Vårföräldrar 2015 #7

L är också inne på förnamn, både jag och hennes pappa tilltalas med mamma+förnamn och pappa+förnamn. Hennes roligaste just nu är att byta förnamn på oss säga "fel". Hon kiknar varje gång :D

:D

L:s användning av förnamn fick oss att kikna av skratt häromveckan. Hon ropade på sin pappa men han var upptagen (satt i telefon tror jag) och efter trettiosjutton "pappa" skrek hon "JOLE!". :rofl: (Inte helt lätt att säga "Joel". :p )
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Tycker ni att det är en bra aktivitet?

Det är det jag funderar på ;)
Min fråga beror på att vi om vi vill kommer att få börja i knytte-grupp efter sommaren. Själva aktiviteten är ju inte så stor skillnad mot när vi själva är ute i skogen, men det kommer att vara tillsammans med andra barn och föräldrar och på lite nya platser. Sen har jag tänkt att H ska få gå på barngympa och här får de gå från tre år, men jag känner personligen att det inte får bli för mycket schemalagda aktiviteter så därför tänkte jag höra om era erfarenheter av aktiviteter för små barn.

Min lilla (född feb -15) har provat balett, gympa och drama. Alla har varit från 1år men instruktörerna för både balett och gympa lät inte barn vara barn riktigt, A är inte den som sitter still i en ring hela tiden utan går gärna fram och söker kontakt och vill va med eller bara springa runt vilket va synd på gympan för att köra hinderbana va verkligen hennes grej (planerar att göra egen hemma ist), och vår det sitta i cirkel så skulle dom sitta i cirkeln. Dramat gillade vi båda då barnen fick va med så mycket eller lite de ville och A blev helt till sej när vi tog på deras röda t-shirt på morgonen när vi skulle dit.
Tyvärr så tappade vi vår plats på dramat efter jul.
 
Tack alla för svar om aktiviteter, jag tycker att allt låter kul och tror att H skulle tycka om det också. Tror att vår första aktivitet kommer att bli knytte-grupp eftersom han älskar att vara ute. Tycker att en aktivitet känns lagom, men tycker att framför allt barngympa och simskola också skulle vara kul.

Idag har vi haft kalvsläpp i en av våra hagar och H tyckte att både kalvarna och den stora traktorn var intressanta.
 
Ska ni åka på någon semester i sommar? :)
Vi har tänkt åka till Leksands sommarland med min bästa kompis och hennes familj. Deras äldsta son är lika gammal som J och yngsta är 7 månader äldre än E så det blir roligt!
 
Ska ni åka på någon semester i sommar? :)
Vi har tänkt åka till Leksands sommarland med min bästa kompis och hennes familj. Deras äldsta son är lika gammal som J och yngsta är 7 månader äldre än E så det blir roligt!
Vi ska hyra stuga med 4 barnfamiljer och några ytterligare kompisar :D
Det brukar inte vara så livat som det låter, på sommaren finns stora ytor att röra sig på och vi hyr flera stugor så alla får gott om plats.
 
Ska ni åka på någon semester i sommar? :)
Vi har tänkt åka till Leksands sommarland med min bästa kompis och hennes familj. Deras äldsta son är lika gammal som J och yngsta är 7 månader äldre än E så det blir roligt!

Vi åker till Gotland 2 veckor i juni, jag kommer därifrån så det är standard på sommaren och så blir det 2 veckor i sthlm i augusti för att hälsa på sambons familj. En tvådagarstur till Astrid Lindgrens värld tänker vi oss också.
 
Ska ni åka på någon semester i sommar? :)
Vi har tänkt åka till Leksands sommarland med min bästa kompis och hennes familj. Deras äldsta son är lika gammal som J och yngsta är 7 månader äldre än E så det blir roligt!

Vi ska ju upp till min familj i norr förstås, och så ska vi till Parken Zoo en dag eller två samt en sväng till Göteborg. Hoppas också på någon resa inom Europa, men det är oklart om det blir med eller utan barn. :p Blir det med barn så ska vi åka någonstans med riktigt bra badmöjligheter, blir det utan barn blir det nog en vandringsresa.
 
Vi ska ju upp till min familj i norr förstås, och så ska vi till Parken Zoo en dag eller två samt en sväng till Göteborg. Hoppas också på någon resa inom Europa, men det är oklart om det blir med eller utan barn. :p Blir det med barn så ska vi åka någonstans med riktigt bra badmöjligheter, blir det utan barn blir det nog en vandringsresa.

Vi är i funderingar på en resa utan barn senare i sommar eller början av hösten. Skulle vilja åka uppöver Sverige och typ vandra :) Men resan med barnen får vara prio 1. Gissar på att vattenlandet kommer bli väldigt poppis!
 
Vi är i funderingar på en resa utan barn senare i sommar eller början av hösten. Skulle vilja åka uppöver Sverige och typ vandra :) Men resan med barnen får vara prio 1. Gissar på att vattenlandet kommer bli väldigt poppis!

Uppöver? :cautious: Har svårt att begripa varför man gör det frivilligt. :D

Alltså dessa vattenungar. Häromdagen tappade svärföräldrarna ur vattnet som samlats ovanpå poolöverdraget. Gissa vem såg slangen med vatten från tvärs över tomten, direkt letade rätt på en hink och sprang dit? Sen stod hon där, till slut barfota med reser-reserv-kläder, och hällde vatten runt sig och på sig för glatta livet. Hon var helt obrydd över att hon stod i tammefan iskallt vatten, men dock väldigt bekymrad över att det blev lerigt. Det löstes genom att hälla mer kallt vatten på fötterna. :meh:
 
Uppöver? :cautious: Har svårt att begripa varför man gör det frivilligt. :D

Alltså dessa vattenungar. Häromdagen tappade svärföräldrarna ur vattnet som samlats ovanpå poolöverdraget. Gissa vem såg slangen med vatten från tvärs över tomten, direkt letade rätt på en hink och sprang dit? Sen stod hon där, till slut barfota med reser-reserv-kläder, och hällde vatten runt sig och på sig för glatta livet. Hon var helt obrydd över att hon stod i tammefan iskallt vatten, men dock väldigt bekymrad över att det blev lerigt. Det löstes genom att hälla mer kallt vatten på fötterna. :meh:

Haha du gör det ju också frivilligt :p Nej men ingen av oss har varit högre upp i Sverige än typ Orsa....Vi åker hellre på semester och ser fin natur än att ligga på en sandstrand. Och vi börjar med Sverige och Norge :p

E är rätt försiktigt med vatten när det gäller att bada. Men hon leker gärna med vatten och jag vet inte hur många hinkar med vatten vi bär ut till sandlådan för att hon ska göra kaka och söla :p J är ett vattendjur och lite onödigt oförsiktig ibland kan jag tycka så hon kommer älska vattenlandet :D
 
Min familj har sommarställe "uppöver" ( ;) ) så ett par veckor där blir det nog. Sen funderar vi antingen på att åka en sväng till Finland eller västkusten. Skulle egentligen vilja båda men vet inte riktigt om vi orkar det. Får se :)

S älskar djur och skulle älska att gå på djurpark. Själv är jag lite anti konceptet med djurparker, men det finns ju bättre alternativ så kanske blir något sådant :)
 
Tack alla för svar om aktiviteter, jag tycker att allt låter kul och tror att H skulle tycka om det också. Tror att vår första aktivitet kommer att bli knytte-grupp eftersom han älskar att vara ute. Tycker att en aktivitet känns lagom, men tycker att framför allt barngympa och simskola också skulle vara kul.

Idag har vi haft kalvsläpp i en av våra hagar och H tyckte att både kalvarna och den stora traktorn var intressanta.

Innan S började förskolan så brukade vi gå till öppna förskolan som hade något liknande Knyttegrupp en gång i veckan. Friluftsfrämjandet ledde aktivitet i skogen tillsammans med öppna förskolan. S tyckte att det var jätteroligt och skulle nog gilla det ännu mer nu när han är lite äldre :)
 
Min familj har sommarställe "uppöver" ( ;) ) så ett par veckor där blir det nog. Sen funderar vi antingen på att åka en sväng till Finland eller västkusten. Skulle egentligen vilja båda men vet inte riktigt om vi orkar det. Får se :)

S älskar djur och skulle älska att gå på djurpark. Själv är jag lite anti konceptet med djurparker, men det finns ju bättre alternativ så kanske blir något sådant :)

Jag är inte heller odelat positiv till djurparker, men som du säger är vissa bättre än andra. Parken Zoo vill jag besöka eftersom en fellow bukefalist går i god för stället. :)
 
Min familj har sommarställe "uppöver" ( ;) ) så ett par veckor där blir det nog. Sen funderar vi antingen på att åka en sväng till Finland eller västkusten. Skulle egentligen vilja båda men vet inte riktigt om vi orkar det. Får se :)

S älskar djur och skulle älska att gå på djurpark. Själv är jag lite anti konceptet med djurparker, men det finns ju bättre alternativ så kanske blir något sådant :)

När vi är lediga vill vi helst vara hemma så vi blir borta MAX två nätter :p Mer klarar vi inte. Vi vill vara hemma hos oss själva och djuren :)

MVH Rastlös delux

Angående djurpark så är jag också lite kluven. Men vi har varit på Nordens ark, Kolmården, Orsa björnpark och Skansen. Gillade Skansen minst.
 
När vi är lediga vill vi helst vara hemma så vi blir borta MAX två nätter :p Mer klarar vi inte. Vi vill vara hemma hos oss själva och djuren :)

MVH Rastlös delux

Angående djurpark så är jag också lite kluven. Men vi har varit på Nordens ark, Kolmården, Orsa björnpark och Skansen. Gillade Skansen minst.

Ja alltså när vi är på sommarstället så är det ju inte en särskilt aktiv semester direkt. Mest bara vara :) Men vi älskar och resa så det i sig skrämmer oss inte.

Jag gillar kulturdelen av Skansen jättemycket, gårdarna, svenska lantbruksraser osv. Men björnarna och det kunde de gärna skippa.
 
Jag funderar på Skånes djurpark, eftersom vi följer Veterinärerna slaviskt. Har samma inställning till djurparker som er andra men har fått en positiv bild av djurhållningen där. Och L älskar alla former av djur så hon skulle nog gilla det. Dock har vi ganska långt dit så vi får se. Min familj bor i skärgården så vi kommer vara en del där. Häst och katter gör att vi inte är borta så länge i taget, max 2-3 nätter och helst bara en.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 111
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp