Vårföräldrar 2017 del 6

När man sitter på garageuppfarten med cornelis sovandes i babyskyddet, men är rädd att väcka honom om jag börjar krångla med skyddet för att gå in :rofl: hade det varit en annan dag hade jag gjort det men vi ska på lite fest ikväll så då känns det skönt om han är ordentligt utvilad och inte blir störd i sin sömn! Hoppas han inte tar långt sovpass bara, redan suttit här en stund.
 
Idag ska vi gå ut o äta på restaurang. Hoppas verkligen att Märta kommer sköta sig. Känns lite nervigt!

Nästan samma för oss, fast hem till faster. Cornelis har inga fasta rutiner dagtid men när det är nattedags vet han klockan direkt och blir jätteledsen om han inte får somna i sängen bredvid mig. Men vi ska ha med sjal/sele och hoppas att det hjälper!
 
Var ju på restaurang igår för att fira syrrans student. Kina/mongolisk restaurang blev det, och jag fick sån sjuk magknip efteråt. Det har nog gått över på lilloppan idag :( Vill inte sova någon annanstans än på mig, fiser hela tiden, vill äta hela tiden och verkar allmänt jätte orolig om jag lägger henne ifrån mig. Jag som ville ut i det fina vädret på en promenad men vagnen ratas ju bigtime idag. :meh:
 
Vi var ju _jättelänge_ på bröllopet. En vanlig restaurangmiddag hade gått fint :)

För vår del är allt vi gör dagtid inga problem, men efter åtta på kvällen när herren är trötter så "blir" det problem. Men vi hoppas sjal/sele duger för kvällen, man kan ju inte vara låst hemma jämt och ständigt även om rutiner för det mesta är skönt att ha :)
 
Har haft en bebis med enormt närhetsbehov idag, blev sent hos vänner/släkt och nattrutinerna blev helt olikt vad det brukar va och det har märkts hela dagen i form av att allt utom att vara nära har varit fel.
Tack och lov verkar han gilla bärselen så jag har fått nåt vettigt gjort och han har kunnat slumra i den medan jag har rensat rabatter och grejat med hundarna och ikväll sov han som en stock i vagnen på långpromenaden helt färdig.
Tror att han är inne i ett utvecklingssteg dessutom, det händer massor nu och man märker skillnad från dag till dag känns det som:heart
 
Här har de varit dop idag så nu har den lilla fått ett namn officiellt och namnet blev Alma Dögg.
Litet dop hemma med bara några nära släktingar och vänner. Största överraskningen var 3kompisar från Sverige som dök upp och väckte mig í morse. Dom hade hemlighetsplanerat resa hit över dopet ihop med sambon, inte ofta blivit så chockad. Superroligt! Sen har mamma o syskonen varit här den här veckan (åker hem imorgon, vad det kommer bli tomt...), helt fantastiskt o vilken avlastning och att se mormorn med sitt första barnbarn, magiskt! Dessutom kom min extramamma här på Island flygande norrut till oss för o vara med på dopet. Verkligen en bra dag! Litet men svårt när man bor på Island med släkt o vänner i Sverige o så mesta vännerna här bor på andra sidan ön.

Nu måste jag sova!
 
Ligger fullständigt uppbullad med kuddar i sängen med vetekudde på magen och har värkar var 5-8 min. Har faktiskt lyckats sova lite. Endel värkar är riktigt jobbiga men de flesta är hanterbara. Nu är jag vaken pga lilla bäbis kör ett kickboxningspass. Tycker väl att vi kan koncentrera oss på att komma ut istället. :idea:

Ja, nu får bebis försöka fokusera på lite viktigare saker än kickboxning :cautious:
Heja dig!
 
Åkte in i går på 42+0 kontroll, allt såg bra ut men iom att bebis fortfarande ligger så högt upp än skulle dom funderar hur de ska starta en igångsättning. Så vi blev kvar och nu på morgonen/ fm ska dom ta hinnorna(så vattnet går) och samtidigt försöka trycka ner bebis så inte navelsträngen kommer i kläm :)
 
Åkte in i går på 42+0 kontroll, allt såg bra ut men iom att bebis fortfarande ligger så högt upp än skulle dom funderar hur de ska starta en igångsättning. Så vi blev kvar och nu på morgonen/ fm ska dom ta hinnorna(så vattnet går) och samtidigt försöka trycka ner bebis så inte navelsträngen kommer i kläm :)

Wow! Du låter positiv ändå? Imponerad :)
 
Ligger fullständigt uppbullad med kuddar i sängen med vetekudde på magen och har värkar var 5-8 min. Har faktiskt lyckats sova lite. Endel värkar är riktigt jobbiga men de flesta är hanterbara. Nu är jag vaken pga lilla bäbis kör ett kickboxningspass. Tycker väl att vi kan koncentrera oss på att komma ut istället. :idea:

Heja bebis! Och heja dig! :bump:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 690
Senast: sthu
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 358
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 149
Senast: bollen__
·
Svar
1 099
· Visningar
59 392
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp