Vårföräldrar 2015 #5

Du menar sonens? ;)

Nja, det är bättre än innan men inte helt bra. Kan fortfarande bajsa på natten och är löst från och till. Kul att det är bättre för er :)
Haha, kan ha varit så ja :o:D. Skönt att det är lite bättre iallafall. Hoppas det fortsätter att gå i rätt riktning.
 
Nu har jag missat vad du skrivit innan, men misstänker du allergi?
Att barn är laktosintoleranta är ytterst ovanligt, det dyker oftast inte upp förrän i skolåldern, eller vanligast tonåren.
(mjölkproteinallergi är däremot betydligt vanligare - då måste man utesluta komjölk helt för att bli bättre)

Blir små barn dåliga i magen av laktos så är det ofta ett symptom på något annat - ex glutenintolerans. Är magen i oblans pga av något så är laktos jobbigt att bryta ner och därför är det där man ser mest symptom. :)
Vi misstänkte ingen allergi men när sonen blev riktigt kass i magen blev vi desperata och prövade eftersom inget annat hjälpt. Tio dagar nu och magen har varit bra hela tiden. Han har även slutat kräkas i samband med mat, upptäckte vi. Dock vet vi inte om det beror på nya ersättningen eller om det är för att han äter lite mer fast mat. I mitten av januari har vi fått tid hos en barnläkare så då får vi se vad som sägs och vad det kan vara. Till dess är vi bara tacksamma över att sonen är bättre.

tack för bra sammanfattad info. Håller på att plöja igenom internet efter information om detta.:up: Hoppas det bara är något tillfälligt, glutenintolerans verkar jobbigt.
 
Har en mammig liten skrutt här hemma :p Det går bra med pappa också men mamma är lite bättre haha! Tycker mig se mer tänder på G och hon är lite gnällig dagtid och svårsövd och dagtid kan hon sova bara två korta stunder, inget ovanligt ioförsig för hon har aldrig varit nån väldig dagsovare :) Tror det händer otroligt mycket i kropp och knopp för hon blir mer och mer rörlig! Kryper som en galning sen snart två månader tillbaka, ställer sig upp mot ALLT :D
När hon ska sova får man sitta hon henne tills hon börjat slappna av för hon vill sova på sidan men när hon vänder sig så blir det för mycket ibland så hon automatiskt vänder runt till mage och då ställer sig upp. Ibland är det som att det händer i sömnen haha :D
Hon sover fortfarande hela nätterna, gjorde pulka premiär iförrgår och har börjat äta lite mer själv :)
Tänk att hon blir 10 månader på söndag! 1 årsdagen närmar sig med stormsteg :eek::love:
 
  • Gilla
Reactions: Lo_

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 713
Senast: sthu
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 378
Senast: Wille
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
447
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 566
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp