Vårföräldrar 2015 #5

På A svarar jag nej, på B svarar jag nej och på c vet jag inte ;)

Eller med andra ord skulle jag säga glad och nöjd bebis och föräldrar = bra rutiner! Jag tycker det inte finns några som helst anledning att ändra på någonting om ni inte vill det! Är nog många som är avundsjuka ;)

Tänka på inför framtiden skulle jag säga lyssna på barnets behov och gör det som känns bra för er! Lyssna mindre på BVCs och andras rekommendationer om hur det "ska" vara om ni inte är i behov av problemlösning :) Exempelvis det här med att kunna somna i egen säng. Det är bara nödvändigt om ni vill det (tycker jag då). Så länge ni inte brukar inhysa BVC nattetid skulle jag strunta i deras behov :p
Tack! Man läser ju så mycket, och hör, 'si och så och borde':cool:
Så då går tankarna kring iväg trots att både vi och bebis känner oss ganska säkra på vårt.

Bebis känns trygg och tillfreds och har heller inga problem om rutinerna ruckas varken mycket eller lite. Personligen tror jag sova i egen säng kommer och det är ju inte så att han aldrig sover där..
När det närmar sej dagistider får man väl ta tag i att lägga tidigare och gå upp tidigare men det dröjer ju tills det är aktuellt.

Finns nog de som vill byta med oss
'har jag hört' :p
Vi har aldrig haft småbebis heller har vi hört, för vi vet inte hur det egentligen är:sneaky: men det kanske nästa kotte väger upp :D
 
God Jul på er!!!

Sonens förkylning blev lyckligtvis lindrig med snuva och en liiiten febertopp för några dagar sedan, så nu åker vi till mina föräldrar och firar jul på landet i det härliga vårvädret ;).
 
God jul! Spännande med första julen för våra bebisar. :love:

Sonens mage har (peppar, peppar) rättat till sig nu efter att ha bytt till laktosfri ersättning. Hoppas verkligen att det håller i sig nu. Ska boka ett läkarbesök efter jul så vi kan få svar på om det är detta eller om det är en slump. Den blev riktigt dålig precis innan vi bytte.

Hur är dotterns mage @Rhinos? Har det gått över än?
 
God jul! Spännande med första julen för våra bebisar. :love:

Sonens mage har (peppar, peppar) rättat till sig nu efter att ha bytt till laktosfri ersättning. Hoppas verkligen att det håller i sig nu. Ska boka ett läkarbesök efter jul så vi kan få svar på om det är detta eller om det är en slump. Den blev riktigt dålig precis innan vi bytte.

Hur är dotterns mage @Rhinos? Har det gått över än?
Du menar sonens? ;)

Nja, det är bättre än innan men inte helt bra. Kan fortfarande bajsa på natten och är löst från och till. Kul att det är bättre för er :)
 
God jul till er allihop! Vi firar med feber, dålig mage och ledsna miner, fick alvedon men det sänkte bara febern och ledsna minerna är kvar.
Kram!
 
God jul allihop!
Vi har haft en bra dag och flickorna har fått massa paket :) Har firat med mina sida av släkten idag. J är så himla gullig och hon jubla och ville att alla skulle kolla på VARENDA paket hon öppna :love:

I morgon åker vi 10 mil norr ut för att äta lutfisk ihop med min syster med sambo och på annandagen firar vi julafton med makens sida av släkten :)
 
God jul till er allihop! Vi firar med feber, dålig mage och ledsna miner, fick alvedon men det sänkte bara febern och ledsna minerna är kvar.
Kram!

Så trist :( jag körde en kräk runda natten till julafton och hade feber igår men A håller sig frisk än så länge. Var väl hon som smittade mig från första början men den där kräksjukan kan ju gå runt om man har otur :yuck:

Hoppas ni blir bättre snart :)
 
Sonens mage har (peppar, peppar) rättat till sig nu efter att ha bytt till laktosfri ersättning. Hoppas verkligen att det håller i sig nu. Ska boka ett läkarbesök efter jul så vi kan få svar på om det är detta eller om det är en slump. Den blev riktigt dålig precis innan vi bytte.
Nu har jag missat vad du skrivit innan, men misstänker du allergi?
Att barn är laktosintoleranta är ytterst ovanligt, det dyker oftast inte upp förrän i skolåldern, eller vanligast tonåren.
(mjölkproteinallergi är däremot betydligt vanligare - då måste man utesluta komjölk helt för att bli bättre)

Blir små barn dåliga i magen av laktos så är det ofta ett symptom på något annat - ex glutenintolerans. Är magen i oblans pga av något så är laktos jobbigt att bryta ner och därför är det där man ser mest symptom. :)
 
Varför är det alltid de dyraste grejerna som är mest intressanta? :p Bilbarnstol, BeSafe iZi Kid X2 i-Size, bu eller bä? @MaRomer? :D

Haha vi velar fortfarande över stol och är nu också inne på Besafe. Mobin föll på plats i bilen.

Funderar på vad som är skillnaden mellan Izi kid X2 i-size och Izi kid X3 Isofix. Att den ena är godkänd enligt i-size fattar jag men mer praktiska skillnader?

Skillnad mellan izi X2 i-size och iZi plus har jag iaf fattat att framför allt är att plus är till 25 kg och utan Isofix. X2 i-size är till 18 kg och enbart Isofix.

Stackars @MaRomer ;)
 
Smyger in från sommartråden. Vi har precis bytt till besafe izi plus till vår dotter, 5,5 månad. Vi bytte för att det såg trångt ut om axlarna i babyskyddet och hon alltid var gnällig när man satte ner henne i det. Det blev enorm skillnad, nu är hon så nöjd och glad i bilen i sin lilla "tron". Tar som sagt stor plats i bilen, men med ett barn tyckte vi inte att det gjorde så mycket, och det blir värt det i och med att hon troligtvis kommer kunna åka däri tills hon blir 5 år. Många smarta funktioner och nöjd bebis = nöjda föräldrar, iaf i vår bil :p Angående priset så hittade vi iofs en 20 %- kampanj men kände också att med den långa användningstiden blir det inte så mycket pengar/år :p
 
Smyger in från sommartråden. Vi har precis bytt till besafe izi plus till vår dotter, 5,5 månad. Vi bytte för att det såg trångt ut om axlarna i babyskyddet och hon alltid var gnällig när man satte ner henne i det. Det blev enorm skillnad, nu är hon så nöjd och glad i bilen i sin lilla "tron". Tar som sagt stor plats i bilen, men med ett barn tyckte vi inte att det gjorde så mycket, och det blir värt det i och med att hon troligtvis kommer kunna åka däri tills hon blir 5 år. Många smarta funktioner och nöjd bebis = nöjda föräldrar, iaf i vår bil :p Angående priset så hittade vi iofs en 20 %- kampanj men kände också att med den långa användningstiden blir det inte så mycket pengar/år :p
Vad har ni för bil? :-) var har ni den placerad? Finns mkt plats kvar i framsätet? :-)
 
Vad har ni för bil? :-) var har ni den placerad? Finns mkt plats kvar i framsätet? :-)
Vi har en Skodan Octavia och har valt att sätta stolen i fram då hon fortfarande är så liten och jag ofta åker själv med henne, så kg vet faktiskt inte hur det blir när vi flyttar bak den.
 
Haha vi velar fortfarande över stol och är nu också inne på Besafe. Mobin föll på plats i bilen.

Funderar på vad som är skillnaden mellan Izi kid X2 i-size och Izi kid X3 Isofix. Att den ena är godkänd enligt i-size fattar jag men mer praktiska skillnader?

Skillnad mellan izi X2 i-size och iZi plus har jag iaf fattat att framför allt är att plus är till 25 kg och utan Isofix. X2 i-size är till 18 kg och enbart Isofix.

Stackars @MaRomer ;)


Hehe ingen fara! Jag svarar när jag hinner.

Största skillnaden mellan alla I-size och vanliga är att en I-size är enbart godkänd till 105 cm långa barn. De går helt enkelt efter en max längd. Jag jobbar för att denna längd ska bli 125 cm då flera av dessa stolar rymmer den längden. Sen är skillnaden att I-size har individuella vikten. Vissa har 18 kg och andra 23 kg. Detta efter uträkningen 33 - stolens vikt = barnets vikt. 33 kg är den max vikten isofix fästena tål. Dvs ju lättare stol. Ju tyngre barn. Sen är I-size stolarna sidokrock testade ä. Detta är ej de vanliga. Och stolen indikerar med grön markering, ljus eller ljud att den är korrekt monterad. Dvs felmontering ska vara omöjligt.

Nackdelen är alltså att när barnet nått 105 cm långt, är stolen urvuxen. Och de ger oftast mindre plats för barnets ben.

Dvs en vanlig isofix stol har en max vikt på 18 kg barn och ingen max längd. En I-size stol har både max vikt och max längd. Däremot skiljer vikten.
 
Varför är det alltid de dyraste grejerna som är mest intressanta? :p Bilbarnstol, BeSafe iZi Kid X2 i-Size, bu eller bä? @MaRomer? :D


Kanon. Under förutsättning att den passar er bil och barnet. Sen rekommenderar jag alla som köper en isofix eller I-size att köpa en rymligare när den är urvuxen. För att maximera tiden barnet åker bakåtvänt.

Jag har två I-size stolar hemma och min favorit är Maxi Cosi Pearl Xp. Älskar den! Dock har jag ej testat Besafes nya
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 717
Senast: sthu
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
772
Senast: Mint
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 378
Senast: Wille
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • TMS häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp