Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det är ju så sant!
På ett tidigare jobb inom landstinget fick jag ärva en Nokia 3310 av en kollega som gick i pension. Jag försökte på alla sätt få den att ”råka” gå sönder för att få en ny (den var stenålders när jag tog över den).

Men det var ju LÖGN att få den att gå sönder! Inte ens typ tappa på stallgolv och låta 700 kg häst kliva på den hjälpte. Tror jag hade den tills min del av landstinget köpte in smartphones till alla anställda (de var inte i framkant med det. Och bara vissa fick abonnemang med Internet...).

Tyckte min BM hade en sådan liggande (under ett papper) på skrivbordet vid senaste besöket. Jag höll på och smälla av. Men kom mig inte för att kolla/fråga.
Ja och det visade sig idag också att nokian överlevde ett fall
dock ingen 3310 eller 3330. Kommer inte ihåg vad denna heter men. tålig är den iaf. Landade på grus
 
Tänk om man kunde styra sin kropp. Så bebis kunde komma ut innan min mormor ev går bort. Då hade man iaf kunnat visa henne en bild. Snälla bebis kom ut!
 
Tänk om man kunde styra sin kropp. Så bebis kunde komma ut innan min mormor ev går bort. Då hade man iaf kunnat visa henne en bild. Snälla bebis kom ut!
:heart Hoppas verkligen din mormor hinner träffa/ se lilla bebisen. Är ju jobbigt som det är när någon går bort så kanske skänker lite tröst att hon innan hinner få se sitt barnbarns barn :heart
 
Här händer det grejer när man tittar bort :D. Grattis till er som har era guldklimpar på utsidan!

Snart v.35, har hunnit med att vara på två Aurora-samtal sen sist, men det slutade ändå men att jag stod fast vid att jag vill ha ett planerat snitt, och med största sannolikhet kommer det att bli så vilket är en oerhörd lättnad! Har bokad tid till läkaren som tar beslutet nästa vecka, men det "ska" mest vara en rutinsak att träffa denne med och dra historian igen. I så fall blir det snitt om ca 4-5 veckor, så nedräkningen har verkligen börjat :D

I övrigt mår liten bra i magen, men har vuxit dåligt så jag har fått vara på extra mätningar varje vecka. Har plockat fram alla gamla bebisprylar under påsken och inventerat vad som saknas. Det börjar så sakteliga dra ihop sig. Denna graviditet har varat ungefär 10 år så det är på tiden att vi kommer i mål snart :heart
 
:heart Hoppas verkligen din mormor hinner träffa/ se lilla bebisen. Är ju jobbigt som det är när någon går bort så kanske skänker lite tröst att hon innan hinner få se sitt barnbarns barn :heart
Ja vi bor 60 mil från varandra så det får bli ett mms så hon får se.
 
20/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en: pojke, Hjalmar, född 31/3.
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en: pojke / född 2/4

5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke/ Det blev en: pojke född 3/4
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:
 
Ännu en dålig natt, vet inte riktigt varför. När jag ska gå o lägga mig är jag helt slut men väl i sängen känns kroppen orolig. Skulle försöka somna om nyss men fick en typ 5-10 min lång förvärk som kändes en del o började då fundera över hur länge de egentligen ska hålla i sig.. hoppas inte att värkarna håller i sig så länge under fl, då blir det svårt med profylaxandningen!

Håller tummarna för att det drar igång för er snart @Jenka och @MinIan! Bebis kanske kan tänka sig titta ut lite tidigt så din mormor hinner se, ibland känns det som att naturen/vaddetnuär väntar in sådana saker.
 
Här har kvällen/natten spenderats på akuten, då man (= min sjuksköterska till mor och sedan 1177) bedömde min lilla konstiga yrsel- och synbortfallsattack (med efterföljande "tandläkarbedövningskänsla") i förra veckan, i bilen på ölandsbron (!), som en propp/TIA.

Så, hon på 1177 skickade mig bums till akuten och där tog det till kl fyra i morse innan jag fick åka hem. Ska dock tillbaka idag och bla träffa en neurolog. Roligare nätter kan man ha ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
838
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
830
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 837
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 019
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp