Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
A2C5CEF0-33CA-4862-B2E2-57F23ACB83B0.jpeg


Inhägnad altan med bil, Yay!

(Locket till baljan är på lagning, kan kan inte klättra än men nära är det... Så det är passning som gäller.)
 
Liten helt slut efter 1års kontrollen. Läkaren gav grön stämpel i baken, sköterskan va supernöjd med hans kurvor 77,5cm lång (växt 3cm på 2mån) 10,5kg (gått upp 700g på 2mån) och ligger exakt på medellinjen.
Stackaren blev så ledsen av sprutorna och tårarna rann nerför kinderna:(:heart
Va en tur till bygghandeln och köpte en pensel och den va tydligen livsviktig för nu har han somnat med den i händerna i min famn:grin::love:
 

Bifogade filer

  • FEFC710F-1029-4A69-8278-D580323D6E8F.jpeg
    FEFC710F-1029-4A69-8278-D580323D6E8F.jpeg
    238,1 KB · Visningar: 29
Här har vi en gnällfis deluxe.
Jag tror hon har gnällt konstant i 2 veckor nu faktiskt. :meh:
Dels fick hon alla 4 framtänder i överkäken inom loppet av en vecka vilket kanske inte gör saken bättre och dels är hon sablar i det frustrerad över det här med att gå så man kan ta på det.

Hon kan gå själv. Gick sina första fyra steg förra veckan. Hon vill INTE gå själv. Nej, hon ska hålla en i fingernageln och gå runt runt runt, fram och tillbaka, hit och dit. Vill man inte gå med gnäller hon, vill man gå någon annanstans gnäller hon, ber man henne gå själv får hon rejäla utbrott och kastar sig bakåt. Dramaqueen deluxe här :meh:
Blir hon trött av att gå gnäller hon, tar man upp henne då gnäller hon... Ja ni hör ju. Den här fasen får verkligen väldigt gärna gå över snart för jag håller på att bli tokig. :arghh: Det finns ju ingetning som gör allt bra igen.
 
Här håller första tanden uppe på att bryta igenom och det firade vi med att ramla ner över armstödet i soffan och slå nedertänderna rätt upp i tandköttet ovanför den nya tanden så att det störtblödde i en halv evighet. Men en piggelin och en skål pasta senare var hon nöjd och glad igen:up: Det är lite svullet och lila men ser fint ut så det ska nog läka fort.
 
Här håller första tanden uppe på att bryta igenom och det firade vi med att ramla ner över armstödet i soffan och slå nedertänderna rätt upp i tandköttet ovanför den nya tanden så att det störtblödde i en halv evighet. Men en piggelin och en skål pasta senare var hon nöjd och glad igen:up: Det är lite svullet och lila men ser fint ut så det ska nog läka fort.
Sammy gjorde precis samma igår fast slog hakan i golvet det blödde rätt bra:crazy:. Dom små små tänderna är ju sylvassa!!! Bara nån liten mm som sticker upp men det räckte tydligen.
 
Ikväll blev Ella ett år. Känns lite galet att det redan gått ett år samtidigt som det känns som om hon funnits här alltid. Och tänk så mycket hon vuxit och utvecklats på så kort tid. Från en liten knodd som inte kunde kontrollera sina rörelser ordentligt till en glad och kvick unge som precis börjat gå några steg ibland utan stöd och som pratar nästan non-stop. Älskade unge :love::love:
 
Fröken mini tog sina första steg helt utan stöd idag :bump: hon blir 11 mån den 30:de. Bara två- tre stycken men det börjar ändå ta sig.

Nur det även färdigt med jobb så from Ons den 2 maj börjar jag jobba igen och min syster går hem på ”mosterledighet” :D med bebisen. Ska bli skönt att få ungås med bara vixna lite :D
 
Premiärtur på mormors häst. Fick bli den störste på dryga 170. O tyckte det var skitkul.
IMG_20180426_214119_494.jpg


Tyvärr blev det akuten lite senare då han fick en allergisk reaktion mot något och svullnade upp runt ögonen. Vi fick en tablett och fick åka hem igen. Han mår som tur är mkt bättre nu.
 
Tror mer typ pollen/katt/damm/mögel. Han har träffat hästar sen han var typ 3 veckor. Men man vet ju aldrig. Skulle vilja få en ordentlig utredning men antar att han är för liten.

Ett av barnen på Kyrkis har gjort både pricktest och blodprov, är inte ett år ännu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 770
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 973
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 099
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp