Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.

vilse

Trådstartare
Snackandet fortsätter!

Om någon har koll på listan så lägg gärna in den här i början :)
 

MARS

1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flicka och ?
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
22:e 1887, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet

Senaste jag hittade, hoppas den stämmer!
 
Blev flyttad vid RUL!

MARS
1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flicka och ?
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Gick in i vecka 25 idag och "firade" det med besök hos barnmorskan.

Allt var väl precis som det skulle. Järnvärde på 127 så inga tabletter behövs än, sf-mått på 24 vilket var precis över gröna medelstrecket. Men hur det går ihop kan jag inte riktigt förstå då man fortfarande inte ser att jag är gravid när jag står upp :p 4 kg upp sedan inskrivning.

Enda anmärkningen var väl att bm klagade på att jag åt för lite när jag sa att jag ätit två smörgåsar till frukost. Vilket är mer frukost än vad jag åt som ogravid.. Blodsockret var aningen lågt så hon tyckte att jag skulle äta mer mellanmål. Vilket känns jobbigt när jag varken är hungrig eller sugen på något..
 
Gick in i vecka 25 idag och "firade" det med besök hos barnmorskan.

Allt var väl precis som det skulle. Järnvärde på 127 så inga tabletter behövs än, sf-mått på 24 vilket var precis över gröna medelstrecket. Men hur det går ihop kan jag inte riktigt förstå då man fortfarande inte ser att jag är gravid när jag står upp :p 4 kg upp sedan inskrivning.

Enda anmärkningen var väl att bm klagade på att jag åt för lite när jag sa att jag ätit två smörgåsar till frukost. Vilket är mer frukost än vad jag åt som ogravid.. Blodsockret var aningen lågt så hon tyckte att jag skulle äta mer mellanmål. Vilket känns jobbigt när jag varken är hungrig eller sugen på något..

Hur lågt blodsocker hade du?
 
Gick in i vecka 25 idag och "firade" det med besök hos barnmorskan.

Allt var väl precis som det skulle. Järnvärde på 127 så inga tabletter behövs än, sf-mått på 24 vilket var precis över gröna medelstrecket. Men hur det går ihop kan jag inte riktigt förstå då man fortfarande inte ser att jag är gravid när jag står upp :p 4 kg upp sedan inskrivning.

Enda anmärkningen var väl att bm klagade på att jag åt för lite när jag sa att jag ätit två smörgåsar till frukost. Vilket är mer frukost än vad jag åt som ogravid.. Blodsockret var aningen lågt så hon tyckte att jag skulle äta mer mellanmål. Vilket känns jobbigt när jag varken är hungrig eller sugen på något..

Två smörgåsar för lite som frukost? Det är det jag äter typ jämt till frukost. Oavsett om jag är gravid eller inte.
 
Två smörgåsar för lite som frukost? Det är det jag äter typ jämt till frukost. Oavsett om jag är gravid eller inte.

Exakt! Mer frukost än så äter jag aldrig om det inte är helg och man sitter läääänge och äter frukost.

Jag la till lite snabbt att jag brukade äta något när jag kommit till jobbet också och då blev hon nöjd :p Sen att jag absolut inte gör det varje dag glömde jag att lägga till ;)

Jag bryr mig inte så mycket. Jag mår toppen och tränar 3 gånger i veckan, jag känner inte av några blodsockersvängningar, sockervärdet var inom normalspannet, bebisen (livmodern då) växer som den ska och järnvärdena var (enligt bm) utmärka. Att då börja fundera på om jag äter fel känns inte riktigt nödvändigt..
 
Senast ändrad:
Exakt! Mer frukost än så äter jag aldrig om det inte är helg och man sitter läääänge och äter frukost.

Ja precis! Mellanmål är jag också dålig på men äter alltid en frukt på fm och en på em när jag jobbar. Är sämre på det när är ledig.
Har egentligen inte ändrat värst mycket alls bara för att jag är gravid när det gäller maten. Vissa kvällar måste jag äta kvällsmat för att slippa halvbrännan, det är väl det. Annars är inte kvällsmat något vi äter varje kväll, utan bara om vi känner att vi behöver.
 
Gick in i vecka 25 idag och "firade" det med besök hos barnmorskan.

Allt var väl precis som det skulle. Järnvärde på 127 så inga tabletter behövs än, sf-mått på 24 vilket var precis över gröna medelstrecket. Men hur det går ihop kan jag inte riktigt förstå då man fortfarande inte ser att jag är gravid när jag står upp :p 4 kg upp sedan inskrivning.

Enda anmärkningen var väl att bm klagade på att jag åt för lite när jag sa att jag ätit två smörgåsar till frukost. Vilket är mer frukost än vad jag åt som ogravid.. Blodsockret var aningen lågt så hon tyckte att jag skulle äta mer mellanmål. Vilket känns jobbigt när jag varken är hungrig eller sugen på något..

Jag äter oftast bara en tallrik yoghurt på morgonen. Två smörgåsar anser jag inte vara en liten frukost.

Skönt för dig att du slipper järntabletter. Jag är inte helt sams med mina (tar en Niferex varannan dag), men sparar i alla fall in på kostnaden för toalettpapper... :idea:

Edit: Iphöne ville kalla mina Niferex för "sniderier"
 
Jag äter oftast bara en tallrik yoghurt på morgonen. Två smörgåsar anser jag inte vara en liten frukost.

Skönt för dig att du slipper järntabletter. Jag är inte helt sams med mina (tar en Niferex varannan dag), men sparar i alla fall in på kostnaden för toalettpapper... :idea:

Edit: Iphöne ville kalla mina Niferex för "sniderier"

Har du testat Duroferon istället? Många tycker att de är ännu värre än Niferex men för mig funkar Duroferon perfekt medan jag mår skit av Niferex.
 
BM besök idag vecka 33 (32+4)

Blodtryck: 110/65
Blodsocker: 5,9
Järn: 123
SF: 32 cm
Vikt: +9 kg (vikt har hon inte frågat om sen inskrivningen dock skriver mest för att jag väger mig i tid o otid ;) )

Allt såg bra ut o h*n kickade rätt mot "prylenmanlyssnarpåhjärtatmed" ett par gånger :D Tror h*n undrade vad det var för ljud utifrån då volymen var rätt hög, haha.

Hade med min snart 6-åring också som tyckte att det var toppen!!
 
Nej,
Har du testat Duroferon istället? Många tycker att de är ännu värre än Niferex men för mig funkar Duroferon perfekt medan jag mår skit av Niferex.
det har jag inte gjort. Enligt BM skulle Niferex tillhöra de skonsammaste, men det kanske finns andra som matchar bättre med mig.
 
Nej,

det har jag inte gjort. Enligt BM skulle Niferex tillhöra de skonsammaste, men det kanske finns andra som matchar bättre med mig.

Ja, det är därför det rekommenderas i första hand. :) Jag började med Niferex (eftersom det stod just Niferex i brevet från BM) men frågade efter ett tag om jag kunde byta till Duroferon eftersom jag ätit såna förut och det funkade bra. Min barnmorska blev rätt förvånad, tydligen är det inte så vanligt att byta åt det hållet. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 330
Senast: turbofling
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Görel
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 428
Senast: Fiorano
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
920
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp