Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Info/samtycke om två veckor sedan kan det dröja JÄTTElänge innan tid för operation finns. Verkligen jättelänge. Nästan direkt citat.

Det är ju lite trist men jag orkar nog inte rodda med vårdgaranti osv. Kan ju informera om att jag kan ta återbud med mycket kort varsel.

Enda nackdelen är att det blir en ny bukoperation (titthål). Det är inte helt jättebra med tanke på risk för sammanväxningar etc.
 
Insåg precis att halva min föräldraledighet gått redanO_o:arghh: Vill inte alls sätta honom på förskola i okt.. Funderar starkt på att dra ut på ledigheten tills han är 2:cautious: fast chefen lär väl få kruppanfall:angel:
Hur lägger man fram det lite snyggt? Nån som har tips?
 
Insåg precis att halva min föräldraledighet gått redanO_o:arghh: Vill inte alls sätta honom på förskola i okt.. Funderar starkt på att dra ut på ledigheten tills han är 2:cautious: fast chefen lär väl få kruppanfall:angel:
Hur lägger man fram det lite snyggt? Nån som har tips?

”Jag vill inte ha barnet på fsk förrän han är minst 2, så jag stannar hemma ett tag till” ;)
 
Får bli en kombination av Borago och olja här med. Hade hoppats på att Boragon på något (magiskt) vis inte skulle ge oljigt och fett hår, men så var det ju inte så då kan vi lika gärna olja in också.
Tack för råden och till @Lazy Lady och @Fille!

Ja det blir ju lite fettigt av allt smörjande. Vi körde såna små tunna mössor från typ Hm en stund efter att vi hade smörjt in med krämen eller med olja för att det inte skulle bli massa kladd överallt. :D
 
Jo det skulle säkert vara bra att kunna lämna bort V en dag eller så men det är inte görbart inom överskådlig framtid. Han är ganska svårflirtad.



Japp, resten flyter på utan bekymmer. Klart att vi har diskussioner men ingenting ”allvarligt” eller bråk etc.



Jag tror vi legat typ tre gånger. Jag är mest fascinerad över att det ändå har fungerat utan såhär länge.



Om V kunde sova själv iaf en stund vore det så mycket lättare. Idag somnade han med pappan på förmiddagen. Och sov typ 25 min själv på soffan. Det händer aldrig när jag lägger utan jag kan möjligen hinna smyga iväg och kissa...

Jag tror pappan fattade att han måste söva honom oftare om det ska bli något liggande. Och jag måste få lite tid för mig själv, helst utan tidspress, ofta.

Men det kommer ju kräva mer av både prat och action.

Vi lägger O i spjälsängen med ett gäng leksaker när han är nymatad, nysövd och nybytt. Då burkar det hinnas med en snabbis med lite tur.

Här sover fröken, och jag, som krattor. Hon drömmer mycket och både gråter, skriker och pratar i sömnen så jag vaknar heeeela tiden. Är det nån fas som jag missat? Hon blev sju månader den 30de.

Undrar samma sak. O sover katastrofalt. Och är riktigt svårsövd.
 
Info/samtycke om två veckor sedan kan det dröja JÄTTElänge innan tid för operation finns. Verkligen jättelänge. Nästan direkt citat.

Det är ju lite trist men jag orkar nog inte rodda med vårdgaranti osv. Kan ju informera om att jag kan ta återbud med mycket kort varsel.

Enda nackdelen är att det blir en ny bukoperation (titthål). Det är inte helt jättebra med tanke på risk för sammanväxningar etc.

Vårdgarantin är enkel. Fast du måste vänta tre mån. Men sen ringer du koordinatorn bara. Sen fixar hon. Jag erbjöds tid i X-län två dagar efter jag ringt henne. Tyckte det var väl snabbt så fick en tid en vecka efter jag ringt henne.

Men tre månader är ju inte jättekul initialt. Men sen kan det gå superfort om x-län inte ökat på sina köer. När jag gjorde min hade c-län NIO månaders väntetid. X-län ingen kö. jag blev singel ganska direkt efter beslutet så jag brydde mig inte om att stressa och kolla om man direkt kunde gå förbi kön.
 
Info/samtycke om två veckor sedan kan det dröja JÄTTElänge innan tid för operation finns. Verkligen jättelänge. Nästan direkt citat.

Det är ju lite trist men jag orkar nog inte rodda med vårdgaranti osv. Kan ju informera om att jag kan ta återbud med mycket kort varsel.

Enda nackdelen är att det blir en ny bukoperation (titthål). Det är inte helt jättebra med tanke på risk för sammanväxningar etc.
Din man kan inte tå ja sig att sterilisera sig istället då? Det har min gubbe planer på
 
Vårdgarantin är enkel. Fast du måste vänta tre mån. Men sen ringer du koordinatorn bara. Sen fixar hon. Jag erbjöds tid i X-län två dagar efter jag ringt henne. Tyckte det var väl snabbt så fick en tid en vecka efter jag ringt henne.

Men tre månader är ju inte jättekul initialt. Men sen kan det gå superfort om x-län inte ökat på sina köer. När jag gjorde min hade c-län NIO månaders väntetid. X-län ingen kö. jag blev singel ganska direkt efter beslutet så jag brydde mig inte om att stressa och kolla om man direkt kunde gå förbi kön.

Egentligen behöver man väl inte vänta tre månader utan man behöver ”svart på vitt” att eget län inte kan (eller förväntas kunna) hålla tre månader.

Får se vad som sägs på info-mötet :)
 
Egentligen behöver man väl inte vänta tre månader utan man behöver ”svart på vitt” att eget län inte kan (eller förväntas kunna) hålla tre månader.

Får se vad som sägs på info-mötet :)

Det är det jag inte vet, jag kollade aldrig. Det jag menade med att jag inte kollade om man direkt kunnat "gå förbi" kön iom väntetiden var minst 9 mån. Jag tog inte tag i det förrän jag inte var singel igen och då hade det gått sju mån eller nåt. Så kolla!

infon var för mig typ "du vet det finns andra preventivmedel och att du inte kan ångra dig va"? ;)
 
O har ätit lite kött i 3 dagar. Så bra som hans bajs var idag har det nog aldrig varit. Han behöver alltså riktigt husmanskost ;) Dillkött med poatismos och spagetti med köttfärssås är mumma.

Hoppas på en bättre sömn i natt än va han haft de senaste två nätterna :crazy:
 
Yayy jag fick sova mer än två timmar i stöten inatt :banana: Men bara för att jag lät fröken sova PÅ mig hela natten :arghh: Är det nån klängfas redan???
 
Strålande sol och underbart väder ute. Jag är ett lik, han sover så oroligt, kvittar om han ligger i sin säng eller på mig. Men men nu ska vi ta oss i kragen och tänka D-vitamin!

Vi har funderingar på att byta ut vår stokke trailz mot något mindre och smidigare. Barnvagnen används knappt men vi behöver ändå ha en. Va har ni för tips på små smidiga terrängående sittvagnar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 000
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 092
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 746
Senast: Blyger
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp