Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #7

Här har barnen (och jag) varit småförkylda typ hela hösten. Men bara tagit ut en vabdag.
Däremot har jag varit sjuk ett par gånger och dom därför varit hemma :p

Blev friska här nyss, jag gjorde en sextiotimmarsvecka förra veckan med dubbelskift bla och när jag gick hem på fredagen blev jag förkyld typ i bilen hem:cool:
Så nu är barnen också förkylda igen... :arghh:
 
Vi har klarat oss hyffsat från sjukdomar i höst. E har haft feber ett par ggr men som gått över fort, sen har hon varit lite snorig och hostig men inte så hon behövt vara hemma. J har inte varit sjuk en gång än vad jag kan minnas, den ungen har kraftigt bra immunförsvar :p Hoppas E har bättre immunförsvar nu mot för ett år sen för då var hon sjuk hela tiden mellan nyår och maj typ.... :meh:
 
Här har barnen (och jag) varit småförkylda typ hela hösten. Men bara tagit ut en vabdag.
Däremot har jag varit sjuk ett par gånger och dom därför varit hemma :p

Blev friska här nyss, jag gjorde en sextiotimmarsvecka förra veckan med dubbelskift bla och när jag gick hem på fredagen blev jag förkyld typ i bilen hem:cool:
Så nu är barnen också förkylda igen... :arghh:
Men hus vilken vecka :eek:! Du jobbar också i en bransch som är hektisk kring jul va? Det är kul, men ganska skönt när det blir vardag igen ;). Krya på er!
 
Min lilla pratkvarn har utvecklat utrycket " hungrig som en varg " och det går att använda till det mesta:
Frysa som en varg
Kissnödig som en varg
Längtar som en varg
Arg som en varg
Trött som en varg

Angående att bli storasyster så växlar hon mellan förväntan och att inte vilja ha en bebis alls. Då sjunger hon glatt "då struntar vi i det". Ibland har även hon en egen bebis i magen, men hon plockar ut den rätt fort.

Hon har en låtsaskompis, Kerstin, som hon skyller allt bus på.

Underhållande att vara förälder ibland :D, och jag är så glad att hon är frisk och full av upptåg igen.
 
Min lilla pratkvarn har utvecklat utrycket " hungrig som en varg " och det går att använda till det mesta:
Frysa som en varg
Kissnödig som en varg
Längtar som en varg
Arg som en varg
Trött som en varg

Angående att bli storasyster så växlar hon mellan förväntan och att inte vilja ha en bebis alls. Då sjunger hon glatt "då struntar vi i det". Ibland har även hon en egen bebis i magen, men hon plockar ut den rätt fort.

Hon har en låtsaskompis, Kerstin, som hon skyller allt bus på.

Underhållande att vara förälder ibland :D, och jag är så glad att hon är frisk och full av upptåg igen.
Härligt att hon är pigg igen :). Det är så roligt när de ska hantera att de ska få/har fått ett syskon. E brukar mata sina kramdjur och bilar genom att lägga dem vid bröstet. Sedan rapar han dem och ibland går han runt med dem under tröjan och låtsas att han har dem i sele.
 
Nu är vi på väg till Uppsala för att fira jul och nyår med makens familj. Det ska bli så mysigt med julafton. Det är ju första julen som E faktiskt förstår och har förväntningar.
 
L brukar lägga sig vid sjutiden, däckar i regel inom en minut eller två. Ikväll fick hon sitta uppe och titta på hockey med oss och jag sa till henne att hon fick vara vaken så länge hon ville. Halv åtta sa hon "Nu vill jag lägga mig.". :D
 
L brukar lägga sig vid sjutiden, däckar i regel inom en minut eller två. Ikväll fick hon sitta uppe och titta på hockey med oss och jag sa till henne att hon fick vara vaken så länge hon ville. Halv åtta sa hon "Nu vill jag lägga mig.". :D

Hon som precis har spenderat nästan 2 timmar med att natta en tvååring som hellre gjorde kullerbyttor, "hoppa vattenpölar" och övade på att stå på huvudet som "Lemli" (Emil) är inte ett dugg bitter :cautious:

:D
 
Hon som precis har spenderat nästan 2 timmar med att natta en tvååring som hellre gjorde kullerbyttor, "hoppa vattenpölar" och övade på att stå på huvudet som "Lemli" (Emil) är inte ett dugg bitter :cautious:

:D

Du har mina sympatier. Det är inte roligt att bråka om läggningen, det blir liksom helt kontraproduktivt eftersom det är så lätt att alla eldar upp sig istället för att slappna av. L har nästan alltid varit lätt att lägga och jag tror det hänger ihop mycket med att hon verkar ha lätt att somna. Det hinner liksom inte börja krypa i kroppen på henne innan systemet har stängt ner. Hon är lik sin far på det sättet. Men det här med att hon säger att hon vill gå och lägga sig, det är jag lite imponerad över, faktiskt. :up:
 
Du har mina sympatier. Det är inte roligt att bråka om läggningen, det blir liksom helt kontraproduktivt eftersom det är så lätt att alla eldar upp sig istället för att slappna av. L har nästan alltid varit lätt att lägga och jag tror det hänger ihop mycket med att hon verkar ha lätt att somna. Det hinner liksom inte börja krypa i kroppen på henne innan systemet har stängt ner. Hon är lik sin far på det sättet. Men det här med att hon säger att hon vill gå och lägga sig, det är jag lite imponerad över, faktiskt. :up:

Ja precis, när han väl lägger sig ner och slappnar av i 10 sekunder så somnar han. Men vägen dit är lååång. Han är alltid mer eller mindre svår och lägga men idag var extra eftersom maken är iväg och jag har båda barnen. Och lillasyster samarbetade inte med mig och somnade innan jag skulle lägga storebror :p

Det går ju liksom inte att sitta lugnt i båten och ignorera när han hoppar runt och nästan landar på bebisen. Vilket såklart inte skapar den bästa förutsättningarna för att somna...
 
Ja precis, när han väl lägger sig ner och slappnar av i 10 sekunder så somnar han. Men vägen dit är lååång. Han är alltid mer eller mindre svår och lägga men idag var extra eftersom maken är iväg och jag har båda barnen. Och lillasyster samarbetade inte med mig och somnade innan jag skulle lägga storebror :p

Det går ju liksom inte att sitta lugnt i båten och ignorera när han hoppar runt och nästan landar på bebisen. Vilket såklart inte skapar den bästa förutsättningarna för att somna...

Barn har ibland en förmåga att växeldra så att det alltid är något barn som ställer till det. :D
 
Båda våra säger ibland självmant att dom är trötta och vill lägga sig :D

Är också väldigt glad över att vi kommit ifrån det där att vi måste sitta bredvid E tills hon somnar. Nu är det bara att stoppa om, prata lite, pussa och krama god natt och gå ut. Ibland kan vi få göra om proceduren ett par ggr för att hon vill ha vatten eller tänder lampan :p Men vi behöver aldrig sitta hos henne längre.
 
Vi har sjukstuga här hemma, och just nu är jag den som är mest sänkt. När karln kom hemifrån jobbet gick jag och la mig i sovrummet. Efter en stund hör jag dottern komma tassandes, och utan ett ord ger hon mig sin mjukis-BB8 och tassar ut igen. :love:
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 246
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp