Vårföräldrar 2015 #7

God Jul allihop. Här är det fortfarande full fart på lillfröken. Väldigt nöjd leker hon med kusinernas bilbana :).
 
Hej hopp, idag slutade vi med blöja dagtid! Blev rätt chockad, för hon har inte velat vara utan blöja i fem minuter men när jag sa imorse att nu är det slut med blöja på dagen så sa hon bara "Okej då". :D Nattblöjan behåller vi ett tag till, den är torr någon gång emellanåt på natten så den ryker säkert snart också.

Tänk att få slippa fler blöjor. Inget skötbord, ingen blöjhink. Vilken lyckodag det kommer att bli! :D
 
Hej hopp, idag slutade vi med blöja dagtid! Blev rätt chockad, för hon har inte velat vara utan blöja i fem minuter men när jag sa imorse att nu är det slut med blöja på dagen så sa hon bara "Okej då". :D Nattblöjan behåller vi ett tag till, den är torr någon gång emellanåt på natten så den ryker säkert snart också.

Tänk att få slippa fler blöjor. Inget skötbord, ingen blöjhink. Vilken lyckodag det kommer att bli! :D
Vi diskuterade häromdagen hur mycket pengar vi kan tänkas spara på att dottern inte har blöjor, funderade på om vi borde sätta in lite på hennes sparkonto eftersom hon blev blöjfri såpass tidigt :D
 
E har börjat räkna och det är så gulligt :love: Hon hoppar ofta över 3 och 6 precis som J gjorde när hon började räkna :D 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9 :p

Annars så sjunger hon mer eller mindre jämt! Just nu är det ju mycket lucia- och jullåtar som dom sjungit på dagis :)

Det går bra med försök nr 2 i att bli blöjfri. Igår hände det inte en enda olycka och till och med bajset hamnade i pottan. Hon tycker annars det är lite jobbigt och jag har sagt att det är helt okej att be om en blöja när hon är bajsnödig som en säkerhet så det gör hon ibland :)
 
Vi kör också blöjfritt igen. Kom ju långt i höstas men det fallerade sen när förskolan ville ha blöja på ute (i sig förståeligt) och han inte klarade av att hålla isär det hela då.

Nu försöker vi igen. Han pratar mycket ner nu än för bara ett par månader sen och sen har detta med kiss och bajs blivit väldigt roligt :p Så hoppas på bättre lycka denna gång :) Andra dagen utan blöja idag och han kissade på toaletten när han vaknade i morse och sa sen till på förmiddagen när han behövde bajsa. Vi håller tummarna ;)
 
Det var så kul på jul iår för gossen blev sååå g l a d över alla julklappar! Blev helt exalterad av varenda ett han öppnade, så lycklig!
 
H älskade jultomten som fick kram och puss! Bästa julklapparna var böcker, spel & pussel och den jättestora snowracern!
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Fjärde dagen utan blöja och inte en enda olycka idag. Har noterat att det går längre mellan besöken på pottan, så systemet börjar ställa om sig. Hon har sovit över hos svärföräldrarna inatt, vilket gick utmärkt sånär som på en olycka igår kväll. Idag har vi varit hos en annan familj och även med andra barn som röjer har det funkat bra. Där fick hon prova en sån där toasits från Ikea och en sån vill hon absolut ha, så det ska vi köpa imorgon.

Tycker att hon är så himla duktig! :love:
 
Inatt skulle pojken prompt vara utan blöja! Så vi kör väl på det!
Han(dom) kommer ju alltid över till vår säng tidig morgon men vi har köpt dyrt skyddslakan så ev olyckor blir inte i hela (ganska nya) sängen iaf :p
 
Och så har jag fixat hans säng med frotté-lakan-frotté-lakan så kan en bara dra bort ena lagret när olyckan är framme.
Men det tipset kanske alla vet redan :o
 
Och så har jag fixat hans säng med frotté-lakan-frotté-lakan så kan en bara dra bort ena lagret när olyckan är framme.
Men det tipset kanske alla vet redan :o

Väl värt att påminna om!

Vi kommer göra likadant i vår säng (åtminstone med dubbla underlakan och så plastad frotté mellan).
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 143
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
452
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 117
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp