Varför äter tvättmaskinen upp min BH?

Viva

Trådstartare
Händer inte varje gång men tillräckligt ofta för att det ska störa. Uppskattningsvis är det uppe i 5-6 stycken nu. Är en gemensam tvättstuga så ska maskinen bytas behöver jag ta det med hyresvärden som brukar vara sådär samarbetsvillig.
 

Bifogade filer

  • 20180212_212312.jpg
    1,1 MB · Visningar: 300
Händer inte varje gång men tillräckligt ofta för att det ska störa. Uppskattningsvis är det uppe i 5-6 stycken nu. Är en gemensam tvättstuga så ska maskinen bytas behöver jag ta det med hyresvärden som brukar vara sådär samarbetsvillig.

Äter upp? Försvinner hela tvättpåsen menar du?
 
Tvättar du BHn i tvättpåse? Jag har fått lära mig att man alltid ska göra det, har tvättat i en hel del olika maskiner och inte haft något liknande problem. :confused:
 
Tvättar du BHn i tvättpåse? Jag har fått lära mig att man alltid ska göra det, har tvättat i en hel del olika maskiner och inte haft något liknande problem. :confused:
I do, den är också trasig.

Ska kanske tillägga att det bara varit en BH åt gången som blivit skadad, aldrig fler.
 
I do, den är också trasig.

Ska kanske tillägga att det bara varit en BH åt gången som blivit skadad, aldrig fler.
Så maskinen "käkar" alltså tvättpåse och Bh? Då hade jag kontaktat hyresvärd omgående (sammarbetsvillig eller ej, ingen tvättmaskin ska käka upp ens kläder) , för sådär ska inte en tvättmaskin bete sig. :eek: Låter helskumt.
 
Så maskinen "käkar" alltså tvättpåse och Bh? Då hade jag kontaktat hyresvärd omgående (sammarbetsvillig eller ej, ingen tvättmaskin ska käka upp ens kläder) , för sådär ska inte en tvättmaskin bete sig. :eek: Låter helskumt.
Den tuggar lite på dem i alla fall. Men det händer så sällan att jag inte orkat bråka om det. Sen blir det bortglömt till nästan gång några månader senare.
 
Den tuggar lite på dem i alla fall. Men det händer så sällan att jag inte orkat bråka om det. Sen blir det bortglömt till nästan gång några månader senare.
Sällan är en gång för mycket, jag hade sagt till i alla fall. Ibland kan det vara på väg att bli ett stort problem. Bättre att berätta för hyresvärd, att berätta är inte samma sak som att bråka, mer att göra hyresvärd uppmärksam på vad som pågår.
 
Jag hade blivit galen och sagt till omgående! Mina bh-ar kostar oftast från 500kr och uppåt och jag är hemskt rädd om dom :)
Mina är ju inte gratis heller tyvärr och dessutom tycker jag om dem. Får helt enkelt ta tag i det framöver.
 
Mina är ju inte gratis heller tyvärr och dessutom tycker jag om dem. Får helt enkelt ta tag i det framöver.

Ja det skulle du gjort från första ggn! Dessutom borde värden betala för det som är förstört. Antar att du hyr? och då betalar man faktiskt för den ”servicen”.
 
Jag känner mig sjukt nyfiken på att se bilden ...

Men inga andra kläder påverkas alltså? Inte ens tunnare T-shirts tex?
 
Jag känner mig sjukt nyfiken på att se bilden ...

Men inga andra kläder påverkas alltså? Inte ens tunnare T-shirts tex?
Den är länkad i första inlägget. Bilden alltså. :) Jag är ju också lite nyfiken på varför.

Och nej, inget annat är påverkat.
 
Senast ändrad:
Det ser ut som att den skulle ha fastnat någonstans och sen har den snurrande trumman skavt. Typ i packningen runt luckan?
 
Den är länkad i första inlägget. Bilden alltså. :) Jag är ju också lite nyfiken på varför.

Och nej, inget annat är påverkat.
Ah, nu lyckades jag se den. Fick inte bilden att funka först (kan ha varit min telefon som krånglade)

Jag tycker också att den ser ut som den fastnar någonstans men vad konstigt.
 
Vad har du för tvättpåsar? De som är gjorda speciellt för bygelbhar är ju mer rejäla än vanliga. Låter ju som att bygeln lyckas fastna trots påse, och då inget annat plagg är påverkat så skulle jag se över tvättpåsen. Men du kanske redan har sådana.
 
Vad har du för tvättpåsar? De som är gjorda speciellt för bygelbhar är ju mer rejäla än vanliga. Låter ju som att bygeln lyckas fastna trots påse, och då inget annat plagg är påverkat så skulle jag se över tvättpåsen. Men du kanske redan har sådana.
Såg nu att även ett sängöverkast gått sönder igår. Men ska dubbelkolla tvättpåsarna. Tack. :)
 
Jag skulle vara lite försiktig med att klaga på just att en bygel-bh går sönder i tvättmaskinen, oftast får man inte tvätta dem i maskinen. De kan förstöra en tvättmaskin.
Handtvätt är det som gäller.
Som en kompromiss kanske du kan köra ett handtvätt-program på maskinen.
Det finns dessutom tvättpåsar som har en styv båge runt som skyddar bygeln från att fastna.
 
Såg nu att även ett sängöverkast gått sönder igår. Men ska dubbelkolla tvättpåsarna. Tack. :)

Det räcker att ett litet hål i tvätt-trumman blivit aldrig så lite skadad så fastnar bygeln även genom tvättpåsen. Ren tur att det inte är varje gång.

På de tvättmaskiner jag brukat i allmänna tvättstugor har det uttryckligen stått att det är förbjudet att tvätta Bh med bygel i maskinerna, och det är även tillverkarnas (BH och tvättmaskin)s rekommendationer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 820
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 418
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 490
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp