Bukekullar 23/24

Och så den fantastiska grejen att läsa offentliga inlägg på internet och sen använda det som argument för "tänker du DÖLJA DETTA?!".

Ja, det är därför du just läste informationen på ett öppet forum, där jag skriver utan att vara anonym. Till skillnad från andra 🙄🤪
Nu tycker jag med det är fult att kritisera någon med ett nystartat konto - som verkar skapat just för detta, men jag måste fråga:
Varför har du en helt annan förklaring på insta? Tänker angående att vara öppen med EP och så i rasen.

Jag hade inte tänkt fråga eg, men nu när det kom upp så 😅
 
Nu tycker jag med det är fult att kritisera någon med ett nystartat konto - som verkar skapat just för detta, men jag måste fråga:
Varför har du en helt annan förklaring på insta? Tänker angående att vara öppen med EP och så i rasen.

Jag hade inte tänkt fråga eg, men nu när det kom upp så 😅
För att Zoes uppfödare bad att få vara den som berättade på sociala medier. Hon publicerade igår 👍Cystan på Rost hittades bara ett par minuter före jag fick beskedet om epn.
 
För att Zoes uppfödare bad att få vara den som berättade på sociala medier. Hon publicerade igår 👍Cystan på Rost hittades bara ett par minuter före jag fick beskedet om epn.

Men att officiellt hävda att kullen inte blir av pga cysta och inte EP, blir inte det väldigt missvisande?
Måste säga att jag också reagerade på instagram-inlägget. Sen förstår jag ju att uppfödaren själv vill gå ut med informationen, men då hade man ju själv också kunnat vänta med ett eget inlägg tills informationen låg ute.
 
Men att officiellt hävda att kullen inte blir av pga cysta och inte EP, blir inte det väldigt missvisande?
Måste säga att jag också reagerade på instagram-inlägget. Sen förstår jag ju att uppfödaren själv vill gå ut med informationen, men då hade man ju själv också kunnat vänta med ett eget inlägg tills informationen låg ute.
Cystan och kastrationen är i allra högsta grad ett av två skäl till att kullen inte blev av.
 
Jag förstår! Av de två anledningarna hade jag ju absolut valt att gå ut med EPn först.
Och jag var ledsen, ville få ut ett meddelande om inställd kull men ändå respektera uppfödaren som ville gå ut med infon själv. Hon gick ut med sin info igår.

Valpköparna är självklart informerade om båda skälen omgående, jag har dock inte satt mig för att uppdatera min hemsida med full information än. Men det är ju skönt att veta att folk stör sig på hur man väljer att skriva, även när man är helt öppen med allt så är man det i fel ordning. 👍
 
Och jag var ledsen, ville få ut ett meddelande om inställd kull men ändå respektera uppfödaren som ville gå ut med infon själv. Hon gick ut med sin info igår.

Valpköparna är självklart informerade om båda skälen omgående, jag har dock inte satt mig för att uppdatera min hemsida med full information än. Men det är ju skönt att veta att folk stör sig på hur man väljer att skriva, även när man är helt öppen med allt så är man det i fel ordning. 👍

Jag tänker att det kanske inte är så konstigt att folk blir undrande om du här skriver att det gäller EP men på instagram skriver att det är pga en cysta. Från en utomståendes perspektiv ser det märkligt ut. Sen förstår jag givetvis att båda anledningarna väger in!
 
. Men det är ju skönt att veta att folk stör sig på hur man väljer att skriva, även när man är helt öppen med allt så är man det i fel ordning. 👍

Men det är ju inte alls märkligt att folk blir fundersamma när någon uppger olika versioner på olika ställen.
Märkligt hade varit om ingen hade reagerat på de olika versionerna när en egentligen är oväsentlig och den andra är allvarlig.
 
Jag tänker att det kanske inte är så konstigt att folk blir undrande om du här skriver att det gäller EP men på instagram skriver att det är pga en cysta. Från en utomståendes perspektiv ser det märkligt ut. Sen förstår jag givetvis att båda anledningarna väger in!
Jag förstår det. Och jag har förklarat varför jag gjorde så. Och jag tänker att det är lite tråkigt att du inte har något roligare att lägga kraft på än att berätta för mig om och om igen att du tycker att jag valde fel.
 
Jag förstår det. Och jag har förklarat varför jag gjorde så. Och jag tänker att det är lite tråkigt att du inte har något roligare att lägga kraft på än att berätta för mig om och om igen att du tycker att jag valde fel.

Alltså, jag förstår att du blir defensiv men din sista mening stämmer faktiskt inte överhuvudtaget och är inte heller särskilt trevlig. Jag ber om ursäkt, men ibland får man kanske ha förståelse för varför man blir ifrågasatt. Men absolut, jag lämnar diskussionen därhän.
 
Röntgen idag och fem små skallar hittade vi. Dygn 60 på skärtorsdagen så extremt bra timing med smått lagom till påsklovet!
På måndag flyttar jag hem till kenneln för att inta rollen som kennelflicka i två månader :love:.
På dygn 58 föddes vår D2 kull :heart. Det är verkligen lyxigt att få vara med hela vägen och verkligen lära känna de små innan man bestämmer vilken som som ska stanna. Just nu ser det ut som att jag behåller en tik (vilket varit planen hela tiden) och att "kennelmamma" behåller den enda hanen.

1712260971379.png
 
Min kull föddes på skärtorsdagen så de är en dryg vecka nu. Det var 6 valpar i magen men tyvärr var det två dödfödda så vi har två hanar och två tikar kvar. Lite oväntat att det var så få i och med att hon var så stor. Hon var större än sist och då hade hon 13 st i magen.
heklavalpar.jpg
 
Hälsade på L:s valpar igår. Vilket ljuvligt gäng 🥰 full fart fram när man kom, helt överöst med pussar och små hopp och sedan full fart iväg på äventyr. De hade ett litet leksakshäst som de hade väldigt roligt med - ut och runt runt runt, in igen och ett varv där inne, och så ut igen :D
Rejäla små bitar, jag tror han nedärvt sin storlek till hela gänget :laugh:


IMG_2143.jpeg
 
Hälsade på L:s valpar igår. Vilket ljuvligt gäng 🥰 full fart fram när man kom, helt överöst med pussar och små hopp och sedan full fart iväg på äventyr. De hade ett litet leksakshäst som de hade väldigt roligt med - ut och runt runt runt, in igen och ett varv där inne, och så ut igen :D
Rejäla små bitar, jag tror han nedärvt sin storlek till hela gänget :laugh:


Visa bifogad fil 143062

LeksaksTÄLT, inte leksakshäst 😅
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 689
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 515
Senast: Mabuse
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 469
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 894
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp