Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har seriösa livsvalsfunderingar här hemma.

Halva tiden vill jag ta barnet och flytta till stan och andra halvan fortsätta jobba på det vi har.

Vad som blir bäst i längden skulle jag vilja ha facit på!

:heart Ibland så skulle man vilja kunna se in i framtiden.
 
Tyvärr är det bara erfarenhet och att ha gjort valen som kan ge facit.
Kan ni få nån slags egentid, bara ni två, och prata?

Njäe barnet har ingen relation till annan vuxen som det är nu.

Det är inga bråk eller så men vi är gräsligt osynkade i sängen och det tär på sambon och jag blir stressad. Min lust ökar inte direkt av att V vill sova så nära, jag behöver få vara ifred också.

Och så är p-sprutorna nog rena döden för lusten, så jag funderar faktiskt på att knipsa den äggledaren jag har kvar. Risken att bli gravid igen är pytteliten men den är inte noll. Och fler barn vill jag absolut inte ha.

Snart måste ju beslutet om köp av gården tas och det gör att allt blir lite ställt på sin spets.
 
Jag tror jag kan skymta två nya tänder i överkäken och kommer de med den här farten nu är det kanske inte så underligt att han är gnällig.
 
Njäe barnet har ingen relation till annan vuxen som det är nu.

Det är inga bråk eller så men vi är gräsligt osynkade i sängen och det tär på sambon och jag blir stressad. Min lust ökar inte direkt av att V vill sova så nära, jag behöver få vara ifred också.

Och så är p-sprutorna nog rena döden för lusten, så jag funderar faktiskt på att knipsa den äggledaren jag har kvar. Risken att bli gravid igen är pytteliten men den är inte noll. Och fler barn vill jag absolut inte ha.

Snart måste ju beslutet om köp av gården tas och det gör att allt blir lite ställt på sin spets.
Stress och press (t ex gården) kan mycket väl ta bort lusten. Eller att ha småbarn. Eller att vara egenföretagare. Eller att ha kämpat så länge som ni med att få barn.
Men just därför kanske ni behöver få vara bara ni, på annan ort, och prata med varandra.
 
Njäe barnet har ingen relation till annan vuxen som det är nu.

Det är inga bråk eller så men vi är gräsligt osynkade i sängen och det tär på sambon och jag blir stressad. Min lust ökar inte direkt av att V vill sova så nära, jag behöver få vara ifred också.

Och så är p-sprutorna nog rena döden för lusten, så jag funderar faktiskt på att knipsa den äggledaren jag har kvar. Risken att bli gravid igen är pytteliten men den är inte noll. Och fler barn vill jag absolut inte ha.

Snart måste ju beslutet om köp av gården tas och det gör att allt blir lite ställt på sin spets.

Är det bara sexet som inte funkar? För lusten kan man ju hitta tillbaka till även om det inte alltid är så lätt.

Vi måste aktivt prioritera sex när O väl sover själv. Och jag måste ställa om från mamma till flickvän aktivt annars blir det knas i mitt huvud. Vår relation blir så mycket bättre av det, annars är vi båda tjuriga och griniga.
 
Sexlivet är svårt och vi har faktiskt inte fått till det sedan lillasyster föddes. Har varit lika dant efter syskonens ankomst.. Jag har noll sexlust när jag ammar och har ofta något barn på mig. När jag väl ligger själv är det så skönt o bara få vila eller sova. Vi kämpar på med o vakna på natten 00 och 04 men önskar så att hon snart ska sova bättre... All sömnbrist tär på förhållandet eftersom vi båda är trötta och lite stupar när kvällen kommer. Men det är såhär det är och det kommer bli bättre sen igen för oss är jag säker på.
 
@lil-sis varit där med. Jag har haft typ noll sexlust alls sen bebis kom och jag kan def räkna gångerna på en hand, men! Vid nyår så hände något och en typ spak växlade läge. Vi har legat nästintill varenda dag sen den 31/12 och jag är precis lika sugen som jag var när vi blev gravida. Jag vet inte om det är att fröken sover i egen säng sen en tid, att hon faktiskt tycker om att vara med pappa, nästan mer än mig ibland, eller att vi va på semester med hela sambons familj över nyår så vi kunde gå iväg bara vi två en stund varje dag. Men jag tror att kombon av allt ovanstående gör att det har blivit lite mer vi igen.

Jag hoppas ni kan hitta lite tid för bara er :heart
 
Stress och press (t ex gården) kan mycket väl ta bort lusten. Eller att ha småbarn. Eller att vara egenföretagare. Eller att ha kämpat så länge som ni med att få barn.
Men just därför kanske ni behöver få vara bara ni, på annan ort, och prata med varandra.

Jo det skulle säkert vara bra att kunna lämna bort V en dag eller så men det är inte görbart inom överskådlig framtid. Han är ganska svårflirtad.

Är det bara sexet som inte funkar? För lusten kan man ju hitta tillbaka till även om det inte alltid är så lätt.

Vi måste aktivt prioritera sex när O väl sover själv. Och jag måste ställa om från mamma till flickvän aktivt annars blir det knas i mitt huvud. Vår relation blir så mycket bättre av det, annars är vi båda tjuriga och griniga.

Japp, resten flyter på utan bekymmer. Klart att vi har diskussioner men ingenting ”allvarligt” eller bråk etc.

Sexlivet är svårt och vi har faktiskt inte fått till det sedan lillasyster föddes. Har varit lika dant efter syskonens ankomst.. Jag har noll sexlust när jag ammar och har ofta något barn på mig. När jag väl ligger själv är det så skönt o bara få vila eller sova. Vi kämpar på med o vakna på natten 00 och 04 men önskar så att hon snart ska sova bättre... All sömnbrist tär på förhållandet eftersom vi båda är trötta och lite stupar när kvällen kommer. Men det är såhär det är och det kommer bli bättre sen igen för oss är jag säker på.

Jag tror vi legat typ tre gånger. Jag är mest fascinerad över att det ändå har fungerat utan såhär länge.

@lil-sis varit där med. Jag har haft typ noll sexlust alls sen bebis kom och jag kan def räkna gångerna på en hand, men! Vid nyår så hände något och en typ spak växlade läge. Vi har legat nästintill varenda dag sen den 31/12 och jag är precis lika sugen som jag var när vi blev gravida. Jag vet inte om det är att fröken sover i egen säng sen en tid, att hon faktiskt tycker om att vara med pappa, nästan mer än mig ibland, eller att vi va på semester med hela sambons familj över nyår så vi kunde gå iväg bara vi två en stund varje dag. Men jag tror att kombon av allt ovanstående gör att det har blivit lite mer vi igen.

Jag hoppas ni kan hitta lite tid för bara er :heart

Om V kunde sova själv iaf en stund vore det så mycket lättare. Idag somnade han med pappan på förmiddagen. Och sov typ 25 min själv på soffan. Det händer aldrig när jag lägger utan jag kan möjligen hinna smyga iväg och kissa...

Jag tror pappan fattade att han måste söva honom oftare om det ska bli något liggande. Och jag måste få lite tid för mig själv, helst utan tidspress, ofta.

Men det kommer ju kräva mer av både prat och action.
 
@sandra87_ du använde väl borago med bra resultat? Jag tänkte testa men cornelis skorv minskade ganska bra genom att duscha i olja och sen gnugga lite med handduk!

Jo det funkade hyfsat. Men det som faktiskt funkade bäst för oss var att kombinera med olivolja. :D Dränkte in hela huvudet typ i olivolja, på med en mössa, väntade nån timme eller så och sen bad där vi gnuggade med handduk och pillade försiktigt bort så mkt det gick. Smörjde med kräm efter badet och även dom dagar han inte badade.
Försvann på nolltid när vi la till oljan vid bad utöver kräm. :)
 
Jo det funkade hyfsat. Men det som faktiskt funkade bäst för oss var att kombinera med olivolja. :D Dränkte in hela huvudet typ i olivolja, på med en mössa, väntade nån timme eller så och sen bad där vi gnuggade med handduk och pillade försiktigt bort så mkt det gick. Smörjde med kräm efter badet och även dom dagar han inte badade.
Försvann på nolltid när vi la till oljan vid bad utöver kräm. :)
Får bli en kombination av Borago och olja här med. Hade hoppats på att Boragon på något (magiskt) vis inte skulle ge oljigt och fett hår, men så var det ju inte så då kan vi lika gärna olja in också.
Tack för råden och till @Lazy Lady och @Fille!
 
Här sover fröken, och jag, som krattor. Hon drömmer mycket och både gråter, skriker och pratar i sömnen så jag vaknar heeeela tiden. Är det nån fas som jag missat? Hon blev sju månader den 30de.
 
Njäe barnet har ingen relation till annan vuxen som det är nu.

Det är inga bråk eller så men vi är gräsligt osynkade i sängen och det tär på sambon och jag blir stressad. Min lust ökar inte direkt av att V vill sova så nära, jag behöver få vara ifred också.

Och så är p-sprutorna nog rena döden för lusten, så jag funderar faktiskt på att knipsa den äggledaren jag har kvar. Risken att bli gravid igen är pytteliten men den är inte noll. Och fler barn vill jag absolut inte ha.

Snart måste ju beslutet om köp av gården tas och det gör att allt blir lite ställt på sin spets.

Vi har lite samma problem, inte så vi funderar på att gå isär men vi är helt i osynk när det kommer till sexlivet. Jag får dåligt samvete och blir stressad av att han vill och försöker och jag inte vill och orkar.
Har ju en liten som vaknar mellan 4-8 gånger per natt fortfarande och jag tar de flesta av de uppvaken. Dessutom är det jag som tar honom nästan all tid på dagen också så känner som er andra att man behöver lite egen tid också.
 
Kan också känna igen att man känt sej lite ”sval” i sängen. Fast det blev betydligt bättre när jag slutade amma! Nu är liksom kroppen min och inte Sammys, han sover ju hela nätter också och det gör ju sitt till tror jag.
Hoppas det löser sej @lil-sis
 
Cornelis har haft nån form av bajsfest under morgonen, vaknade 7,20 o bajsade i toletten, äter frukost runt 8 och bajsar i blöjan. Vid halv nio är vi nyduschade, jag borstar tänderna och C får lufta sig i badrummet, då bajsar han igen. Jaja bara att börja om duschproceduren och sanera badrum :yuck:
 
Sex och småbarn är ett skämt!
Jag är så trött på att bli avbruten sjuttielva gånger när vi väl ska få till det att jag helt ledsnade sist. Vi kommer inte ligga förens hon sover bättre.
För det slutar alltid med att jag helt har tappat lusten efter att ha blivit avbruten, så han får avsluta det med noll intresse från min sida.. Glamour på hög nivå!
 
Nu har jag bokat tid för att prata om sterilisering :eek:

Jag vill verkligen inte ha fler barn och p-sprutorna är visserligen bra mot migränen men de raderar också ut nästan all spontan lust.

Och risken är som sagt liten för en spontan graviditet men ”liten” är för mycket.

Men ändå. :eek:
 
Nu har jag bokat tid för att prata om sterilisering :eek:

Jag vill verkligen inte ha fler barn och p-sprutorna är visserligen bra mot migränen men de raderar också ut nästan all spontan lust.

Och risken är som sagt liten för en spontan graviditet men ”liten” är för mycket.

Men ändå. :eek:
P sprutorna gör underlivet och sexlivet till en total öken.. Använde det i 2år sen höll jag på att bli galen. Snacka om effektivt preventivmedel:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 963
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 080
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 634
Senast: Blyger
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp