Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
20/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en: pojke / född 2/4

5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke/ Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:
 
Någon annan som har ont/är öm där bebis ligger? Det värker och är ömt på vänstersidan av min mage där bebis ligger mest, tänker att det säkert är därför men blir lite fundersam :confused: man har ju hört folk ha skitont i revbenen när bebis sparkar där men det här sitter mer precis under huden känns det som...
 
Någon annan som har ont/är öm där bebis ligger? Det värker och är ömt på vänstersidan av min mage där bebis ligger mest, tänker att det säkert är därför men blir lite fundersam :confused: man har ju hört folk ha skitont i revbenen när bebis sparkar där men det här sitter mer precis under huden känns det som...
Jag känner att jag har väldigt ont precis under revbenen på höger sidan där lilleman ligger, han behöver inte sparka utan känns mer som jag klämmer ihop honom. Sen får jag alltid mer ont på höger sidan där han ligger när jag får sammandragningar, vet inte om det är vanligt? Så var kanske inte riktigt samma som du kände då kanske.

Idag när jag kom hem från stallet fick jag några riktiga sammandragningar som gjorde rätt så ont, blev svårt att gå. Blev nästan lite glad, jag har ju inte känt alls mycket sammandragningar tidigare så gav mig iaf lite hopp om att bebis kanske inte väljer att dra över tiden med 14 dagar ;)
 
Imorgon ska jag in och så ska dom försöka vända lillan. Är i 36+1 och hon ligger fortfarande i säte :crazy: Är lite nervös..

Någon mer som varit inne på vändningsförsök? Hur gick det? Lyckades det?
 
Jag känner att jag har väldigt ont precis under revbenen på höger sidan där lilleman ligger, han behöver inte sparka utan känns mer som jag klämmer ihop honom. Sen får jag alltid mer ont på höger sidan där han ligger när jag får sammandragningar, vet inte om det är vanligt? Så var kanske inte riktigt samma som du kände då kanske.

Idag när jag kom hem från stallet fick jag några riktiga sammandragningar som gjorde rätt så ont, blev svårt att gå. Blev nästan lite glad, jag har ju inte känt alls mycket sammandragningar tidigare så gav mig iaf lite hopp om att bebis kanske inte väljer att dra över tiden med 14 dagar ;)

Kanske inte riktigt samma men låter ju som att det är samma orsak bakom obehaget iaf. Tänkte slå en signal till mvc o fråga om det imorrn för att vara på säkra sidan:)
 
Imorgon ska jag in och så ska dom försöka vända lillan. Är i 36+1 och hon ligger fortfarande i säte :crazy: Är lite nervös..
Någon mer som varit inne på vändningsförsök? Hur gick det? Lyckades det?

Tyvärr, har haft turen att min lilleman lade sig med huvudet neråt i god tid. Har hört andra fall där de både lyckats och misslyckats så verkar bero på hur samarbetsvillig bebis är för stunden ;) Men jag håller iaf tummarna för att det går bra för dig i morgon :D
 
Känner mig så konstig ikv. Blev trött o yr. Magen hård som en sten och så mycket tryck neråt så ibland kan jag stå och tjuta rätt ut av att det gör ont. liten rör sig som han brukar så kände att det är nog bäst att sova. Kanske är sömnbrist som gör en så konstig. illamående också.
 
Tyvärr, har haft turen att min lilleman lade sig med huvudet neråt i god tid. Har hört andra fall där de både lyckats och misslyckats så verkar bero på hur samarbetsvillig bebis är för stunden ;) Men jag håller iaf tummarna för att det går bra för dig i morgon :D

Ja första vände sig rätt i god tid men inte denna tyvärr. Dom säger att det är 50/50 att det lyckas och vad jag förstått så är det ingen behaglig upplevelse :crazy:
Går det inte vägen så måste jag besluta om jag vill föda vaginalt ändå eller vill ha kejsarsnitt, tycker inte om nåt av alternativen :arghh:
 
Ja första vände sig rätt i god tid men inte denna tyvärr. Dom säger att det är 50/50 att det lyckas och vad jag förstått så är det ingen behaglig upplevelse :crazy:
Går det inte vägen så måste jag besluta om jag vill föda vaginalt ändå eller vill ha kejsarsnitt, tycker inte om nåt av alternativen :arghh:
Håller tummarna!
Ett av mina egna värsta scenarion också. Så jag känner verkligen med dig.
 
Måste vara i latensfasen nu!! Hann inte sova många minuter förrän jag väcktes burdust av värkar var fjärde minut. Glesnade ut efter ett par timmar men nu verkar de vara på uppgång igen. Hade en dryg latensfas med första som
jag behövde hjälp för att ta mig ur. Håll gärna tummarna att det går smidigare denna gång!
 
Måste vara i latensfasen nu!! Hann inte sova många minuter förrän jag väcktes burdust av värkar var fjärde minut. Glesnade ut efter ett par timmar men nu verkar de vara på uppgång igen. Hade en dryg latensfas med första som
jag behövde hjälp för att ta mig ur. Håll gärna tummarna att det går smidigare denna gång!
Spännande! Håller tummarna :)
 
Måste vara i latensfasen nu!! Hann inte sova många minuter förrän jag väcktes burdust av värkar var fjärde minut. Glesnade ut efter ett par timmar men nu verkar de vara på uppgång igen. Hade en dryg latensfas med första som
jag behövde hjälp för att ta mig ur. Håll gärna tummarna att det går smidigare denna gång!
Åh vad spännande! Hur har det gått/hur går det? Hoppas du lyckas vila och slappna av, så du sparar på krafterna.
 
Suck! Nu börjar jag bli less på att vara gravid. Fått någon extrem trötthet.
Det har varit extremt skönt med långhelg och vår barnvakt har kommit men i kombination med tröttheten är barnvakten både bra och dålig. sambon har börjat jobba idag och just nu känns det som jag måste hålla koll på barnet och barnvakten. Sambons mamma menar väl men hon går till sån överdrift ibland. Gamla tanter som ska göra samma sak här som de gör hemma.
Hon städar extremt! Lite för mycket. Vara det att hon ska torka bordet så flyttar hon undan allt i all välmening men tippar ut saker och flyttar på laptopen och kommer åt 1000 knappar. så jag får gå dit och flytta på allt och återställa datorn och säga du får vara lite försiktig. så håller hon på att torka av vårt örtsalt som har en pappförpackning med en blöt trasa. Känner vara hur hela förpackningen nästan säckar ihop av all fukt samt att jag brukar INTE använda samma trasa som jag torkar bort smuts och sedan torka sånt till mat. Som sagt så städar hon allt. Skulle en katt gå förbi så skulle hon diska den också.....

Man får lägga undan sånt man inte vill ha diskat. bland annat min kamerautrustning som hon så vänligt ville diska för det råkade stå i närheten. var inte så allvarligt som det låter för som tur så var det bara ett objektivlock.... känns som jag kan hålla på i all evighet haha
 
Senast ändrad:
Åååh. Orkar inte.. så har min mormor hamnat på sjukhuset. Känns som hon inte kommer överleva... vill bara gräva ner mig just nu...
 
Åh vad spännande! Hur har det gått/hur går det? Hoppas du lyckas vila och slappna av, så du sparar på krafterna.

Det vill inte riktigt ta fart. Bra tryck i värkarna men retsamt oregelbundet. Ta en värk liggande är ohanterbart, men sitter på pilatesboll och nickar till när det blir längre pauser. Känns som en återupprepning, så är inställd på sovdos till natten.
 
Det vill inte riktigt ta fart. Bra tryck i värkarna men retsamt oregelbundet. Ta en värk liggande är ohanterbart, men sitter på pilatesboll och nickar till när det blir längre pauser. Känns som en återupprepning, så är inställd på sovdos till natten.
Är du på förlossningen alltså? synd att det verkar ta tid. förstår känslan:/
 
Det vill inte riktigt ta fart. Bra tryck i värkarna men retsamt oregelbundet. Ta en värk liggande är ohanterbart, men sitter på pilatesboll och nickar till när det blir längre pauser. Känns som en återupprepning, så är inställd på sovdos till natten.
Jobbigt att det inte drar igång ordentligt :( Hoppas det sätter fart snart så du har bebis på utsidan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
900
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
896
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 955
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 230
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp