Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror Sammy är inne i en utvecklingsfas.. Senaste dagarna har han varit som en plåsterlapp på oss, orolig och rastlös, sover ryckigt, tröttnar snabbt på saker och samtidigt supersprallig och flinar mot allt och alla.
Supersmidigt när mannen arbetar 55mil hemifrån tills på torsdag, gissar att det kommer va skönt att få överlämna sonen när han kommer hem:meh::laugh:
 
Vi har besökt min sida av släkten i helgen. Har varit så mysigt och nu kan mormor och morfar verkligen leka och busa med honom vilket gör allt mycket roligare. O har kört stenhårt så idag är han TRÖTT. Vi är dock kvar hos hans mormor men sambon har åkt hem. Blir lite extra kvalitetstid. :love:

Vet inte om det funkar men såhär ser det ut hos oss.
Bad_TQolAyhrAiYTHVXa3OBu8Xpttu73DJPN200
 
Här har en lilla blivit jätte förkyld. Hon snorar till tusen och hostar riktigt slemmigt :wtf: Har testat med nässugen men snoret sitter så jäkla långt upp så den gör ingen skillnad alls faktiskt. Hon sov som en riktig kratta i natt, vilket betyder att även jag gjorde det :meh:
Nu sover hon iaf, så jag ska försöka ge mig på att göra lite yoga :up:
Usch, vad jobbigt :down: Jag läser överallt (känns det som) tipset att skära en lök i skivor, lägga i en skål, slå över kokande vatten och ställa under bebis säng under natten. Ska tydligen lösa upp saker och ting. Har dock inte behövt testa så vet inte hur effektivt det är... Hoppas hon kryar på sig snart iaf :)
 
Usch, vad jobbigt :down: Jag läser överallt (känns det som) tipset att skära en lök i skivor, lägga i en skål, slå över kokande vatten och ställa under bebis säng under natten. Ska tydligen lösa upp saker och ting. Har dock inte behövt testa så vet inte hur effektivt det är... Hoppas hon kryar på sig snart iaf :)
Haha ja då får den ställas under vår säng :D
 
Nu har jag bäddat ner mig i C’s rum, första natten utan honom sen han föddes! Vi hade tänkt försöka igår men helgen var så rörig så vi ville åtminstone ha bra förutsättningar i försöket att inte amma på nätterna! Vi börjar såhär, jag kvällsammade och kommer att morgonamma är tanken, resten av dagarna äter han väldigt bra! Funkar inte detta efter några nätter så får vi testa välling!
 
Grynet är nu 7 månader och jag är beredd varje dag på att hon ska ta sina första steg utan hjälp. Hon har krypit ilitemer än en månad.... Tycker det går väldigt fort. 66 cm lång och 7,5 kg tung.

Men jag tycker nu att det börja bli jobbigt att vara mamma. ☹️ känner att mitttålamod med henne är nere i botten. Men samtidigt har jag ingen ro när jag ifrån henne till exempel i stallet. Har liksom lite ångest över att tiden både går för fort och för långsamt. :nailbiting::crazy:
 
Men jag tycker nu att det börja bli jobbigt att vara mamma. ☹️ känner att mitttålamod med henne är nere i botten. Men samtidigt har jag ingen ro när jag ifrån henne till exempel i stallet. Har liksom lite ångest över att tiden både går för fort och för långsamt. :nailbiting::crazy:

På vilket sätt är det jobbigt? Jag kände ett tag att det blev för mycket men det har blivit mycket bättre sen jag verkligen tog till att höra något för min egna skull varje dag. Ganska enkla och inte tidskrävande saker men det gör enorm skillnad.
 
I morgon ska vi åka hem. Har haft så mysiga dagar hos mamma men det ska bli skönt att komma hem till vardagen igen. Sambon säger att det är väldigt tomt hemma. Tror han saknar oss mer än han vill erkänna :p

Har för övrigt köpt åksjukeband till O. Bilåkningen är en fröjd nu mer. Han somnar eller sitter och jollrar för sig själv.
 
Stora katten har fått smak på Ellas D-droppar.. Vi ligger i sängen och natti-ammar efter frukost och hör hur han rumsterar om med flaskan på glasbordet i köket - varje morgon :meh: Liksom vad är det för fel på honom? Igår snodde han en kokt morot och tryckte i sig innan jag fick fatt i honom...
 
Andra natten i Cornelis rum, inatt hade han vaknat mer sällan, hoppas det fortsätter så, så att han kan sova längre stunder! Brösten verkar vänja sig väldigt fort! Dom va knöliga igår morse, idag va dom inte knöliga alls. Fortsätter med kväll och morgonamning ett tag till, skulle vilja amma tills dess att han är närmre ett i alla fall!
 
Stora katten har fått smak på Ellas D-droppar.. Vi ligger i sängen och natti-ammar efter frukost och hör hur han rumsterar om med flaskan på glasbordet i köket - varje morgon :meh: Liksom vad är det för fel på honom? Igår snodde han en kokt morot och tryckte i sig innan jag fick fatt i honom...

Haha kul katt! Kanske blir lite oljigt utanpå? Min fd hund älskade olja! Det bästa han visste när vi var i stallet var att springa till oljedunken jag hade åt hästen, för att slicka i sig det jag spillt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 788
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 979
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 263
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 131
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp