Vårföräldrar 2015 #7

Igår trodde vi aldrig barnen skulle somna för vi härjade med dom från det att dom kom från dagis till att dom gick och la sig :p Började med att jag gömde mig och E letade upp mig och jag skrämde henne. Sen var kurragömma igång på allvar och hela familjen inkl hunden var med och lekte. Tur vi har stort hus så det finns bra möjligheter till gömställen :D
Sen åkte vi till gymmet och jag och maken körde ett rätt snabbt pass då det var fullt i gymmet och sen avslutade vi med att kasta boll och springa i gympasalen. Hemma fortsatte vi härja och ungarna var så speedade :rofl: Men dom somnade otroligt nog båda två med en gång, det trodde vi aldrig :p
 
I morse möttes vi av den härliga lappen "vi har fall av magsjuka" vid lämning. Bara att hålla tummarna då :nailbiting: Fast det var väl bara en tidsfråga. Förskolan har varit otroligt skonade från sjukdomar hittills den här vintern.
 
I morse möttes vi av den härliga lappen "vi har fall av magsjuka" vid lämning. Bara att hålla tummarna då :nailbiting: Fast det var väl bara en tidsfråga. Förskolan har varit otroligt skonade från sjukdomar hittills den här vintern.

Usch :nailbiting: Vi har varit förskonade hittills också. Fasar för när det drar igång för vi hade det jobbigt förra året.
 
I morse möttes vi av den härliga lappen "vi har fall av magsjuka" vid lämning. Bara att hålla tummarna då :nailbiting: Fast det var väl bara en tidsfråga. Förskolan har varit otroligt skonade från sjukdomar hittills den här vintern.
Vi låg för andra gången på åtta veckor nu.
Barnen klarade sej undan med kanske två små kräkningar var på natten, på mirron var de som vanligt typ. Vi vuxna däremot! Jisses amalia vad dåliga vi var!!
Vet dock inte om det kom från förskolan, vi känner ingen som är sjuk eller varit sjuk eller blivit sjuk...
Har väl mött nån på affären eller nåt..

Men det är inte roligt att vara dålig båda två och ha två krya ungar :cautious:
 
I morse möttes vi av den härliga lappen "vi har fall av magsjuka" vid lämning. Bara att hålla tummarna då :nailbiting: Fast det var väl bara en tidsfråga. Förskolan har varit otroligt skonade från sjukdomar hittills den här vintern.
När jag lämnade E i fredags så hade de precis fått ett magsjukefall på avdelningen bredvid. Var beredd på att ta med E hem igen men han fick stanna och har mått bra hela helgen :). Hoppas verkligen ni slipper kräksjuka.
 
Vi låg för andra gången på åtta veckor nu.
Barnen klarade sej undan med kanske två små kräkningar var på natten, på mirron var de som vanligt typ. Vi vuxna däremot! Jisses amalia vad dåliga vi var!!
Vet dock inte om det kom från förskolan, vi känner ingen som är sjuk eller varit sjuk eller blivit sjuk...
Har väl mött nån på affären eller nåt..

Men det är inte roligt att vara dålig båda två och ha två krya ungar :cautious:

Nej fy det låter verkligen inget vidare! Hoppas ni har haft ert nu.

S har peppar peppar inte varit sjuk sen förra våren någon gång. Men hoppas han får fortsätta vara frisk. Egentligen är det väl först imorgon det upptäcks om det smittat vidare med inkubationstid och så... Men man blir ju typ lite illamående bara av att tänka på det :p
 
I vårt samhälle finns det två förskolor, på den ena är typ 60 % av barnen hemma med vinterkräksjuka.
H går på den andra, men det är nog bara att inse att det troligtvis bara är en tidsfråga innan det sprids vidare.
 
Vid 13 ringde de... Han hade varit väldigt väldigt lös i magen och de ville att jag skulle hämta honom. Är ju bra att de är noga så att det inte sprids vidare.

Men han har inte kräkts och är än då länge helt som vanligt. Kastade in kläderna i tvättstugan och hivade ner honom i badkaret och hoppas på det bästa :p Men det ska bli intressant med tre och en halv dag hemma med två barn och försöka hålla dem ifrån varannn :p
 
Igår var första gången som sonen villa stanna kvar på förskolan istället för att hänga med mig hem. Känns skönt och bekräftar att han trivs där :).

Vid 13 ringde de... Han hade varit väldigt väldigt lös i magen och de ville att jag skulle hämta honom. Är ju bra att de är noga så att det inte sprids vidare.

Men han har inte kräkts och är än då länge helt som vanligt. Kastade in kläderna i tvättstugan och hivade ner honom i badkaret och hoppas på det bästa :p Men det ska bli intressant med tre och en halv dag hemma med två barn och försöka hålla dem ifrån varannn :p
Hur har det gått med magsjukan? Blev det något mer sen?
 
Och här kräktes ett barn på förskolan i tisdags :nailbiting:
En till har blivit sjuk sen dess.

I grannkommunen(där jag jobbar) kryllar det av vinterkräksjukefall nu. Jättemånga som Insjuknat..
 
Igår var första gången som sonen villa stanna kvar på förskolan istället för att hänga med mig hem. Känns skönt och bekräftar att han trivs där :).


Hur har det gått med magsjukan? Blev det något mer sen?

Härligt att lämningen gick så bra! Hur brukar han vara vid hämtning.

Vi verkar ha klarat oss. Nu har det gått 48 timmar och han har inte kräkts och bara bajsat normalt sen han kom hem. Men känns ändå lite skönt att ha haft honom hemma när magsjuka går. Igår var tydligen 6 av 15 barn på förskolan. Men alla var inte magsjuka. Ett par med förkylning och feber och ett par som fixade annan barnpassning för att undvika det hela. Imorgon är alltid ledig dag för S och förhoppningsvis är det över till nästa vecka!
 
Härligt att lämningen gick så bra! Hur brukar han vara vid hämtning.

Vi verkar ha klarat oss. Nu har det gått 48 timmar och han har inte kräkts och bara bajsat normalt sen han kom hem. Men känns ändå lite skönt att ha haft honom hemma när magsjuka går. Igår var tydligen 6 av 15 barn på förskolan. Men alla var inte magsjuka. Ett par med förkylning och feber och ett par som fixade annan barnpassning för att undvika det hela. Imorgon är alltid ledig dag för S och förhoppningsvis är det över till nästa vecka!
Inser att jag formulerade mig otydligt :P. Det var när vi skulle hem som han inte ville gå med hem utan stanna kvar :). Det brukar alltid gå bra att hämta i vanliga fall och han följer alltid snällt med, men just att han ville stanna kvar var nytt. Att lämna går också väldigt bra nu för tiden. Han kan vara ängslig ibland men han gråter aldrig och när jag säger att det är dags för mig att gå så köper han det utan några protester.
 
Inser att jag formulerade mig otydligt :P. Det var när vi skulle hem som han inte ville gå med hem utan stanna kvar :). Det brukar alltid gå bra att hämta i vanliga fall och han följer alltid snällt med, men just att han ville stanna kvar var nytt. Att lämna går också väldigt bra nu för tiden. Han kan vara ängslig ibland men han gråter aldrig och när jag säger att det är dags för mig att gå så köper han det utan några protester.

Eller jag som läste slarvigt :D Men det är ju ännu bättre! Är ju verkligen ett angenämt problem att de inte vill gå därifrån :)
 
Fredag, då ska vi se hur E löser toabesöken idag med tanke på att de senaste två fredagarna har varit väldigt blöta :p Såg att dom har vikarier mellan 8.30 och 11.30 pga planering så då kan ju vad som helst hända när det inte är folk hon känner...
 
Den här veckan har L haft sina tre första förskoledagar sen hon slutade med blöja och det har gått klockrent. :up: Nästa vecka går hon bara två, men lite längre, dagar och då ska de även på utflykt en av dagarna, ska bli intressant att se hur det går då.
 
Vi har haft blöjor till storebror på förskolan hela tiden, men nu har de tagit slut. Han har nämligen haft på vilan tidigare. (Vilket har funkar bra, det har inte ’stört’ sas.
Men nu har de tagit slut och personalen har inte sagt nåt som de brukar och vi låtsas som ingenting :p handhar ju aldrig blöja hemma när vi vilar heller.
Väldigt smidigt med bara ett blöjbarn!
På natten får han ta blöjor av lillebror, vi får ta tag i nattblöjorna senare. Det var inte rätt tid ännu:heart


Nåt nytt han tydligen lärt sej är ’måste’ :cool:
Jag MÅSTE tvätta händerna
Jag MÅSTE äta glass
Jag MÅSTE rida
Jag MÅSTE kissa
:sneaky:
 
Vi har haft blöjor till storebror på förskolan hela tiden, men nu har de tagit slut. Han har nämligen haft på vilan tidigare. (Vilket har funkar bra, det har inte ’stört’ sas.
Men nu har de tagit slut och personalen har inte sagt nåt som de brukar och vi låtsas som ingenting :p handhar ju aldrig blöja hemma när vi vilar heller.
Väldigt smidigt med bara ett blöjbarn!
På natten får han ta blöjor av lillebror, vi får ta tag i nattblöjorna senare. Det var inte rätt tid ännu:heart


Nåt nytt han tydligen lärt sej är ’måste’ :cool:
Jag MÅSTE tvätta händerna
Jag MÅSTE äta glass
Jag MÅSTE rida
Jag MÅSTE kissa
:sneaky:
Samma här. Måste vara stressigt med så mycket måsten ;).
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
441
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 113
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp