Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för tips!

Å jippi, är graviditetsillamåendet tillbaka? Eller har jag åkt på nån vintersjukan???
Med dottern snart 7 mådde jag illa hela vägen fram... Men den här gången trodde jag det var över för några veckor sedan.
Vet inte vilket svar jag helst vill ha....
 
Är det någon mer som har en sprattelgubbe/gumma i magen :love:? Här knölas det för fullt men som tur är så gör det inte ont än... :)
 
Är det någon mer som har en sprattelgubbe/gumma i magen :love:? Här knölas det för fullt men som tur är så gör det inte ont än... :)

Japp! Min håller igång som bara den och har gjort sen v 18 :D Börjar bli rejält trångt nu i v 34 så det är inte alltid bekvämt och ibland får den till sparkar som gör ont också :p
 
Är det någon mer som har en sprattelgubbe/gumma i magen :love:? Här knölas det för fullt men som tur är så gör det inte ont än... :)

Svar ja! Det gör tack och lov inte ont här heller, ibland lyckas hon kicka igång halsbränna men i regel är det bara ett himla stökande och bökande. Hur kul kan det vara att knöla runt i flera timmar i sträck (rekordet sattes när hon drog igång vid lunch och höll på till midnatt utan särskilt många eller långa pauser), vad är liksom poängen? :D
 
@FengurLaugar det är det jag är rädd för att det ska bli obekvämt och göra ont ;) känns som potentialen finns :D

@Tassetass nä, hur kul kan det vara liksom, min håller också på med någon form av rekord men den lite morgonpigg istället så nu har den väl hållit på från ca 6 och lever om fortfarande :D
 
Gaah, gravidhormoner!! De borde förbjudas! :p

Har kört några tvättmaskiner med nya tyger (så de krymper) idag, dessa har jag inget tvättmedel till.
Nu slängde jag in vanlig tvätt - och glömde såklart tvättmedlet :banghead::banghead:

Tror ni en nerkissad pyamas och svettig stödstrumpor blir rent utan tvättmedel? :angel: :meh:
 
Om du precis kört igång den, häll tvättmedel i tvättmedelsfackét och häll sedan typ 1 liter varmt vatten efteråt. Så får den köra med medel en stund i allafall :)
 
Om du precis kört igång den, häll tvättmedel i tvättmedelsfackét och häll sedan typ 1 liter varmt vatten efteråt. Så får den köra med medel en stund i allafall :)
Hade kört halva maskinen när jag kom på det, så det var bara att vänta ut den :p
 
Hej migränen.... två citodon och två paraflex och ett par timmars vila på värmedyna så har jag i alla fall inte så ont så jag tror jag ska spy... Längesen jag hade det nu. Antar det beror på konstant ont (ofta får jag migrän då nacken krånglar och nu är ju ryggen kajko -foglossningar i hela kroppen, typiskt för min bindvävssjukdom) ett bra tag nu + att jag av någon anledning jag inte identifiera än inte sovit en blund i natt och sen direkt satte mig och skrev tentan -som för övrigt lämnades in i tid :up:. Examination på fredag och examen på lördag.
 
Bra jobbat med tentan @Girasol :up:!

Vi har varit första gången på föräldrakurs idag och det var faktiskt bra. Hade inte riktigt börja tänka på förlossningen och att det ska komma en bebis än men nu så har det börjat hända lite uppe i huvudet. Gick och lånade några inför-förlossningenböcker efteråt också.

På fm red jag en riktig långrunda på två mil med massa galopp i djupsnö. Det var fantastiskt, orörd natur och inte en kotte ute i spåret. Åkte sen till Hööks och köpte ridbyxor i en storlek jag aldrig trodde bli tvungen att köpa:D, men ska jag tävla lär jag se lite representabel ut:grin:. Det var iaf 50% rea. Och blir det ingen tävling har jag skönare ridbyxor att glida runt i:up:.
 
Är det någon mer som har en sprattelgubbe/gumma i magen :love:? Här knölas det för fullt men som tur är så gör det inte ont än... :)

En liten sprattelgumma här :) Innan har hon bara varit igång kvällar och morgnar men i natt var hon igång massor och har bökat runt hela dagen med. Bara buffande och knuffande och inga hårda sparkar, har moderkakan fram som nog dämpar rejält...
 
Alltså är det bara jag som blir KNÄPP på alla generella råd hur du får bebisen att sova/bli självständig?

Ingen bebis passar in i en mall! Om man inte är helt TAPPAD bör man väl hitta sina knep själv? Att inte gå emot magkänslan för att han o hon säger "gör si och så" så kommer det bli bra är ju galet!!

Usch blir bara så arg på att folk ska tjäna pengar på att föreläsa om hur MITT barn fungerar. Eller mer arg på att folk köper det kanske...

God morgon! ;)
 
Alltså är det bara jag som blir KNÄPP på alla generella råd hur du får bebisen att sova/bli självständig?

Ingen bebis passar in i en mall! Om man inte är helt TAPPAD bör man väl hitta sina knep själv? Att inte gå emot magkänslan för att han o hon säger "gör si och så" så kommer det bli bra är ju galet!!

Usch blir bara så arg på att folk ska tjäna pengar på att föreläsa om hur MITT barn fungerar. Eller mer arg på att folk köper det kanske...

God morgon! ;)

Haha lugn nu! :p
Jag har nog inte läst/hört så mycket sådant faktiskt så jag hunnit störa mig på det.

I morse när jag lämna dottern på dagis skulle hon pussa bäbin" (magen) hejdå också :love:
 
Alltså är det bara jag som blir KNÄPP på alla generella råd hur du får bebisen att sova/bli självständig?

Ingen bebis passar in i en mall! Om man inte är helt TAPPAD bör man väl hitta sina knep själv? Att inte gå emot magkänslan för att han o hon säger "gör si och så" så kommer det bli bra är ju galet!!

Usch blir bara så arg på att folk ska tjäna pengar på att föreläsa om hur MITT barn fungerar. Eller mer arg på att folk köper det kanske...

God morgon! ;)

Aldrig fel att läsa vad som fungerat för andra. En del tips är bra, andra idiotiska.
ibland är dét skönt att veta om att " det är inte bara jag som går omkring i tovigt hår fram till elva på morgonen för bebis behagat vakna varannan timma och velat bli buren." Kanske rent av få något tips på hur bärande/vaknande kan minska utan att bebi mår dåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
1 550
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
963
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 426
Senast: turbofling
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp