Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte mycket ironiskt på sexliv i natt... Sammanfattar de sista 24timmarna....

17:30 mannen hemma från jobbet, kvällsmat inmundigas
18:00 barn 1 och 2 duschas o allt förbereds innan morgondagen.

19:00 ca liten görs i ordning för natten. Somnar ca 20, då däckar jag på soffan.

19:45 mannen börjar läsa o lägga barn 1 och 2. Han somnar med dem o kommer utvinglandes ca 21 när jag sover gott på soffan. Går o lägger mig. Mannen lite efter när han tagit in o nattfodrat hästarna :bow:

23, liten vaknar. Mannen somnar om henne.

24, liten vaknar. Mannen ger henne välling.

24:15, liten vill inte somna om. Mamman rycker in.

03 ca, barn 2 kommer o vill ligga mellan sin mor o far. Hon har drömt något otäckt.

04, liten vaknar och får liiittte tutten....

05, mannens väckarklocka ringer, väcker liten, mamman o barn 2. Mannen sover som en stock. :grin: liten hamnar i vår säng o roar sig med o böka runt en timme

06:30 mannen väcker mig som slumrat till för han kör till jobbet nu. Han meddelar att barn 1 vaknat o sitter i köket. Bara o gå upp o fixa frukost till honom o se till att skolbussen hinns med...

Sedan går dagen i ett till mannen kommer hem från jobbet igen vid 17:30 ;)

Livet som småbarnsföräldrar? Sex? Som tur är vet jag att när barn 1 o barn 2 sov hela nätter gick det lättare o få till det för tro inte att vi kan smita iväg på dagarna, då är det mamma hit o pappa dit :D :banghead: så det kommer när det kommer.....
 
I söndags flyttade Julius in i sitt eget rum, har varit ett par riktigt stökiga nätter med honom där, men har ju även varit stökigt att ha honom i vårt rum. På inrådan av BVC så ska vi försöka dra ner på allt småätande på natten eftersom han fått tänder så lika bra att ta även den fajten på en gång. Och inatt på tredje dagenhar ungen bara varit vaken en gång och relativt lätt att söva om med napp! Fick ersättning vid 19, välling när han vaknade 22.30, sedan lite stök vid 02.30 och därefter sov han till 06.30 och vaknade på ett strålande humör!
Känner mig som en ny människa idag! Kommer säkert komma många bakslag men nu vet jag att det inte är någon omöjlighet att han sover.
 
Jahupp. bara 1,5 timmes kamp igår med Flisan så hon sov 20:30. Sonen var däremot uppe till 22:30 :cautious::arghh:
Första dagen på föris idag på 4 veckor så jag hoppas det var det som spökade.
 
Här tyckte fröken att det är en bra sak att göra yoga medans hon själv sover. Hon gjorde lite upward facing dog, sen lite easypose med snordräggel, och som avslut lite avslappning på mig :meh:
Och inte glömma allt pratande och gråtande i sömnen :arghh: Jag är helt förstörd och ungen är sitt vanliga solskens-glada- jag :cautious:
 
Tänkte mycket ironiskt på sexliv i natt... Sammanfattar de sista 24timmarna....

17:30 mannen hemma från jobbet, kvällsmat inmundigas
18:00 barn 1 och 2 duschas o allt förbereds innan morgondagen.

19:00 ca liten görs i ordning för natten. Somnar ca 20, då däckar jag på soffan.

19:45 mannen börjar läsa o lägga barn 1 och 2. Han somnar med dem o kommer utvinglandes ca 21 när jag sover gott på soffan. Går o lägger mig. Mannen lite efter när han tagit in o nattfodrat hästarna :bow:

23, liten vaknar. Mannen somnar om henne.

24, liten vaknar. Mannen ger henne välling.

24:15, liten vill inte somna om. Mamman rycker in.

03 ca, barn 2 kommer o vill ligga mellan sin mor o far. Hon har drömt något otäckt.

04, liten vaknar och får liiittte tutten....

05, mannens väckarklocka ringer, väcker liten, mamman o barn 2. Mannen sover som en stock. :grin: liten hamnar i vår säng o roar sig med o böka runt en timme

06:30 mannen väcker mig som slumrat till för han kör till jobbet nu. Han meddelar att barn 1 vaknat o sitter i köket. Bara o gå upp o fixa frukost till honom o se till att skolbussen hinns med...

Sedan går dagen i ett till mannen kommer hem från jobbet igen vid 17:30 ;)

Livet som småbarnsföräldrar? Sex? Som tur är vet jag att när barn 1 o barn 2 sov hela nätter gick det lättare o få till det för tro inte att vi kan smita iväg på dagarna, då är det mamma hit o pappa dit :D :banghead: så det kommer när det kommer.....
:love::heartbow: + en på den!!!!:p
 
Renoverar renoverar och renoverar lite till.. Omständigt till tusen att ha ”köket” i källaren:cool: Tur att Sammy är världens tålmodigaste bebis som lätt håller sej sysselsatt med hoppgunga, babygym eller sitta i sittern och pilla med sina saker medan vi grejar:heart

Positiv biverkning av att renovera (och ha en bebis som vill ha hälften av det jag äterO_o:rofl:) är att jag har gått ner till inskrivningsvikten:bow: 2kg till Så är jag nere på vikten före första graviditeten och så får det nog bli.
 
På lördag ska vi spendera ett par timmar i Uppsala medan pappan gör en sak på jobbet. Tror jag ska ta lilla vagnen och promenera lite :)

Nu sitter han under sin matstol och tuggar på de tomater han slängt ner på golvet :cool:

Lillasyster här har med dille på det som hamnat under stolen om man inte hunnit torka upp det. Någon slags junkig efterrätt helt enkelt... :banghead:
 
Renoverar renoverar och renoverar lite till.. Omständigt till tusen att ha ”köket” i källaren:cool: Tur att Sammy är världens tålmodigaste bebis som lätt håller sej sysselsatt med hoppgunga, babygym eller sitta i sittern och pilla med sina saker medan vi grejar:heart

Positiv biverkning av att renovera (och ha en bebis som vill ha hälften av det jag äterO_o:rofl:) är att jag har gått ner till inskrivningsvikten:bow: 2kg till Så är jag nere på vikten före första graviditeten och så får det nog bli.
Jag är på inskrivningsvikt -5kg. Allt tackvare lite yoga, och 5:2 :up:
 
Bra jobbat:up: Jag kör på mindre portioner och mindre fika. 5:2 är super:)
Låter lovande. Själv började jag med 5:2 Den förste
Det är en jäkligt okomplicerad väg att tappa vikt. Men jag har dragit ner på allt sött och dessutom håller jag koll på kalorierna dem andra dagarna också samt att jag lombinerar det med 16:8 vissa dagar. Men eftersom vi var i sälen med hela familjen över nyår och det har varit jul så har det gått lite utför ett par veckor:angel::D Men nu ska föråden tömmas igen och bli lite rutiner på det hela igen. :nailbiting:
 
Det är en jäkligt okomplicerad väg att tappa vikt. Men jag har dragit ner på allt sött och dessutom håller jag koll på kalorierna dem andra dagarna också samt att jag lombinerar det med 16:8 vissa dagar. Men eftersom vi var i sälen med hela familjen över nyår och det har varit jul så har det gått lite utför ett par veckor:angel::D Men nu ska föråden tömmas igen och bli lite rutiner på det hela igen. :nailbiting:
Jag räknar också övriga dagar men begränsar mig inte. Får se om den strategin är bra eller inte.
 
Vi hade en bra dag sen poff 39 graders feber. Tror det är tanden som spökar eftersom han inte är nöjd någonstans.
 
Mmm kollade i munnen nu och den har nästan brutit igenom. Stackarn! Andra tanden här nu. Skulle varit skönt att sluppit dom ett tag till.

Det är jobbigt när dom är sega, cornelis fick två uppe och två nere ganska fort, dom märkte vi knappt av, men den femte har tagit evigheter på sig och nu är även nummer sex och sju på g men också dom är sega...
 
Här finns inte ens en skymt sv tänder. Men däremot en fröken som bara sovit 1,5 timmar idag så hon är så övertrött :arghh:
 
Imorgon är det Kyrkis :D Så jag har fått ställa klockan :eek:

V har fem tänder och två på G. Jag tror de stökar lite på nätterna eftersom han vaknar och är ledsen.
 
Ella har sovit 2x ca. 20min idag... Vägrat somna någon annanstans än i vagnen men vaknat när den stannar och sen inte gått att söva om :cautious: Är väll det där utvecklingssprånget som ger sig till känna kanske och tror att det är en tand som rör på sig här också då det dregglas lite och gnags på saker. Som tur var lyckades jag lyfta över henne från vagnen till sängen (utan att hon vaknade:banana:) efter att hon somnat nu ikväll så nu ligger hon och sover sen ett par timmar tillbaka och nu ska jag göra det samma för den här mamman är trött då nätterna är stökiga, och imorgon är det full fart hela dagen med kiropraktorbesök, shopping inför kusinens dop och träff med föräldragruppen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 853
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 057
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 465
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 393
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp