Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #7

Igår fyllde E 2 år :love:! Vi firade honom i lördags med mor- och farföräldrar och mor- och farbröder. Han fick all uppmärksamhet och hade en väldigt härlig dag. Tårtan ratade han dock, men kanelbullen gick ner i väldig fart ;). Hans farbröder och farföräldrar sov över till igår och då åkte vi till en sjö och grillade. Känns jättemärkligt att han redan är 2 år :)

Grattis i efterskott till E! Känns som att tårtan kommer att ratas här också, han tycker nämligen att grädde är bland det äckligaste som finns. På våffeldagen hade de fått våfflor med grädde på förskolan. Det totaltratades av sonen som glatt åt gurka istället :laugh:

Håller med om att det känns så märkligt att de redan är 2 år! De är ju verkligen barn nu och inga bebisar längre. Men vilken rolig ålder :love: när de är på humör :p
 
Här slutade helgens sjukdomssymptom i vattkoppor, tror vi. Han har typ 10 misstänkta vattkoppor men är i övrigt helt som vanligt. Pigg och glad och ingen feber. Men han får vara hemma från förskolan den här veckan och jag och mannen turas om att vabba. Får nu bara hoppas att det verkligen var vattkoppor och han kom undan så lätt.
 
Här slutade helgens sjukdomssymptom i vattkoppor, tror vi. Han har typ 10 misstänkta vattkoppor men är i övrigt helt som vanligt. Pigg och glad och ingen feber. Men han får vara hemma från förskolan den här veckan och jag och mannen turas om att vabba. Får nu bara hoppas att det verkligen var vattkoppor och han kom undan så lätt.

Våra två hade vattkoppor förra året någon gång och de var rejält prickiga men pigga som vanligt. Klagade inte ens på något kli. Hoppas ni får det så lätt också :)
 
Grattis i efterskott till E! Känns som att tårtan kommer att ratas här också, han tycker nämligen att grädde är bland det äckligaste som finns. På våffeldagen hade de fått våfflor med grädde på förskolan. Det totaltratades av sonen som glatt åt gurka istället :laugh:

Håller med om att det känns så märkligt att de redan är 2 år! De är ju verkligen barn nu och inga bebisar längre. Men vilken rolig ålder :love: när de är på humör :p
Han ratar alltså grädde? Och väljer dessutom gurka? Märkligt barn du har ;). Vet inte varför E ratade tårtan, kanske för att han kunde välja bulle istället. Gurka skulle han aldrig prioritera, men däremot kan han äta fil alla måltider om dagen, alla dagar i veckan.

Håller med om att det är en helt underbar ålder. Så humla Goa och påhittiga. Det gör det lättare att glömma humörsvängningarna ;).
 
Han ratar alltså grädde? Och väljer dessutom gurka? Märkligt barn du har ;). Vet inte varför E ratade tårtan, kanske för att han kunde välja bulle istället. Gurka skulle han aldrig prioritera, men däremot kan han äta fil alla måltider om dagen, alla dagar i veckan.

Japp! :laugh: När han dessutom äter i princip ALLT i matväg är än mer intressant att grädde ratas! Ja gurka är nog topp 1 på matlistan. Säger man "ska vi äta mat?" svarar han "guka" :laugh:

Fil är favorit här också! Kanske ska prova med fil på våfflorna nästa gång :p
 
Japp! :laugh: När han dessutom äter i princip ALLT i matväg är än mer intressant att grädde ratas! Ja gurka är nog topp 1 på matlistan. Säger man "ska vi äta mat?" svarar han "guka" :laugh:

Fil är favorit här också! Kanske ska prova med fil på våfflorna nästa gång :p
Ja, det är verkligen lustigt. Men jag gissar att ni är glada att det är på det viset snarare än att han hellre vill ha onyttigheter. Låter som varje förälders dröm ;)
 
Japp! :laugh: När han dessutom äter i princip ALLT i matväg är än mer intressant att grädde ratas! Ja gurka är nog topp 1 på matlistan. Säger man "ska vi äta mat?" svarar han "guka" :laugh:

Fil är favorit här också! Kanske ska prova med fil på våfflorna nästa gång :p

Är han månne släkt med L? Hennes favoritmat är broccoli. :D
 
Ja, det är verkligen lustigt. Men jag gissar att ni är glada att det är på det viset snarare än att han hellre vill ha onyttigheter. Låter som varje förälders dröm ;)

Ja vi ser det inte direkt som ett stort problem :p Och det lär ju säkert vända när som helst :)
 
I det här huset är barnen galna i frukt och grönsaker! Vi får gömma undan det tills de fått i sig av den vanliga maten först annars prioriteras den bort :p
 
Vad är det för konstiga barn ni har, @Imogen, @Tassetass och @FengurLaugar? Jag har ALDRIG behövt gömma grönsaker. Syltburken håller vi däremot gärna utom synhåll ;). Tror faktiskt aldrig att sonen ens har smakat på en broccoli. Han ratar det direkt.
 
Min son har ju just börjat tänka sej att knapra nån millimeter på gurka och morot!


Allt som är sött däremot :d:cool: bakar jag måste jag vara snabb som tusan annars ryker kakdegen/smeten/bunken :nailbiting::angel:
 
Ja, här är det ju födelsedag imorgon och även om paketen säkert kommer vara roliga så är det nog tårtan som kommer smälla högst! :D
 
Här är en till som älskar grönsaker och frukt, grönsakerna ligger längst ner i kylen- håller man inte koll så snor hon raskt åt sig en hel paprika och går och tuggar på :D Hon äter alltid ett par frukter varje dag också. Väldigt praktiskt! Men hon tackar inte direkt nej till sötsaker heller :p
 
Min var glad i grönsaker fram till ha varit 1 1/2 typ... Morot, broccoli, blomkål mm. Efter det ratas det meste av mat förutom bröd och frukt. Blivit något bättre men på dagis äter han alt i stora mängder....
 
Glad påsk!

Här bakas det bullar inför födelsedagskalas imorgon. Finns risk att det blir en anings ojämnt kavlat :laugh:
 
Glad påsk!

Här bakas det bullar inför födelsedagskalas imorgon. Finns risk att det blir en anings ojämnt kavlat :laugh:
Här har det också bakats inför morgondagens kalas. Bullarna är väldigt ojämna i både form och garneringsmängd.. Mycket pärlsocker slank in i munnen på nyblivna tvååringen. Annars säger hon mest "mamma berätta kalas" och jag får för okänd gång i ordningen rabbla de ca 25 personerna som kommer. Hon är väldigt exalterad, så jag hoppas förväntningarna infrias :).
 
Här har det också bakats inför morgondagens kalas. Bullarna är väldigt ojämna i både form och garneringsmängd.. Mycket pärlsocker slank in i munnen på nyblivna tvååringen. Annars säger hon mest "mamma berätta kalas" och jag får för okänd gång i ordningen rabbla de ca 25 personerna som kommer. Hon är väldigt exalterad, så jag hoppas förväntningarna infrias :).

Sån koll har inte S på vad som komma skall! Om man säger att vi ska ha kalas så svarar har "Pelle!". Vi har en bok där Pelle Svanslös har födelsedagskalas :D
 
E har blivit helt fascinerad av älgar! För några veckor sen åkte vi till ett ställe där en kompis till maken precis huggit för att gå en promenad med barn och hund och kolla hur det blev. Vi skämtade om att vi får kolla efter älg när vi är där. Trodde väl aldrig i livet att vi skulle få se en älg när vi pratade så högt och hade två barn och en hund med oss. men jodå, framme vid hygget så står det en vit älg och mumsar kvällsmat :D Efter det skulle E leta efter älg hela tiden. Någon dag efter åker vi till ett annat ställe för att gå en promenad i skogen och ha det gött. När vi går ser vi inga djur men när vi åker hemåt igen så står det tre bruna i ett hygge. Jag orkade smita ur bilen och knäppa loss E som satt på fel sida så hon också fick se dom :)
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
496
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 268
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp