Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här rullar livet på... Lillasyster växer så det knakar (tror jag) för hon blir tyngre och tyngre att bära på. På tisdag är det 8 månaders koll (att det gått så fort?!?). Nytt här är att bvc gör hembesök på 8 månaders kontrollen för att prata barnsäkerhet. Gissa om vi har haft hybris idag? Städat o flyttat upp saker... Helt plötsligt ankras spisen i väggen o grindarna har kommit upp. Visserligen rör sig damen inte så långt än men det är nog inte långt borta.... :nailbiting::) hon tränar o tränar ser det ut som så fort man sätter henne på golvet :)

Vi försöker med dra ner på nattamningen o nu försöker mannen ta henne på nätterna, jättejobbigt för hon ammar helst varannan timme på nätterna och sover med tutten i munnen :grin:
 
Här rullar livet på... Lillasyster växer så det knakar (tror jag) för hon blir tyngre och tyngre att bära på. På tisdag är det 8 månaders koll (att det gått så fort?!?). Nytt här är att bvc gör hembesök på 8 månaders kontrollen för att prata barnsäkerhet. Gissa om vi har haft hybris idag? Städat o flyttat upp saker... Helt plötsligt ankras spisen i väggen o grindarna har kommit upp. Visserligen rör sig damen inte så långt än men det är nog inte långt borta.... :nailbiting::) hon tränar o tränar ser det ut som så fort man sätter henne på golvet :)

Vi försöker med dra ner på nattamningen o nu försöker mannen ta henne på nätterna, jättejobbigt för hon ammar helst varannan timme på nätterna och sover med tutten i munnen :grin:

Vi ska också få hembesök runt jul på 8månaderskollen :)
 
V äter nästan ingenting igen men ammar som tur är. Såpass att det som kommer i blöjan ser ut som för ett par månader sen :eek:

Nu babysim :D
 
Total sömn katastrof i ex antal veckor har resulterat i att ungen kryper och ålar fram i en väldig fart, hon ställer sig upp emot saker själv och går längs med dom O_o
Jag hade önskat att hon inte skulle ha så bråttom, hon blev nyss 7 månader...

Oj! O_o Min lilla är 6,5 månad och vi jobbar på att inte falla platt på ansiktet om man tippar när man sitter och att rulla från rygg till mage, typ :p
 
Oj! O_o Min lilla är 6,5 månad och vi jobbar på att inte falla platt på ansiktet om man tippar när man sitter och att rulla från rygg till mage, typ :p

Jag önskar att mina barn hade kunnat ta det lite lugnare! Det är bara jobbigt när dom har bråttom :banghead:
Mitt mellan barn lärde sig att gå själv vid 10 månaders ålder. Jag behövde aldrig gå och hålla henne i händerna, vid 1 års ålder sprang hon...
Maja gör allt 1 månad tidigare än Iris:nailbiting:
 
Marsvinen är :love: tycker Maja

Oj, så stadig hon ser ut!

Jag har två barn av lugnare modell, storebror gick första stegen (utan stöd) när han var ett år gammal och I verkar ha ungefär samma takt. I är jätteförkyld just nu, men ändå så glad och gosig. Är nog mitt i ett språng också, märks mest på att hon inte sover lika tungt dagtid under en period.
 
Min lilla sitter helst på rumpan, studsar fram i gåstolen eller ligger på rygg. 7.5 månad. Lägger man henne på mage sprattlar hon lite halvhjärtat med benen, vänder sig till rygg och blir supernöjd.

Nu är hon, junioren och sambon superförkylda. Sambon är jobbigast att ha i närheten... Tur han inte är sjuk så ofta.
 
Viktor sitter och vänder obehindrat från mage till rygg och tvärtom men han sätter sig inte själv och tar inte emot sig när han tippar i sittande.

Har börjat vagga lite på alla fyra men ligger mest på mage och skriker när han vill framåt. Kan skjuta sig bakåt och snurra jättesnabbt.
 
Flisan sitter sälv och kan vända över på både mage och rygg. På rygg tar hon sig runt i babygymmet. Hon står även stadigt om man håller henne i händerna.

Jag är mest tacksam att hon inte är lika snabb som sin bror för det var riktigt jobbigt. Han hoppade över hela bebisstadiet (I stort sett) och ligger nu flera år före i utveckling mot var han borde vara. Då blir han 3 om en månad.. :nailbiting:

När Bastian var 6 månader hade vi vårt första bråk. :angel: Han var fly förbannad för att han inte fick hålla sin simring själv i vagnen och skällde på mig hela vägen till poolen. Då tyckte vi inte det var så konstigt men nu när man tittar på flisan som är lika gammal så tänker man ju att nä vi är inte riktigt på den nivån.:p
 
Hur ser det ut där ni bor?
Vi bor på en ö som heter Muskö en bit utanför Stockholm.
Den här bilden är tagen i närheten där vi bor

Så här kan det se ut hemma hos oss i bokskogen :)
28jcms1.jpg
 
Hur ser det ut där ni bor?
Vi bor på en ö som heter Muskö en bit utanför Stockholm.
Den här bilden är tagen i närheten där vi bor

Nu vill ju inte photobucket dela om inte jag betalar så inga bilder.

Men vi bor på Hållnäshalvön norr om Uppsala. Det är landsbygd men vi bor i "byn", 1km till förskola och skola upp till och med åk 6. Bor på liten gård som ligger lite dolt i skogen, närmsta huset används som fritidshus. Enda nackdelen är 70-vägen vi måste gå på. Folk kör som idioter. Och pendlingen till skola/arbete.
 
Maja har fattat grejen med att vara livsfarlig...
Ålar/kryper fram till alla spännande ställen som man kan ställa sig upp emot, mamman får släppa allt och sitta brevid.
Skit kul verkligen!
 
Maja har fattat grejen med att vara livsfarlig...
Ålar/kryper fram till alla spännande ställen som man kan ställa sig upp emot, mamman får släppa allt och sitta brevid.
Skit kul verkligen!

Samma för oss, känns som ”svåraste” perioden nu, lixom det där mellan att ligga på golvet till att kunna gå hyffsat stadigt! Har redan blivit några smällar i backen med ledsen bebis som resultat...
 
Här har en lilla blivit jätte förkyld. Hon snorar till tusen och hostar riktigt slemmigt :wtf: Har testat med nässugen men snoret sitter så jäkla långt upp så den gör ingen skillnad alls faktiskt. Hon sov som en riktig kratta i natt, vilket betyder att även jag gjorde det :meh:
Nu sover hon iaf, så jag ska försöka ge mig på att göra lite yoga :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 790
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 979
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 264
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 132
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp