Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag läser hur ni har det så blir jag så innerligt tacksam att jag har det så lätt. Kan absolut klaga över hur otymplig jag blivit osv men det är verkligen inget om man jämför.
 
Jag jobbar fortfarande heltid men det har varit tur med alla röda dagar nu på sistone.... Denna veckan har jag fått vara hemma pga mycket och onda sammandragningar :( Hoppas att nästa vecka blir lättare så jag kan jobba. Tycker det känns väldigt stressande att inte kunna veta hur nästa dag kommer bli. Ang fysisk aktivitet så blir det knappt något alls, någon promenad om dagen i övrigt har varit lugn.
 
Hur är det nu, jobbar alla här fortfarande?
Tänkte på att ni prata om trötthet och jag är väldigt trött trots massa järntabletter. Men det är väl lov att va det när man fortfarande jobbar heltid, motionerar varje dag, tar hand om två hästar själv, renoverar och har en aktiv 2,5 åring :D

Jag jobbar fortarande och rider ut med hästen. Träningar har en annan tjej tagit över för det orkar jag inte. Är glad att jag har hästen för annars skulle jag nog bli ganska stillasittande... Planerar väl att jobba till 2 v innan BF men vi får se för jag har ganska ont i fogarna emellanåt samt att händerna domnar bort.
 
Hur är det nu, jobbar alla här fortfarande?
Tänkte på att ni prata om trötthet och jag är väldigt trött trots massa järntabletter. Men det är väl lov att va det när man fortfarande jobbar heltid, motionerar varje dag, tar hand om två hästar själv, renoverar och har en aktiv 2,5 åring :D

Jag jobbar fortfarande och hoppas på att kunna jobba fram till 2 v innan BF. Mår mestadels bra.
Jag är inte lika aktiv som det låter som att du är, men jag har inga problem med hundpromenader och att städa. Vilar mer än vanligt och undviker tunga lyft i förebyggande syfte.
 
Här är det snöstorm idag. Jag och dottern gjorde ett ryck och plockade ihop hennes lekrum och dammsög hela nervåningen. Sen efter fika trotsade vi vädret och gick ut. Drog henne på boben en liten bit på vägen så jag och hunden fick röra på oss. Den lilla biten vi gick räckte gott för en som är gravid i v 33 :D:p

Hur är det nu, jobbar alla här fortfarande?
Tänkte på att ni prata om trötthet och jag är väldigt trött trots massa järntabletter. Men det är väl lov att va det när man fortfarande jobbar heltid, motionerar varje dag, tar hand om två hästar själv, renoverar och har en aktiv 2,5 åring :D

Jag ska jobba två veckor heltid till, min man är hemma och är pappaledig annars jobbar jag 75%. Har jobbat tre dagar nu den här veckan och haft ont av att magen börjar trycka undan organen ungefär hälften av tiden. Skönt att bebis kan flytta på sig än så länge så att det inte är hela tiden. Men får se hur det kommer att bli senare. Förra gången mådde jag illa så fort jag satt ner sista tiden och låg mest i vilorummet på jobbet innan jag till sist kom fram till att jag nog skulle sjukskriva mig. Känns som att det är risk för att det blir samma igen.

Annars så känner jag av fogarna lite grann ibland men kan gå och springa lite korta sträckor utan problem. Jag vill rida men min häst är helt vintervild och jag får ont av att rida i hoppsadeln så att rida ut i dressyrsadeln känns inte så smart. Får se om det kanske går att rida i paddocken nu när det kommit snö.
 
Funderar på en sista tävling om två veckor...;) . Fick ok från den blivande fadern eftersom den inte gick på is :D

Åh jag vill också tävla eller iaf kunna träna! Börjar få abstinens. Har inte tränat sen slutet av november. Var och tittade när mina stallkompisar tränade i torsdags och var ju rätt så avundsjuk!
 
Avundas er med så mycket energi och möjlighet att röra er. Lite sämre av båda de delarna här tyvärr :p

Just nu har jag hamnat i planeringsstadie och "se till att allt ä r klart"-stadie.
Adapter mellan babyskydd/vagn är alltså äntligen beställt, och jakten på en skötväska är i full gång. Sen är det bara en fleeceoverall som står kvar på "måste köpa"-listan. :)
Jag har också börjat planerar vad som ska sys (babynest, filt till babyskydd, mobil till säng och vagn) samt vad jag ska ha för tyger till dessa.
Hög tid att ta tag i detta, "bara" 80 dagar kvar till bf nu. Och med tanke på hur låg energi jag har just nu så räknar jag med att sygrejorna tar sin tid....
 
Förra gången blev jag sjukskriven ett par månader innan bf pga stressrelaterad migrän. Hade en sämre arbetssituation då och hade hästarna inhyrda i ett kollektivstall där jag verkligen inte trivdes och jag tyckte jag la onödig tid och energi på andras hästar istället för mer på mina egna. Nu har jag en förstående chef som planerat superbra för att jag ska kunna jobba så länge jag vill. Hästarna bor här hemma på vår egen gård och att ta hand om dom helt själv tar långt ifrån så mycket tid och energi som det gör att vara inhyrd! Stor skillnad mot sist och jag mår både psykiskt och fysiaskt så mycket bättre nu :)

50 dagar till bf idag
 
Förra gången blev jag sjukskriven ett par månader innan bf pga stressrelaterad migrän. Hade en sämre arbetssituation då och hade hästarna inhyrda i ett kollektivstall där jag verkligen inte trivdes och jag tyckte jag la onödig tid och energi på andras hästar istället för mer på mina egna. Nu har jag en förstående chef som planerat superbra för att jag ska kunna jobba så länge jag vill. Hästarna bor här hemma på vår egen gård och att ta hand om dom helt själv tar långt ifrån så mycket tid och energi som det gör att vara inhyrd! Stor skillnad mot sist och jag mår både psykiskt och fysiaskt så mycket bättre nu :)

50 dagar till bf idag

Skönt att det är så mycket bättre!

49 dagar kvar! Jösses!!!
 
Jag måste verkligen prata med min chef i veckan om arbetssituationen... Igår var jag lite aktiv men utan stress och däckade vid 18 i soffan. Kommer inte fixa att ha 2- 3 möten inbokade dagligen jag måste flänga mellan, ibland typ med nollbyte men på olika delar av stan. Får jag bara möjlighet att ta en liten paus när jag känner att jag behöver och hinna äta lite i lugn och ro tror jag det kommer funka bättre... men vi hade den här diskussionen för ett par veckor sedan och då vart det bättre en period men sen rullar allt på igen. Måste bli bättre på att ta mitt ansvar också och säga ifrån i tid...
 
Dagens meningslösa inlägg: jag hatar att vara gravid. Jag skiter i att jag egentligen har en ganska lätt graviditet eftersom jag faktiskt inte har några större krämpor, men summan av alla smådelar gör att jag hatar det likförbannat.

Jag hatar att inte ha ork, att vara trött, att ha halsbränna, att ha ont av en fucking jävla pisspromenad på några kilometer, att det enda som är skönt är att ligga i sängen, att jag inte kan äta så mycket som jag vill när jag har god mat framför mig för mitt inre är ommöblerat, jag hatar att behöva ta blodförtunnande sprutor varenda morgon och jag hatar att konstant ha denna förbannade gravidsnuva som dessutom minst fem gånger om dagen resulterar i näsblod (har lätt att blöda näsblod i vanliga fall och de blodförtunnande sprutorna gör det inte bättre).

Jag mådde så förbannat bra innan jag blev gravid och jag är så jävla rädd att allt kommer bli förstört. Jag vet att högst troligt kommer jag komma tillbaka till samma goda form inom en rätt snar framtid, men just idag är jag så helvetes uppgiven.

Tre jävla månader kvar. Måtte hon vara värd besväret...
 
Dagens meningslösa inlägg: jag hatar att vara gravid. Jag skiter i att jag egentligen har en ganska lätt graviditet eftersom jag faktiskt inte har några större krämpor, men summan av alla smådelar gör att jag hatar det likförbannat.

Jag hatar att inte ha ork, att vara trött, att ha halsbränna, att ha ont av en fucking jävla pisspromenad på några kilometer, att det enda som är skönt är att ligga i sängen, att jag inte kan äta så mycket som jag vill när jag har god mat framför mig för mitt inre är ommöblerat, jag hatar att behöva ta blodförtunnande sprutor varenda morgon och jag hatar att konstant ha denna förbannade gravidsnuva som dessutom minst fem gånger om dagen resulterar i näsblod (har lätt att blöda näsblod i vanliga fall och de blodförtunnande sprutorna gör det inte bättre).

Jag mådde så förbannat bra innan jag blev gravid och jag är så jävla rädd att allt kommer bli förstört. Jag vet att högst troligt kommer jag komma tillbaka till samma goda form inom en rätt snar framtid, men just idag är jag så helvetes uppgiven.

Tre jävla månader kvar. Måtte hon vara värd besväret...
Vet du - detta gör mig faktiskt glad att läsa :o För min egen skull - för det är precis så det är för mig. Och det är en liten del i min sjukskrivning. Men även för din skull - att du faktiskt vågar berätta det det. Det är så "förbjudet" i dagens samhälle att säga något sånt, framförallt om man har en lätt graviditet. Att vara gravid ska vara som att sväva på rosa moln och allt ska vara underbart :meh:
Jag kände samma sak förra graviditeten (om något mildare), och var man (jag) ärlig och sa det till "fel" personer.... ja tusan vilka blickar man kunde få :cautious:

Jag kan dock trösta dig med att de små skitarna där inne ÄR värda det, och efter förlossningen kommer det troligen vända väldigt fort ang måendet för dig. För helt plötsligt kan man röra sig, man kan äta, man kan böja sig utan att få andnöd ect ect.
Två råd jag har till dig: 1. låt dig känna så - det är inget fel i det! Gnäll om det behövs - det hjälper ofta att få det ur sig (buketrådarna är bäst på att stöta!)
2. Känns det väldigt jobbig, be din bm om en samtalskontakt. Att få komma och vräka ur sig allt 1-2-3 gånger kan hjälpa väldigt mycket också. Det är inte alls samma sak som att kräka av sig inför sambon/mannen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 406
Senast: turbofling
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 156
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: IngelaH
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 581
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp