Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
C behöver någon form av regnkläder till höstens förskolestart. Jag är inte så förtjust i galon eftersom det andas dåligt, men täckoverallen från Lindex som vi har nu är inte helt vattentät (köpt begagnad dock). Har läst lite om folks erfarenheter på nätet och det verkar vara POP eller kaxs täckoverall som ”gäller” om man vill ha en bra overall som håller tätt. Nu har Kappahl 25% på alla ytterkläder, funderar på om det är värt att köpa en täckoverall till hösten redan nu?! Vad tycker ni?
 
C behöver någon form av regnkläder till höstens förskolestart. Jag är inte så förtjust i galon eftersom det andas dåligt, men täckoverallen från Lindex som vi har nu är inte helt vattentät (köpt begagnad dock). Har läst lite om folks erfarenheter på nätet och det verkar vara POP eller kaxs täckoverall som ”gäller” om man vill ha en bra overall som håller tätt. Nu har Kappahl 25% på alla ytterkläder, funderar på om det är värt att köpa en täckoverall till hösten redan nu?! Vad tycker ni?

Galon är guld när de är så små. Lindex och pop gillar jag, de är Rymliga.
Jag tycker du ska köpa galon ändå, de simmar ju i pölarna. Hängslebyxorna är bra!
 
Galon är guld när de är så små. Lindex och pop gillar jag, de är Rymliga.
Jag tycker du ska köpa galon ändå, de simmar ju i pölarna. Hängslebyxorna är bra!

Okey hmm får fundera lite då kanske, jag tycker själv galon är så himla obehagligt så vill helst inte sätta på C det men är ju tråkigt om han blir blöt!
 
Okey hmm får fundera lite då kanske, jag tycker själv galon är så himla obehagligt så vill helst inte sätta på C det men är ju tråkigt om han blir blöt!

Vi konmer köpa skal. Har ett tvådelat begagnat från PoP (så osäker på status) och en overall från Reima, inte den med högst vattenpelare, hittade ny för halva priset.
 
Gulligt med små vassa tänder:love: Mindre gulligt när dom ska igenom ju..
Sammy har inte en endaste tand ännu:confused: Tandläkaren den 9:e, vi får åka dit och visa gomarna:laugh:

De första var gulligare :p

Vi har inte fått någon tid, jag trodde min tandis skulle kalla för vi har pratat om det. Men det spelar ju inte så stor roll när egentligen.
 
Här går man på 1-årskontroll. O har redan varit på sin eftersom vi misstänkte att han slagit av en tand i underkäken. Så var det också men de gör inget åt det.


Dag två med sömn bara en gång. Jag kommer gå under, han var vaken dryga timmen på natten också. :arghh:
 
Är alla barn i tråden "anmälda" till förskola eller är det någon mer här som tänker ha barnet hemma så länge som möjligt? :)
 
Är alla barn i tråden "anmälda" till förskola eller är det någon mer här som tänker ha barnet hemma så länge som möjligt? :)

V ska gå på förskola men inte hela dagar. Jag behöver göra något annat :crazy:

Börjar plugga i höst och det är typ på distans. Om det blir för mycket tid i skolan för mig väntar jag ett år till.
 
V ska gå på förskola men inte hela dagar. Jag behöver göra något annat :crazy:

Börjar plugga i höst och det är typ på distans. Om det blir för mycket tid i skolan för mig väntar jag ett år till.

Jag känner också att jag behöver komma ifrån lite så jag kan verkligen relatera till det :p Jag ska börja jobba nu i maj och över sommaren så får pappan vara hemma. Sen ska vi se om vi kan pussla ihop det så pappan går ner i tid och jag jobbar på helgen+de dagar han är ledig :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 828
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 056
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 337
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp