Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #5

Är det helt orimligt att väcka sitt barn för man längtar efter henne :angel:? Hon somnade när jag var och red och nu borde vi kramas tycker jag :cautious:.

Det har jag lust med ofta! Men försöker hålla mig i skinnet :p
De dagar jag lägger båda själv eller det är jag som lägger lillan är bäst för då hinner jag pussa båda innan dom somnar. Lägger maken lillan får jag pussa massa innan jag läser för 3 åringen :D
 
Är det någon annan som har en Kronan city? Vår lille Buddha får inte riktigt plats i mjukliften längre, man får liksom inte riktigt plats att köra ner händerna på sidorna för att lyfta upp honom. Insåg att vi skulle ha köpt liggvagnen, men får tack och lov låna en sådan av ett par kompisar vars bebis inte kommer förrän om någon månad. Han är... stadig... sa barnmorskan sist vi var där! :D
 
Förresten verkar H vara på väg ur dem utvecklingsfas han varit i, för idag har han sovit flera längre stunder. Vi har ätit på restaurang och varit på byggmarknad (vilket H sov sig igenom).

På eftermiddagen var det besök av farbror samt två kusiner. Mysigt! Nästa vecka är det åter till vardagen för oss för då börjar maken jobba igen.
När kusinerna åkte var H övertrött. Somnade kl 17 och har (med korta matpauser kl 20, 24, 03 & 05) sovit fram till kl 7. Det är uttröttande att lära sig en massa nya saker!
 
Är det någon annan som har en Kronan city? Vår lille Buddha får inte riktigt plats i mjukliften längre, man får liksom inte riktigt plats att köra ner händerna på sidorna för att lyfta upp honom. Insåg att vi skulle ha köpt liggvagnen, men får tack och lov låna en sådan av ett par kompisar vars bebis inte kommer förrän om någon månad. Han är... stadig... sa barnmorskan sist vi var där! :D

Inte Kronan city, men vi har duo s (med liggdel). Kan konstatera att city med mjuklift hade varit lite trångt även för får son som fortfarande väntar på sitt första bebisveck (med andra ord inte så stor :p )
 
Träningsvärk en masse var det här :D

Vi var på kvällspromenad igår. Tyckte att sonen skulle somna av en timmes vagnpromenad klockan åtta på kvällen, men nej då! Men jag och maken konstaterade iaf vad glada vi ska vara att sonen gillar vagnen så bra. Hör av så många att bebisarna hatar att ligga i liggdelen när de kommer till den här åldern och de får byta till sittdelen för att ens komma ut om dagarna. Här gick vi som sagt på en timmes promenad där sonen bara låg och tittade sig omkring. Så han är förlåten för att han inte somnade ;)

Men det vi också funderade på. Vår vagn har funktionen att man kan fälla upp botten i liggdelen där fram till halvsittläge och sittläge. Det finns sele till. Men hur stabil måste sonen kunna vara för att man ska kunna använda det? Man kan ju använda kudde för att det ska bli mjukare. Han kan sitta upp om man håller honom i armarna men är nog långt ifrån att sitta helt själv.
 
Träningsvärk en masse var det här :D

Vi var på kvällspromenad igår. Tyckte att sonen skulle somna av en timmes vagnpromenad klockan åtta på kvällen, men nej då! Men jag och maken konstaterade iaf vad glada vi ska vara att sonen gillar vagnen så bra. Hör av så många att bebisarna hatar att ligga i liggdelen när de kommer till den här åldern och de får byta till sittdelen för att ens komma ut om dagarna. Här gick vi som sagt på en timmes promenad där sonen bara låg och tittade sig omkring. Så han är förlåten för att han inte somnade ;)

Men det vi också funderade på. Vår vagn har funktionen att man kan fälla upp botten i liggdelen där fram till halvsittläge och sittläge. Det finns sele till. Men hur stabil måste sonen kunna vara för att man ska kunna använda det? Man kan ju använda kudde för att det ska bli mjukare. Han kan sitta upp om man håller honom i armarna men är nog långt ifrån att sitta helt själv.

Vi har inte den funktionen men vi bytte till sittdelen när E va ca 4 månader för att hon skulle kunna sitta och kika lite även fast hon ändå mest låg ner fortfarande. Nu sitter hon ibland även på promenader om hon inte vill sova eller ligga och kika :)
Hon har varit stadig tidig så kändes okej att göra så!
 
Träningsvärk en masse var det här :D

Vi var på kvällspromenad igår. Tyckte att sonen skulle somna av en timmes vagnpromenad klockan åtta på kvällen, men nej då! Men jag och maken konstaterade iaf vad glada vi ska vara att sonen gillar vagnen så bra. Hör av så många att bebisarna hatar att ligga i liggdelen när de kommer till den här åldern och de får byta till sittdelen för att ens komma ut om dagarna. Här gick vi som sagt på en timmes promenad där sonen bara låg och tittade sig omkring. Så han är förlåten för att han inte somnade ;)

Men det vi också funderade på. Vår vagn har funktionen att man kan fälla upp botten i liggdelen där fram till halvsittläge och sittläge. Det finns sele till. Men hur stabil måste sonen kunna vara för att man ska kunna använda det? Man kan ju använda kudde för att det ska bli mjukare. Han kan sitta upp om man håller honom i armarna men är nog långt ifrån att sitta helt själv.
Vi använder sittläget i kombination med kudde så det blir som halvsittande typ. Det gillar hon som hellre sitter i sele så man ser vad som händer.
 
Träningsvärk en masse var det här :D

Vi var på kvällspromenad igår. Tyckte att sonen skulle somna av en timmes vagnpromenad klockan åtta på kvällen, men nej då! Men jag och maken konstaterade iaf vad glada vi ska vara att sonen gillar vagnen så bra. Hör av så många att bebisarna hatar att ligga i liggdelen när de kommer till den här åldern och de får byta till sittdelen för att ens komma ut om dagarna. Här gick vi som sagt på en timmes promenad där sonen bara låg och tittade sig omkring. Så han är förlåten för att han inte somnade ;)

Men det vi också funderade på. Vår vagn har funktionen att man kan fälla upp botten i liggdelen där fram till halvsittläge och sittläge. Det finns sele till. Men hur stabil måste sonen kunna vara för att man ska kunna använda det? Man kan ju använda kudde för att det ska bli mjukare. Han kan sitta upp om man håller honom i armarna men är nog långt ifrån att sitta helt själv.
Vi har använt sittdelen i ungefär en månad nu, sedan sonen var 3,5 :angel: . Det finns bälte för honom och vi har haft honom halvsittandes. Det finns fyra olika lägen - från helt liggandes till helt sittandes. Dock har vi hållit lite extra koll på honom när han suttit upp och gått lite försiktigare så att det inte ska skumpa för mycket för honom, men annars har det funkat jättebra. Han somnar inte i vagnen dock, men vi har alltid med selen så att vi kan stoppa honom i den när han börjar bli trött.

Vi har även använt sittdelen som stol åt sonen. Jättepraktiskt när man ska äta mat ute, då kan han sitta med i vagnen :).
 
@Rhinos jag kom faktiskt relativt långt med "högen med papper som man inte vet om man ska spara eller slänga" ;). Har flyttat runt en del så vi har inte orimliga mängder prylar men det finns helt klart utrymme för att slänga en hel del- ska bli skönt! Just nu handlar det mycket om oro inför veterinärbesöket imorgon, sen blir vi nog något mer strukturerade :up:.

Vi flyttar från tvåa till trea, och till bättre läge. Vi är fyra personer halva tiden så det kommer nog bli en bra flytt för oss!
Skönt att få lite mer utrymme, man inser att det behövs nu när familjen växer ;). Hoppas att allt är bra med hunden förresten. Aldrig kul när ens husdjur blir sjuka :(.
 
Idag blir sonen 4 månader. Passade på att väga honom när vi stannade på bvc för mat och blöjbyte när vi var i centrum idag. 6200 gram väger han nu vilket var ungefär var jag gissade. Hans kurva börjar plana ut lite nu. Mellan 2 och 3 månader gick han upp 1325 gram och mellan 3 och 4 månader 725 gram :)
 
Träningsvärk en masse var det här :D

Vi var på kvällspromenad igår. Tyckte att sonen skulle somna av en timmes vagnpromenad klockan åtta på kvällen, men nej då! Men jag och maken konstaterade iaf vad glada vi ska vara att sonen gillar vagnen så bra. Hör av så många att bebisarna hatar att ligga i liggdelen när de kommer till den här åldern och de får byta till sittdelen för att ens komma ut om dagarna. Här gick vi som sagt på en timmes promenad där sonen bara låg och tittade sig omkring. Så han är förlåten för att han inte somnade ;)

Men det vi också funderade på. Vår vagn har funktionen att man kan fälla upp botten i liggdelen där fram till halvsittläge och sittläge. Det finns sele till. Men hur stabil måste sonen kunna vara för att man ska kunna använda det? Man kan ju använda kudde för att det ska bli mjukare. Han kan sitta upp om man håller honom i armarna men är nog långt ifrån att sitta helt själv.

Våran liggdel har också den funktionen att man kan vinkla upp botten under rygg och huvud några snäpp. Tycker dock att det fungerar sådär, han glider lixom ner lite och ser ut att få en väldigt skum och oskön vinkel på rygg och nacke.
Funderar på om det är dags att byta till sittdelen snart, han sitter ganska bra. Men det känns så... stort och definitivt att byta ut liggdelen, han växer ju för snabbt för tusan! :angel:
 
Idag är det inte lätt att vara L. Hon sov rätt risigt inatt, ville äta tre gånger vilket inte hänt på säkert två månader och stubinen har varit kort hela dagen. Jag förstår att hennes hjärna blir överhettad, det händer ju saker precis hela tiden, arma barn.
 
Har ni börjat med smakportioner?

Nej inte än. Sonen blev som sagt 4 månader igår och vi tänkte väl att till helgen skulle han kunna få smaka på något.

Vad ska man börja med? Från våra föräldrars generation säger alla att börja med potatis, palsternacka eller något. Om vi börjar med något som är för gott kommer han rata allt annat sen. Låter kanske rimligt men samtidigt låter det ju väldigt tråkigt att sonens första matupplevelse ska bli något som inte är för gott :p
 
@Snowwhite E är nästan 5 mån, vi har prövat några få gånger, jag vill skynda långsamt med maten. Hon är dock extremt jättesugen, men jag vill ta det lugnt lite till :) storasyster körde nästan helamning till 8 mån
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 185
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
829
Senast: Mint
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 623
Senast: Wille
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp