Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 6

Här är choklad den stora boven. Skulle kunna trycka i mig choklad i gigantiska lass. "Tur" i oturen så gillar inte choklad mig, jag blir sjukt finnig i ansiktet av det så jag Brukar hålla mig till ett par bitar för annars ser jag ut som om jag är mitt i tonåren igen. :o:D
 
Sötsug även här :cautious:... Då är det jättedåligt när sambon vann 2kg mjölkchoklad OCH 2kg Polly på Gröna Lund i fredags.

Däremot har jag kommit in lite i träningen igen. Jätteskönt! Känner mig piggare och helare i kroppen efter den här graviditeten så vågar ändå ta i hyfsat. Idag blir det pass med PT :up:.
 
@kakan89 hoppas din skrutt snart kommer ut! Kan ju gå fortare vid förlossningen om kroppen segdraget jobbat i evighet (eller det har varit så här...)

Jag läser o följer er men just nu går livet på full pull.. Med alla klämdagar och lovdagar hinns det inte med mycket mer än barn o hästar. Rider varannan dag nu. Har hittat nytt ridsällskap, väldigt roligt! Hoppas bara det blir bestående :up:

Vi har ju namngivningskalas (åter till min fråga innan) men helt okomplicerat. Mest en anledning att träffas och äta gott. Hela släkten kommer och vi äter tårta och nu grillar, en välkomstfest/namnkalas.. Vi har köpt ett partytält som alla får plats i.

Jag har beställt tygblöjor, blev retropi att börja prova. Mannen är mer positiv till o prova aio så beställde 5 :) tänker att trivs vi inte kan jag sälja dem, det verkar vara bra andrahandsvärde på välskötta tygblöjor när man kollar runt på fb. Försöker grodhålla en del med o fångar en del i handfatet. Tänker köpa en bumbosits, hon börjar bli tung o hålla :D
 
Sötsug även här :cautious:... Då är det jättedåligt när sambon vann 2kg mjölkchoklad OCH 2kg Polly på Gröna Lund i fredags.

Däremot har jag kommit in lite i träningen igen. Jätteskönt! Känner mig piggare och helare i kroppen efter den här graviditeten så vågar ändå ta i hyfsat. Idag blir det pass med PT :up:.

Jag vill också träna med PT men verkar ont om sånna i småkommuner, typ som den jag bor i...
 
Ska egentligen iväg senare på min lillasysters utspring, men var osäker om jag vill dra ut lillfisen i regn och rusk. Nu spricker det upp och blir fint och då kommer stora dottern och klagar över jätteont i magen :meh:
Så det verkar som att jag missar utspringet men förhoppningsvis ska vi kunna åka med på restaurangen i kväll iaf.
 
Besök hos BM. Blodtryck och urin ok. Frågade om hon kunde känna om jag öppnat mig mer men det vågade hon inte iom att bäbis inte var fixerad i måndags. Hon var rädd att ta sönder hinnorna. Frågade om jag kunde ringa förlossningen för att kolla det men hon trodde inte de skulle göra något.

Kände att luften gick ur mig nu. Är så trött och har så ont och vet inte ens om det är till någon nytta. :cry:

BF+11 idag.
 
Jag promenerar en massa, och försöker komma ihåg att göra appen mammamage... Går inte så bra med kom i håget bara.
Promenader är ju så skönt! Stoppar lillskit i vagnen varje dag och tar med hundarna:love: (Hundar är väldigt bra för motivationen att hålla igång:up:. Dom måste ut oavsett väder)
Magen skulle behöva tränas mer här också.. Har inte nån vidare kontroll på den efter snittet.
 
Jag är tillbaka på startvikt men ger jag efter för suget har jag snart 10 kilo + igen :cautious:.
Superjobbigt! (en av få fördelar för mig när jag är gravid är att jag inte vill äta särskilt mycket sött ).

I går var jag på banken, tjänstemannen tittade på fröken och sade "jaha, vad är det då? Nuförtiden kan dom ju se ut hur som helst så man ser inte om det är en Rickard eller Anna". :banghead:
Det var nog första gången som jag verkligen ville svara "det är en hen" men jag gjorde det inte...
 
Besök hos BM. Blodtryck och urin ok. Frågade om hon kunde känna om jag öppnat mig mer men det vågade hon inte iom att bäbis inte var fixerad i måndags. Hon var rädd att ta sönder hinnorna. Frågade om jag kunde ringa förlossningen för att kolla det men hon trodde inte de skulle göra något.

Kände att luften gick ur mig nu. Är så trött och har så ont och vet inte ens om det är till någon nytta. :cry:

BF+11 idag.
Ååhh vad jobbigt. Tre dagar kvar ! Hejja dig :heart
 
Jag är tillbaka på startvikt men ger jag efter för suget har jag snart 10 kilo + igen :cautious:.
Superjobbigt! (en av få fördelar för mig när jag är gravid är att jag inte vill äta särskilt mycket sött ).

I går var jag på banken, tjänstemannen tittade på fröken och sade "jaha, vad är det då? Nuförtiden kan dom ju se ut hur som helst så man ser inte om det är en Rickard eller Anna". :banghead:
Det var nog första gången som jag verkligen ville svara "det är en hen" men jag gjorde det inte...

"Det har vi inte bestämt ännu." :angel:
 
Besök hos BM. Blodtryck och urin ok. Frågade om hon kunde känna om jag öppnat mig mer men det vågade hon inte iom att bäbis inte var fixerad i måndags. Hon var rädd att ta sönder hinnorna. Frågade om jag kunde ringa förlossningen för att kolla det men hon trodde inte de skulle göra något.

Kände att luften gick ur mig nu. Är så trött och har så ont och vet inte ens om det är till någon nytta. :cry:

BF+11 idag.

Fy vad drygt det måste vara!!
Jag hoppas bebis kommer senast imorgon! :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
22 863
Senast: sthu
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 428
Senast: Manji
·
Svar
1 370
· Visningar
74 219
Senast: kma
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 827
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp