Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha ja så gör jag med, och går det inte att bredda på benen så fortsätter jag i föl-stil och går ner på knä istället :)

fast då ska man ju ta sig upp sen förstås...



(är det bara hos mig det inte går att klicka på snabbsvar??)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj här ligger man ju efter igen!!

Grattis till förlovningen panaccea! Och hoppas att sammandragningar blir bättre snart.

Apollo, nä jag är inte sjuk egentligen, men har mild diabetes i vanliga fall och måste spruta insulin nu under graviditeten. Och så finns det blodproppshistorier i släkten, så de testar ngt värde (TAT, vet inte vad det betyder egentligen...) regelbundet. Och nu hade det gått upp, så ska ta sprutor mot det med. Min man lyckades förresten ge mig de sprutorna (han var tvungen att ta en öl först första ggn ;)) Tror att det finns risk för att bebisen inte får tillräcklig blodcirkulation annars?

Angående din fråga om sammandragningar, så tycker jag att man inte ska dra sig för att ringa 'i onödan'. Jag har bestämt mig för att vara mkt mesigare denna graviditeten. Förra ggn tänkte jag att det är säkert ingen fara (hade läst om att lite sammandragningar är normalt som förberedelse el vad det var) och det slutade med att jag inte fattade att jag haft värkar i flera dagar och vattnet gick nästan 8v för tidigt :crazy: Hade nog överdrivna föreställningar om hur ont det skulle göra. Även när jag väl låg inne och kände att jag hade lite värkar mitt i natten, så när de frågade om det var kraftiga sa jag nä det är nog inte så farligt. Och sen var det för sent att stoppa det hela och sonen föddes på morgonen. (Vill inte skrämma upp ngn, bara påpeka att det kan vara svårt att själv veta vad som anses normalt.)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag vet att man inte får länka.. men du hinner nog se det före moderatorn ser det.. moaahaha

http://vindvissla.blogspot.se/

Moderatorn verkar tro att vi är skötsamma här och verkar inte bry sig :angel: kan passa på att slänga in solhem.biz då, egentligen helt orelevant för er, står knappt inget om graviditeten där, men det är bilder på fina hästar :rofl: Eller ja, senaste tiden står det mest om våra problem med råttor. Jävla kryp.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nu har du precis lugnat min enda oro angående förlossningen. Nu har jag fått för mig att jag inte behöver någon smärtlindring (jag vill helst undvika otäck ryggbedövning som sagt). Förlossningen som sådan är jag inte särskilt orolig för, mest för det där med bedövning om jag får för mig att man ska ha sånt xD
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Moderatorn verkar tro att vi är skötsamma här och verkar inte bry sig :angel: kan passa på att slänga in solhem.biz då, egentligen helt orelevant för er, står knappt inget om graviditeten där, men det är bilder på fina hästar :rofl: Eller ja, senaste tiden står det mest om våra problem med råttor. Jävla kryp.

Nu ser jag att jag inte är så sugen på att flytta ut på landet igen! :eek: I och för sig har jag fått för mig att vår gammelkatt är bättre råttjägare men vildsvin också... De små jäklarna. Ni skulle ha en startpistol eller något att skjuta med så de kanske tumlar iväg när ni ser dem.

På tal om katter och sånt, vi hade en katt när jag var liten som endast åt redan döda möss och råttor. Han var proffs på att städa fällorna, knaskatten. Men så var han lite av en gourmand, det skulle vara serverat och gärna fint också! När han hade fått smaka oxfilé och beasås (sistnämnda var en viktig del av rätten) av morfar en gång åt han inte vanlig kattmat på flera dagar.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, många spännande djur blir det... :rofl:
Grisarna hade jag gladeligen jagat med spett och slägga om jag bara SÅG dom, men de är ju bara här på nätterna (och då sover jag ordentligt djupt). Efter inlägget på bloggen har de dock bara varit i hästarnas hagar. Får se om det blir lika illa nästa år.

Katten vet jag inte vad jag ska göra med, försöker svälta honom men han skriker så fort jag kommer ut till honom så det är svårt att låta bli att ge honom mat... :angel: Men det är klart, oxfilé och bearnaisesås tänker jag inte ge honom :rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*KL*

Alltså nu råkade jag se vad någon skrivit i ett tidigare inlägg här nån sida bak och blev så där dumt orolig!
Jag har haft myyycket flytningar under hela graviditeten. Är i vecka 23 nu, 24 på söndag. De senaste veckorna tycker jag att de har luktat riktigt vedervärdigt! Ja exakt som du (vem du nu är) beskrev det som! Dvs att de luktar unket, instängt och som gammal sperma typ. Hade inte kunnat beskriva det så bra själv! På pricken likt. Detta skulle då betyda att man läcker fostervatten??????

Jag har hela tiden innan tänkt att "jaha det här är väl normalt precis som allt annat konstigt som tydligen också ska vara normalt".....

Jag ringer mödravården var och varannan dag och undrar saker tycker jag. De måste ju tro jag är en hypokondriker eller nåt. Men det är första barnet.
Var på ultraljudet för ca 3-4 veckor sen och då sa hon att mängden fostervatten såg bra ut.
Vad gör jag nu åt detta då? Ska till barnmorskan nästa torsdag. Räcker det att jag väntar till dess och frågar henne tro?

Sen måste ja även säg att jag hämtade ut min första babybox på Apoteket innan. Från baby to be. Blev glatt överraskad! Där i låg små förpackningar med olika varuprover från ett märke som jag inte kommer ihåg namnet på. Låg 4 olika tidningar varav två va riktade enbart till pappan. Låg en liten flodhästgrej som man nog ska ha i vattnet vid badning, tuggummi, två fina självlysande nappar från mam och ett erbjudande om en gratis bok samt rabattkupong på en lekaffär :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Herre jesus vad ni skriver! Har tagit mig flera timmar för att läsa ifatt 1.5 veckas skrivande :p

Vi kom faktiskt iväg till Mexico - trott eller ej. Dock blev alla flyg inställda från sturup så vi fick ta bilen upp till Sthlm... 8 timmar tog det. Snabbt in på hotellet för att sova 3 timmar innan det var dax att bege sig till Arlanda och 12 timmars flyg. Phu. Man är öm i röven efter det ;)

Men det var en underbar vecka - värmen är heeeeelt underbaaaar :love: ca 27-30 grader på dagen, och 20 på kvällen.
Jag som varit jätterädd att mina fogar skulle vara tillbesvär har inte märkt av "knivhuggen" alls nästan. (jo, när jag lagt mig på kvällen och ibland när jag böjt mig), men tänker man på hur det var veckan innan här hemma så fungerade de jättebra :D
Imorse landade vi i sthlm igen, och sen var det bara att börja bila hem igen. Suck. Imorgon börjar kampen med SAS och se om vi kan få tillbaka några pengar för flygbiljetterna (även om jag tvivlar)...

Ang er diskussion om katter - vi har två här hemma. "lill katten" kommer troligen vara livrädd för bebis, medans den stores reaktion är jag lite mer nervös över :crazy: Där är nämligen matte det bääääästa som finns :love: , det är först nu när hon är 1.5 år gammal som husse fått lov att börja klappa henne utan att hon går undan och slänger sura blickar efter honom :crazy: (att jag var illamående och sängliggande hade något positivt med sig i varje fall :p )
Vi skämtade senast igår om att det är tur vi är två som är hemma de första 10 dagarna - en får mysa med bebis och den andre får fjäska för kattfan :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Hu, strax ska vi åka och hämta flyttsläpet. Jag är så trött! Vi packade tills klockan var säkert 23 igår så det känns lite som det är brist på sömn här! :p egentligen är vi inte helt klara, man hittar små gömmor som Gud glömt för länge sedan lite här och var men vi kommer ju hit och städar i morgon med så man kan ju ta med sig lite då.

Lilla kissen är helt upprörd och stressad, jag vet inte om hon någonsin flyttpackat tidigare. Min karl tycker att det är jättejobbigt och är också stressad och jag är ju sånt bra stöd att jag håller på att gå i bitar för jag vet vad vi har att göra och när han mest går runt och kliar sig i huvudet och försöker göra fler saker samtidigt.. Det blir helt enkelt inget vidare. Hoppas vi blir klara hyfsat idag i alla fall.

Dags att väcka sömntutan, han har ömtåliga grejer (opackade) som ingen annan får röra så det är väl dags att det tas itu med...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hold your horses! Bli inte för orolig nu hurrdudu!
Självklart ska du kolla upp det om du är orolig såklart. Men det behöver verkligen inte vara någon fara. Verkligen inte.
Den flytningen som jag fick, var så stor att trosorna blev genomblöta! Hela vägen upp över blygdbenet! :o De luktade inte heller mumma :grin: och det var ändå ingen fara och var helt normalt. Så det här med att det är normalt med mycket flytningar skulle jag vilja skriva om till "det är normalt med flytningar i klass med niagarafallet".

Men som sagt, prata med din BM om du är orolig, det ska man ju alltid göra, men var medveten om att det verkligen inte behöver vara någon fara! :idea:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

bli inte chockade nu för jag ska skriva nåt glatt.. ;)

jag halvligger i soffan och värmer fogarna, och snett över magen ligger dottern och sover ...:love: .. och Grodan där inne sparkar och knuffar massor på dotra... :love:
så magiskt mysigt!! just nu -denna stund- älskar jag att vara gravid... :love:

vi kollar på musikhjälpen förresten. o har önskat musik såklart! ;)

DS: hoppas d går bra med flytten nu!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Första lasset är klart. Ett till, sen så. Sambons pappa gav mig bärförbud men det har väl gått sisådär hittills nu har han sett chansen ;) vi fick parkera dumt så jag är bilvakt så vi inte står i vägen för någon eller blir lappade. Attans kallt vill jag lova :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ååh jag vill med flytta! Vi är mitt uppe i en segdragen budgivning som nu är lagd på is över helgen för dom andra som budar är sega som :devil:

Har gått o blivit sjuk mitt i allt också med sjukt halsont, feberkänningar och hosta som får ligamenten att gråta :cry:

Klockan: lät myyyysigt! :love: igår fick jag en karatespark mitt i handflatan efter inte känt av dom på en hel vecka! Men givetvis lugnade h*n sig när Andreas skulle känna! Sen var det fullt krig i magen hela kvällen men bara kännbart för mig..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hold your horses! Bli inte för orolig nu hurrdudu!
Självklart ska du kolla upp det om du är orolig såklart. Men det behöver verkligen inte vara någon fara. Verkligen inte.
Den flytningen som jag fick, var så stor att trosorna blev genomblöta! Hela vägen upp över blygdbenet! :o De luktade inte heller mumma :grin: och det var ändå ingen fara och var helt normalt. Så det här med att det är normalt med mycket flytningar skulle jag vilja skriva om till "det är normalt med flytningar i klass med niagarafallet".

Men som sagt, prata med din BM om du är orolig, det ska man ju alltid göra, men var medveten om att det verkligen inte behöver vara någon fara! :idea:

Ja något niagarafall har det verkligen inte varit fråga om här ;) det va mest lukten jag reagerade på och att det kommit mycket. Men ja frågar henne på torsdag. Bara hon inte vill göra en gynundersökning.... Kan det bli så tro?
Jag kommer komma direkt från jobbet och har inte en chans att hinna duscha...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag måste även flika in med en fråga, ni är ju några med foglossning här...

Innan Mexico resan var jag riktigt nervös över hur höfterna skulle klara av det - det blir ju automatiskt att man kan ganska aktiv på semestern (vi i varje fall :p )
Hemma kunde jag inte gå 1 timme ens på stora köpcentrat utan att ha ont hela kvällen och rejält öm i vissa rörelser i flera dagar.
Döm av in förvåning när jag har klarat resan utan några större problem?! Även om vi gått betydligt mindre än vi brukar så var där ändå bla en heldag i en naturpark där vi i princip gick konstant. Och allt det gav var väldigt trötta höfter - inga "knivstick" öht...

Påverkar värmen fogarna? Kan jag tacka det varma klimatet där för att jag slapp ha ont?
Vi hann inte mycket mer än hem idag så började knivsticken komma igen nämligen - och då har jag inte ens börjat tömma resväskan (dvs böjande rörelser = döden ).....


(jag har förresten gått in i vecka 20 nu = halva tiden färdigt :banana: )
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

jaaa ... avslappning och värme lindrar då mina besvär så varför inte? :)

Vad härligt att du mådde bra på semestern! :bump:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

jaaa ... avslappning och värme lindrar då mina besvär så varför inte? :)

Vad härligt att du mådde bra på semestern! :bump:
(Av)slappning har där varit mycket mellan turerna också :D

Synd jag inte visste det innan semestern bara, så hade jag sluppit oroa mig ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 476
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Raderad medlem 68338
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
532
Senast: Mineur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp