Vårföräldrar 2015 #7

Och mitt tips är att köpa skyddslakan helt i bomull och inte plastad frotté. Att sova på plastad frotte är ungefär lika mysigt som att sova på en presenning...
:laugh:Nä, ju inte så mysigt!

Våra är faktiskt mjuka, köpte på Ikea tror jag.

De vi ärvde från min syster däremot! :nailbiting: De ligget kvar i lådan dom..

Vi köpte till våran säng ett drapålakan, har det under vanliga lakanet. känns som ett finare vanligt lakan men baksidan är nästan som gummiaktig. Väldigt trevligt!
Sen funkar ju vanliga mjuka fina badlakan också. Det provade vi i magsjuketider :meh:
 
Går riktigt bra att vara blöjfri! Mycket bättre än i somras för hon har bättre koll själv och pratar bättre och kan säga till lättare :) Inga olyckor på länge mer än att det ibland kommer några droppar i trosorna men hon orkar knipa och springa till toaletten och kissa där :up: Hon får ha blöja när vi är ute och leker och har mycket kläder på och på natten. De är lediga även denna veckan så hoppas det befästs ännu mera nu så det funkar även på dagis. Väldigt skönt att slippa massa blöjor :p
 
Gott nytt år!

Orkade era små vara uppe och ringa in det nya året?

Vi firade hos Es kusiner som är 3 och 5 år gamla. De lekte fint hela kvällen, men ju senare det blev, desto mer befann sig E i horisontellt läge medan han körde bilar fram och tillbaka på golvet. När klockan var runt 22 sa han att han var trött så vi satte på pyjamas och läsa bok i soffan tillsammans med kusinerna. Han slocknade efter två sidor och sov sig igenom tolvslaget. Var väl lika bra eftersom han inte riktigt förstod grejen med nyår.
 
Gott nytt år!

Orkade era små vara uppe och ringa in det nya året?

Vi firade hos Es kusiner som är 3 och 5 år gamla. De lekte fint hela kvällen, men ju senare det blev, desto mer befann sig E i horisontellt läge medan han körde bilar fram och tillbaka på golvet. När klockan var runt 22 sa han att han var trött så vi satte på pyjamas och läsa bok i soffan tillsammans med kusinerna. Han slocknade efter två sidor och sov sig igenom tolvslaget. Var väl lika bra eftersom han inte riktigt förstod grejen med nyår.
Min skrutta var nog piggast av oss alla. Hon somnade vid 02, efter att jag läst godnattsaga i sömnen. Vi "firade" tyvärr i stallet som vanligt pga rädd häst och jag trodde L skulle sova i vagnen. Tji fick jag, hon matade hästar, åt choklad och tittade på raketer.
 
Gott nytt år!

Orkade era små vara uppe och ringa in det nya året?

Vi firade hos Es kusiner som är 3 och 5 år gamla. De lekte fint hela kvällen, men ju senare det blev, desto mer befann sig E i horisontellt läge medan han körde bilar fram och tillbaka på golvet. När klockan var runt 22 sa han att han var trött så vi satte på pyjamas och läsa bok i soffan tillsammans med kusinerna. Han slocknade efter två sidor och sov sig igenom tolvslaget. Var väl lika bra eftersom han inte riktigt förstod grejen med nyår.
Jag vet inte, dom hade barnvakt, men när vi kom hem vid 00:30 sov dom så tror inte det :-)
 
Gott nytt år!

Orkade era små vara uppe och ringa in det nya året?

Vi firade hos Es kusiner som är 3 och 5 år gamla. De lekte fint hela kvällen, men ju senare det blev, desto mer befann sig E i horisontellt läge medan han körde bilar fram och tillbaka på golvet. När klockan var runt 22 sa han att han var trött så vi satte på pyjamas och läsa bok i soffan tillsammans med kusinerna. Han slocknade efter två sidor och sov sig igenom tolvslaget. Var väl lika bra eftersom han inte riktigt förstod grejen med nyår.

E ville gå och sova strax efter kl 20 men orkade ha båda vakna till närmare kl 21 så vi fick spela klart Fia med knuff :)

Vi vuxna firade sen tolvslaget i stallet men hästarna var lugna trots mer raketer i närheten än det brukar vara så vi var i säng innan kl 01 :)
 
Gott nytt år!

S somnade som en stock vid 20 efter en heldag med lek med kusinerna. Sov sig igenom tolvslaget. Lillasyster däremot var pigg och glad som vanligt mitt i natten :p
 
Orkade era små vara uppe och ringa in det nya året?

Gott nytt år till dig med! :)

Vi var hos svågerns familj och L röjde på med kusinerna fram tills strax efter nio, då fick vi ge oss. Hon somnade i bilen på väg hem (då var klockan strax före tio) och vi kunde både byta kläder och ta på blöja och lite hjälpligt borsta tänderna på henne utan att hon vaknade. Lagd L ligger. :D
 
Går riktigt bra att vara blöjfri! Mycket bättre än i somras för hon har bättre koll själv och pratar bättre och kan säga till lättare :) Inga olyckor på länge mer än att det ibland kommer några droppar i trosorna men hon orkar knipa och springa till toaletten och kissa där :up: Hon får ha blöja när vi är ute och leker och har mycket kläder på och på natten. De är lediga även denna veckan så hoppas det befästs ännu mera nu så det funkar även på dagis. Väldigt skönt att slippa massa blöjor :p

Här går det också jättebra! Och det är verkligen så skönt att slippa hålla på med en massa blöjor. Jag ser fram emot att få ta bort blöjhink och skötbädd från bänken i badrummet, vi kommer få så mycket plats! :D
 
Gott nytt år!

Vår äldsta sov en stund vid 18tiden, sen höll han igång! Raketerna vi smällde älskade han och skrattade högt och lyckligt varje gång. (Bor för oss själva på landet och djuren är inte rädda tack och lov)
Somnade gott vid ett-tiden!
Lillebror somnade vid 21draget han.
Vi hade en kompis med familj på besök så våra barn busade konstant från tidig eftermiddag!
 
H somnade omkring kl 20.30 på nyår och sov igenom raketerna. På nyårsdagen fanns det lite snö här så då åkte vi på julklapps-snowracern, så roligt både för mig och honom :D
 
Det där med nattblöja då:laugh:

Det slår inte fel, varje gång han har blöja är den snustorr på morgonen. Varje gång han inte har den kissar han :p
Så vi får väl avvakta ett tag till. Ibland vaknar han och vill kissa men oftast sover han som en stock även medan det byts kläder :love:
 
Min skrutta var nog piggast av oss alla. Hon somnade vid 02, efter att jag läst godnattsaga i sömnen. Vi "firade" tyvärr i stallet som vanligt pga rädd häst och jag trodde L skulle sova i vagnen. Tji fick jag, hon matade hästar, åt choklad och tittade på raketer.
Oh jisses vilken piggelin du har! Låter som att ni hade det mysigt ändå? Fyrverkerier är verkligen ett gissel. Tycker så synd om alla djur som mår dåligt och stressas under tolvslaget.
 
På måndag är det tillbaka helt till verkligenheten och barnen ska på dagis igen. Är lite orolig för att personalen ska vara lite för slappa och inte vilja hjälpa E komma in i en rutin med toabesök även där nu när det funkar klockrent hemma och hos farmor och farfar (övernattning hos mormor och morfar i morgon så då ska det testas där). Vi har pratat mycket med E om att hon ska ha trosor även på dagis och att hon får vara duktig med att berätta för sina fröknar när hon behöver på toa och hon är supertaggad! Men hon har varit borta drygt två veckor så i början kan hon behöva hjälp med detta och att dom tar med henne regelbundet för att kissa. Får prata ordentligt med dom på måndagmorgon för detta måste bara funka nu!
 
På måndag är det tillbaka helt till verkligenheten och barnen ska på dagis igen. Är lite orolig för att personalen ska vara lite för slappa och inte vilja hjälpa E komma in i en rutin med toabesök även där nu när det funkar klockrent hemma och hos farmor och farfar (övernattning hos mormor och morfar i morgon så då ska det testas där). Vi har pratat mycket med E om att hon ska ha trosor även på dagis och att hon får vara duktig med att berätta för sina fröknar när hon behöver på toa och hon är supertaggad! Men hon har varit borta drygt två veckor så i början kan hon behöva hjälp med detta och att dom tar med henne regelbundet för att kissa. Får prata ordentligt med dom på måndagmorgon för detta måste bara funka nu!
Hoppas dom hjälper er på förskolan nu!
Några av våra fröknar (pedagoger heter det säkert men...:p) var lite sådär ... ja skeptiska , kanske. Det var lite besvärligt liksom, när jag tog upp det själv nån gång att ’vi får ta och prova igen nu snart’. Sonen var ju blöjfri när han började i augusti men av naturliga skäl blev det mycket annat då.
Sen när vi tog tag i det igen, var det faktiskt en (annan) fröken som sa att nej nu kör vi! Ta med massor av kalsonger och byxor och extra utekläder(byxor) så får vi se vart det bär. (Extra strumpor är också bra :angel:)
Vilken lättnad!

Men måste ju vara bättre för dom också med blöjfria barn?
Och dessutom ska ju alla bli blöjfria nån gång, bättre en i taget än alla på en gång kanske :p
Hos oss är det bara vår son i hans årskull som är blöjfri än. Ser framför mej tolv treåringar efter semestern som börjar höstterminen utan blöja :D
 
Hoppas dom hjälper er på förskolan nu!
Några av våra fröknar (pedagoger heter det säkert men...:p) var lite sådär ... ja skeptiska , kanske. Det var lite besvärligt liksom, när jag tog upp det själv nån gång att ’vi får ta och prova igen nu snart’. Sonen var ju blöjfri när han började i augusti men av naturliga skäl blev det mycket annat då.
Sen när vi tog tag i det igen, var det faktiskt en (annan) fröken som sa att nej nu kör vi! Ta med massor av kalsonger och byxor och extra utekläder(byxor) så får vi se vart det bär. (Extra strumpor är också bra :angel:)
Vilken lättnad!

Men måste ju vara bättre för dom också med blöjfria barn?
Och dessutom ska ju alla bli blöjfria nån gång, bättre en i taget än alla på en gång kanske :p
Hos oss är det bara vår son i hans årskull som är blöjfri än. Ser framför mej tolv treåringar efter semestern som börjar höstterminen utan blöja :D

Ja alltså E blir 3 år om knappt två månader så det är ju inget konstigt att det är nu det händer :) Det måste ju vara en del av deras jobb och det är ju långt ifrån alla som slutar med blöja samtidigt så det är ett himla pass hela tiden.
 
Även om de inte är blöjfria på dagis exakt samtidigt som de är det hemma sparar man ju mängder av blöjor på att slippa ha det hemma!
Vår dotter krävde längre tid att bli blöjfri på dagis och jag tror att det berodde på att hon inte kände sig säker med pedagogerna, hon ville inte be dem om hjälp. Sen kunde hon börja be en, sen en till och nu har hon gått utan sen i oktober eller så. Då hade hon varit blöjfri hemma länge, men med några bakslag även där.
 
Så var det vardag igen efter 2,5 veckas jullov. S ville inte alls gå till förskolan i morse utan skulle gå till farfar. Men när vi väl kom iväg var det som vanligt och lämningen gick hur bra som helst så förhoppningsvis är det glada miner idag :)
 
Båda våra var taggade för dagis och längtade efter sina kompisar :) Hoppas verkligen Es fröknar hjälper henne nu med att vara blöjfri. Dom såg typ skrämda ut när jag berättade det i morse så jag fick ingen bra känsla. Hoppas jag har fel....
 
Så var det vardag igen efter 2,5 veckas jullov. S ville inte alls gå till förskolan i morse utan skulle gå till farfar. Men när vi väl kom iväg var det som vanligt och lämningen gick hur bra som helst så förhoppningsvis är det glada miner idag :)
När vi kom till förskolan efter jullovet hade de byggt upp lite nya miljöer att leka i, bland annat ett litet kafé med en disk att sälja vid, leksaksspis och bord och stolar, så ögonen på dottern bara lyste upp och sen sprang hon in och hann knappt säga hej då :rofl:
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
438
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 113
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp