Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Min kusin hade alltid svårt att vakna på mornarna när hon bodde hemma hos sig. Sen flyttade hon till oss som fosterhemsplacering och när det var dags för skola gick min bror in med vattenkannan :angel: var hon inte vaken den tiden hon skulle upp vaknade hon under ett vattenfall. En vecka tror jag det tog innan hon hade hittat ett sätt att ställa klockan så hon vaknade och varje gång han öppnade dörren med vattenkannan i högsta hugg skrek hon "jag är vaken jag är vaken jag är vaken!" :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Hehehehe, ja, det vore nåt det... Skulle det ställa till faktiska problem för oss med hans sovvanor (just nu är det bara jävligt irriterande...) så kanske jag får vidta liknande åtgärder :devil:

På tal om vätskor och så... Finns det något man kan göra åt värkande fötter? :crazy: De gör liksom ont när jag vaknar på morgonen, och hur de känns nu vill jag inte ens försöka sätta ord på :yuck:
Som tur är kommer mamma imorgon (och putsar fönster :love: :bow: ) och hon skulle ta med promenadskor i någon större storlek. Det börjar bli trångt...
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Värken har jag själv inte lidit av men däremot vätskan. Lägger man dem i högläge kan vätskan minska. Likaså om du dricker mycket, konstigt nog.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Det låter precis som det jag har, men efter vad BM sa till mig i dag så hade jag ringt och hört med dem i alla fall... Här ska man ringa förlossningen och fråga om sånt har min BM sagt så jag hade nog ringt FL även om det känns "överilat". Bättre ringa en gång för mycket säger de ju.

För min del så har det ju påverkat livmodertappen på så sätt att den har kortats även om den fortfarande är stängd plus att kotten har sjunkit ner ganska mycket så jag har ingen aning om det är helt normalt eller inte. De här i tråden som har flera barn och/eller har haft mer normala graviditeter vet säkert bättre.

Det har klingat av nu på kvällen, men skulle jag känna något liknande imorgon så tar jag och ringer min BM imorgon. :)

DS: Haha ja, du kan gärna få mina sammandragningar! ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Du kan få mina med DS!

Nu under kvällen har det ökat på dessutom, men jag tror nog att det bara har med stress och oro att göra (Även om jag inte känner mig stressad eller orolig så snurrar ju ändå tankarna i huvudet på att det kanske inte alls är två månader kvar helt plötsligt) - samt att jag förstås måste upp och släppa ut och in hundar, har lagat lite middag och att jag har svårt att ligga stilla... nu är jag mätt och belåten så jag försöker stå emot lusten att slipa coh måla vagga och ska försöka vara parkerad i horisontalläge i soffan resten av kvällen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Kl

Fy fanken va livet är gött!! Jag har kommit igång lite med livet som morsa. Vi är ute och går varje dag, idag provade jag tom att springa sista biten hem och det funkade fint!!! Jag har börjat sätta igång hästen och det är hur kul som helst att rida igen!! Olle blir mer och mer varm i kläderna och fixar Olivia riktigt bra nu och blir sällan stressad!! :bow:
Nu sitter jag här med en onge som försöker öka mjölkproduktionen, hon har mer eller mindre suttit fast i brösten på mig under dagen ^^
På lördag är hon två månader! Vi tycker hon blivit helt gigantisk.. Nu väger hon 3860 haha!! Som vilken nyföding som helst ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vad härligt det låter! :bump: Längtar lite nu, ju. Efter att funka normalt, framförallt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Inatt drömde jag att trollet kom! Men det var på tok för tidigt så mamma hjälpte mig att trycka tillbaka henne :devil:
Senare i drömmen kom hon ändå och det var en rätt torr och "hollywood-mogen" bebis, dvs absolut inte nyfödd. ;)
Hon kunde prata också och var bestämd med att hon minsann inte skulle sova med mamma utan hellre låg på golvet med en filt...

Min hjärna som försöker tala om för mig att jag inte behöver vara orolig för att allt löser sig och det kommer gå hur bra som helst? :D

Kommer stanna hemma idag från den där s.k. skolan. Räknade ut igår att det inte finns en suck till chans att jag får högre än lägsta-nivå på föräldrapenningen, med andra ord har jag varit inskriven på AF helt i onödan och stressat både mig och magen till ingen nytta... :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Helt otroligt vad tiden går - 2 månader redan! Jag hade gissat på max 3 veckor :angel:

Hur pass orolig bör man bli över onda sammandragningar?
Har haft sammandragningar under flera veckor, men de har oftast inte gjort ont alls. Igår så blev de mer intensiva och gör ont.
Så länge jag sitter/ligger så är allt lugnt, men såfort jag reser mig från stolen/sängen så får jag oftast en sammandragning som gör allt från lite till hyffsat ont.
Även om jag sitter mest på jobb så blir det ju ändå ändå en del spring mellan datorer och skit - ser inte alls fram emot denna arbetsdagen :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Kl
Ingen bebis idag heller, dock bjöd kvällen efter sängdags på 3 värkar varav 2 efter att jag precis somnat så de var starka nog att vakna av, sen försvann allt igen :grin: nåja, tåååålamod :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Det närmar sig oavsätt, det är något du får trösta dig med.

Något annat positivt är ju att vi kommer lite mer likt svergie statistiken ju mer du går över :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vilken vecka är du nu igen? Jag hade en släng av de där runt v. 35 tror jag men jag väntade tills det gav sig (hade även en hel kväll med konstanta sammandragningar som gjorde ont men de släppte till slut och jag tog upp det med BM som rekommenderade vila till i alla fall 37 fulla veckor). Du bör nog försöka undvika att trigga dem och kommer de av att du reser dig och sådär bör du nog vara stilla. Jag hade ringt och rådfrågat om det inte släpper av sig själv hyfsat snart.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

vecka 35 + 5 idag.

Får se hur det ser ut under fm - fortsätter det ringer jag och rådfrågar bm :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jo det är sant men det är ingen tröst just nu ;) min ledvärk i fingrarna blir inte särskilt mycket bättre heller, snarare tvärt om så det börjar bli besvärligt att lyfta saker tyngre än ett smörpaket :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Inne på dag 4 så jag räknar väl med i alla fall en vecka till :) men, jag vill ha mina sammandragningar tillbaka så det i alla fall KÄNNS som om det snart är dags, då hade jag varit helnöjd ;) när man bara väntar utan att ha någon form av känsla av att det snart är slut blir det lätt drygt. Får se vad som sägs i morgon på BM-besöket. Tills dess får jag väl färdknäppa massor och se om det händer nåt, haha!
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Hur länge tillåter de att man går över där du bor? vet att det känns som världens längsta väntan men det handlar bara om dagar. sannolikheten att du har barn innan veckan är slut är stor. tappa inte hoppet nu, ingen är gravid för evigt!
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

2 veckor sägs det så på fredag är det bara en vecka som max. Positivt tänkande!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 487
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 542
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 134
Senast: Heulwen
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
93 898
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp