Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

;)
jag tänkte mer på att man liksom kopplar av på
ett annat sätt när man är på semester liksom...

en annan grej som jag upplever - eller upplevde ca 6 månader efter förra föelossningen- då det blev vinter -
det var att gå på snö och is är mycket jobbigare än bar-mark. Dels är
det ojämnare men sen spänner man sig då också.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag som har rejäla problem med rygg och andra leder även i vanliga fall kan skriva under på det där med att det är jobbigare på vintern.. inte så mycket pga temperaturen för min del, men att gå och spänna sig på is, pulsa i snö osv är rent mördande för en trasig kropp som min.

I kväll har jag varit på julbord med styrelsen, himla mysigt även om maten var så där och "underhållningen" gärna hade fått sänka volymen till hälften. I morrn är det julshow i ridhuset och sen är det tack och hej till klubben för det här året för min del.

Jo - sen måste jag ju skryta om vår underbara bil! Hösilagebalarna vi hade hemma tog slut i dag så vi kopplade på släpet på bilen och åkte för att hämta en ny. Jag blev inte lite imponerad när bilen faktiskt klarade av att köra uppför backen på baksidan av vårt stall och in i hagen med balen på släp. Bara att putta av den där inne - underbart! :banana: Och allt detta utan att ens skotta de flera dm snö som ändå ligger på marken.

I vanliga fall gillar jag inte att ställa en hel bal i hagen men jag klarar helt enkelt inte av att bära ut och fylla på näten så mycket som behövs till ett digivande sto, ett till sto, en snart femmånaders hingstunge och en sexårig hingst med överskottsenergi... på lösdrift så klart allihopa så det går ju en del foder på vintern. Nu är det bara kraftfodret, den dagliga visitationen och pysslet jag behöver göra medam sambon tar hand om vatten och annat sånt tungt. :love:

Förhoppningsvis ska mina "kramper" (sammandragningar?) lugna ner sig nu.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Sen måste ja även säg att jag hämtade ut min första babybox på Apoteket innan. Från baby to be. Blev glatt överraskad! Där i låg små förpackningar med olika varuprover från ett märke som jag inte kommer ihåg namnet på. Låg 4 olika tidningar varav två va riktade enbart till pappan. Låg en liten flodhästgrej som man nog ska ha i vattnet vid badning, tuggummi, två fina självlysande nappar från mam och ett erbjudande om en gratis bok samt rabattkupong på en lekaffär :)

Vad konstigt att det är så olika!

Jag fick också napparna och de söta små varuproverna i min box, men ingen badgrej, inga rabattkuponger och inga erbjudanden... däremot tre halvgamla nummer av föräldrar & barn (hade ju hellre fått gravid-tidningar - jag har ju inga barn än). Dessutom hade det ju varit bra med pappa-tidningar!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag får ondare av min foglossning när jag fryser så det kan säkert vara så att man blir bättre i varmare klimat.
Jag tycker dessutom att värmande liniment hjälper mina muskler när de blir ömma av foglossningen :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det var konstigt! Flodhästen låg i samma plastförpackning som varuproverna.
Napparna va förresten från avent och inte mam som ja skrev innan
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hur får ni tag i de där gratisgrejerna? Beställer man på något sätt eller? Känns lite.. I dunnow, underligt att stövla in och ba "jag vill ha gratisgrejer!" :o
Samtidigt är jag tveksam om man måste registrera sig osv... Har verkligen ingen lust att få miljarders reklammail exempelvis...
Kan man förresten skänka de grejerna någonstans tror ni? Jag vet inte men det känns lite sniket att få massa gratisgrejer när det måste finnas de som veeerkligen behöver grejerna bättre..

Är lite bitter också.. Även jag har dragit på mig en rejäl förkylning.. Jag som aldrig brukar vara sjuk blir så satans ynklig när jag väl blir det.. Tycker minst sagt det räcker nu efter TRE förkylningar den här hösten/vintern. Sen är jag dessutom i en jävligt dålig period med min rygg som ger min sömnproblem. Tyvärr hindrar jobbet mig från att dra till naprapaten förena efter nyår så det blir ett åar dryga veckor med kass sömn nu.. Uppepå allt så har jag såklart en visdomstand som bråkar lite smått.. Visserligen inget jätte problem men det känns lite så där "AH MEN VAFAAAAAAN LÅT MIG VAAAA!!!!" som sagt.. Jag blir "lite" kinkig bär jag är sjuk :p

Vilse: härligt att semestern var bra och att fogarna lät dig vara ifred :)

DS, härligt att höra om flytten! Hur gick det för kissen tillslut? Hann ni helt färdigt?

Klockan, myyyyysigt att höra om ert moment!! :love: låter verkligen helt supermysigt!!

Den som ser till att vara engagerad och fixar en ny tråd kan väll hiva in sista bf listan i första inlägget?

// hon som inte kan sova pga rygghelvetet!
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Pan: ja det är skönt att budgivning och allt är klart. Vi hade ändå bra tur då vi inte var fler än 2-3 budgivare och de backade när vi dubblade summan vi bjöd med hela tiden (de ökade 10, vi 20, de 10 till, vi 30, sen var det klart). Höll på i.. 1.5 dag? :p sen var det dödsbo så det var snabbt tillträde också. De skulle bara ordna bodelningen så kunde vi flytta in.

Apollo: Alla grejerna är här nu, utom sånt som Alex dator och lite annat som vi tar när vi åker och handlar. Inte mer än att det går i bagaget. Vi blev ju lite.. Långnäsade när vi inte tog med några lampor. Det var mörkt när vi kom fram så vi hittade det viktigaste och dök ner i sängen med varsin färdigpizza från frysdisken, chips och godis, katten och en film i stället. Får försöka få lite ordning idag och åka och köpa lite lampor under dagen. Jag ska bara åka och sälja min gamla säng först, det kommer ett par och hämtar den idag, sen blir det pyssel hela dagen.

En sak är i alla fall säker: OM vi får för oss att flytta igen tar vi hjälp av flyttgubbar som sköter ALLT! Vi drar på semester och så får de packa lådorna och flytta till nya stället. Det här vill ingen av oss göra om :p vi är alldeles för stressade av situationen båda två och det blir inget bra alls.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Skönt att ni är på plats nu iaf :) Jag gillar inte heller att flytta, det är för mycket stök för mig. Eller det
är klart att det är kul med ny bostad, men inte just själva flytten.

Jag var till sjukgymnast i fredags pga foglossningarna och hon var också bekymrad, känns som att jag är den som är minst bekymrad... Kom hem med kryckor och ska tillbaka den 2/1 för utprovning av TENS, jag älskade den förra gången.

Jag tycker förresten att värme lindrar och känns skönt för ryggen, det absolut bästa mina foglossningar vet är nog ångbastu. Badade lite sånt förra gången och igår var vi nere på spaet här på hotellet och badade och det var fantastiskt. Särskilt eftersom det var en intensiv dag igår, vi gifte oss nämligen. Nu har vi intagit sjukt god frukost och jäser lite på rummet innan det är dags för hemfärd.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

gratisgrejerna kan hämtas ut på ett par olika apotek och på barnens hus tror jag det är... pampers eller libero har nån låda också. Det krävs förstås registrering (googla) men jag har då inte fått en massa reklam...

Om man vill kan man givetvis skänka sakerna till stadsmissionen, röda korset eller liknande.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Om jag inte redan gnällt över det redan så gnäller jag över det nu: Åkt på min TREDJE förkylning den här graviditeten... :cool:
Jag är inte helt nöjd... :mad: Och lätt att sluta missbruka nässpray när man blir sjuk och tät på nytt så snart den första omgången börjat släppa.

Men, vi ska iväg och shoppa julklappar senare idag och hoppas det får mitt humör att lyfta en aning. Vet någon vart man kan köpa halksockar (till stackars morfar) i butik? Har hittat på nätet annars och beställer hem, men vore praktiskt om jag kunde köpa hem redan idag så är det klart sen. :)
Lindex har, men de var visst rätt pyttesmå... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Elände med ryggont och snuvor hörrni...

Jag blev lite less på såna där "gratis-grejer" förra grav. Tyckte bara att man fick en massa "skräp" ... Men det låter ju som att det har blivit bättre?

Kaktus: GRATTIs till Frun :bow: Lyxigt med ångbastu. Vi hade bastu på vår gård men jag hade svårt att ta mig dit (nere vid ån) också fick jag hjärtklappning av värmen. Men jag duschar gärna varmt...
Skönt att du har träffat en VETTIG sjukgymnast. Jag har en TENS men den ligger mest... de muskler jag behandlar slappnar ju av jätteskönt men då "håller de inte emot" sen när jag reser mig också säckar bäckenet och .. så det är ingen hit tycker jag.

Micks: kanske nån sån hjälpmedelsbutik?

*KL*
Igår kväll "frasade det till" i bäckenet. Har haft enormt svårt att gå HELA dan och har sjukt ont i underlivet... :crazy: MEN! En granne (vi flyttade nyss hit) kom helt spontant och körde bort ALL snö med snöslunga. Hurra hurra så slipper maken skotta ihjäl sig halva natten.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hittade halksockar på Life! Lite otippat men himla bra. Slapp gå ihjäl mig. :) Nu är nästan alla julklappar inhandlade! Gött med köpcenter som har allt möjligt, då blir man klar på en dag.
Sambons klapp var dock slut, men två nya skulle komma in i morgon så butikskillen la undan en åt mig. Får se hur jag lyckas med att ta mig ut dit imorn. :p

Nu värker rygg och höfter mer än någonsin! Finns alltså både för- och nackdelar med att shoppa alla klappar på en dag. :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis!

Jo, ny bostad är trevligt men helst ska ju allt vara klart så man bara kan kliva in och allt är i ordning. Tyvärr måste man ju packa upp, det har jag roat mig med nu. Var ÄR mina förbaskade bankdosor? :( måste hitta dem senast i morgon så jag har pengar på rätt konto (försöker att hålla undan pengar från vanliga kontot och har en liten djurskadebuffert på ett annat så hittar jag dem inte i morgon kan det bli tufft) inför kliniktiden på tisdag nästa vecka. Inte har man städat gamla lyan heller. Dåligt av oss. Det har inte riktigt blivit tid till det än.

Nåväl, vi har tid på oss. Jag är dock lite fundersam. 2 månaders väntetid på p-plats så nu parkeras det på gatan. Vad gör man när ingen av p-automaterna i området funkar? Ringde och felanmälde den ena men man måste ju kunna överklaga eventuell bot då? Jag tänker inte åka på upptäcktsfärd för att hitta en "likadan" automat nu. Nevah!

Till ämnet: jag har skitsvårt att stå länge, det gör verkligen ont i ben och fötter. Kan man göra något åt det?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi har bastu hemma också, men den är svår att få bra, blir så torr-varm. Ångbastu gillar jag för att det är så mycket lägre temperatur och fuktigt. Helst ska det vara en sån med eucalyptus i :love:
Jag hoppas iaf att sjukgymnasten jag träffar är bra, jag har liksom ingen koll så. Dock så var det hon som förklarade varför det var så viktigt att lindra foglossnibgarna när jag tycker att SDs är det som är värst, stress utlöser SDs och smärta innebär stress så det hänger ihop.

DS, ang fötterna så är det som klockan säger antagligen inte så mycket annat att göra. Se till att ha fotriktiga skor också om du inte har det sedan innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 476
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Raderad medlem 68338
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
532
Senast: Mineur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Börja rida
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp