför?

*Varför är livet inte lätt, vad är meningen med att ha ett svårt liv med mycket motgångar och problem? Om vi bara har ett liv så hinner man ju inte få en chans att utnyttja det man lärt sig av motgångarna innan man dör!

För att livet är meningslöst, du vet, life's a bitch and then you die ;)
 
Sv: Varför?

det jag hört är att sådana saker vi tycker är gott, sött (socker tex) är något som förr va otroligt sällsynt och därför gillar vi det. Nuförtiden är ju inte söta saker speciellt ovanligt men kroppen tycker fortfarande att det är toppen

Och för att söta saker i naturen för det medta går att äta. Man kanske kan kalla det en symbios kanske? Söta saker vill många gånger bli ätna för att det gynnar deras spridning. Självklart finns det undantag.
 
Sv: Varför?

Grattis, grattis jag hoppas det blir bra för dig. Välkommen till Sverige! :p

Det blir det, det måste det bli :)
Tackar, ser fram emot att träffa svenskt folk! Hurdana är ni? Hur ser ni ut? Vi har ju inte sett sånna här i skåneland! :p

kl

*Varför är det så svårt att se i mörker?
*Varför är man trött?
*varför skriver jag alltid fel?
*varför är något i mina ögon missbildat?
*vem kom på vad alla ord betyder?
*vad är viktigast i livet?
*varför tog Sverige tillbaka skåne när skåningar inte är accepterade?:p
*varför är det inte vår?
*vad är sommar?
*Vem är jag???

Oj, det skulle vara varför frågor, äsch sätt varför framför då:p
 
Sv: Varför?

För att livet är meningslöst, du vet, life's a bitch and then you die ;)

Ja livet är fan meningslöst. Det känns så, har inte begripit poängen med det faktiskt. Det kommer väl när jag är 65 år och inser att shit nu kan jag leva. eller så är pensionen för låg så det blir samma som nu...

*varför är min dator plötsligt så seg i tankeverksamheten?
 
Senast ändrad:
Sv: Varför?

*varför sover man oroligt på natten?
*varför heter det facebook? Det är ingen bok....
*varför blir man glömsk när man blir gammal?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 453
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 979
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 781
Senast: krambanan
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp