Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå blåmärken. Oskar testade kinden först rätt ner i golvet. Det gick inte så bra.

20180329_124633.jpg
 
2E0786A9-7B83-45FA-9779-953B3DA121BF.jpeg

Idag sover vi mycket :)
Hostar fortfarande men inte så ofta. Men när han för det är det oftast tills han kräks :(
 
Och idag har han hostat massor och ätit ännu mindre än vanligt så blir nog sugpropp inatt igen. Stackars liten :(
 
Idag har vi umgåtts med brorsdottern (Vs) som är nästan 4 månader och börjat nosa på strl 68 som V precis lämnat ( :rofl: ) och pappan har sprängt ena hjulet på barnvagnen...

Inatt hostade han så mycket mellan 2-4 att jag var beredd att åka till akuten (kiknar inte men kräks ibland) men sedan lugnade det sig och under dagen har det varit ganska långt mellan attackerna.

Var ute ett par timmar och åkte både vagn, sele, på armen och satt en stund i snön och grejade, det är första gången han ville gå ner på marken ute :)
 
Förkylningen har intagit mamman rejält här i huset, maken börjar krya på sej och Sammy är feberfri äntligen.
I morse hade 3tackor lammat och en 4:e på gång så vi har roat oss med märkning och omflyttning av djur och Sammy har hakat på överlycklig i bärselen på pappas mage:D Herrejisses va söta lamm är:love:
 
Katastrofnatt. Vaknade en gång i timmen tills vi la oss vid tolv, sen sov han typ en timme sen vaken mellan 01 till 04.30. Pappan fick gå upp vid 03 och ta selen. Sen vaken vid 06.30 igen. Han har aldrig haft en så dålig natt, vet inte om alla intryck var för mycket för honom. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 955
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 076
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Blyger
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp