Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag skulle det varit möte om fortsatt arbete, istället får juristerna göra upp. Jag hoppas det går snabbt så vi kan lägga skiten bakom oss, det är otroligt tärande.
Just nu har alla andra jobb men snart börjar det pluppa ut nya bebisar och min sambo kan inte jobba så det täcker omkostnaderna för fyra löner och våra fasta utgifter. Förutom de 200.000 vi ligger back just nu. Blä.

V verkar uppskatta Kyrkis mer och mer :) Idag är det babysim.
 
Idag skulle det varit möte om fortsatt arbete, istället får juristerna göra upp. Jag hoppas det går snabbt så vi kan lägga skiten bakom oss, det är otroligt tärande.
Just nu har alla andra jobb men snart börjar det pluppa ut nya bebisar och min sambo kan inte jobba så det täcker omkostnaderna för fyra löner och våra fasta utgifter. Förutom de 200.000 vi ligger back just nu. Blä.

V verkar uppskatta Kyrkis mer och mer :) Idag är det babysim.
Vad jobbigt. Men vad är det ni ”bråkar” med dem om??
 
Vad jobbigt. Men vad är det ni ”bråkar” med dem om??

De vill att vi ska skriva under ett kontrakt där vi tar på oss allt ansvar ekonomiskt för förseningar i projektet. Och att det skulle vara vårt fel att det blev stillestånd från början.

Det är en jättekonstig situation som skapats av projektledaren som säger en massa saker som sen inte sker och överenskommelser hålls inte eller ändras ensidigt och så svarar han inte i telefon.

Från början skulle de bara komma överens om när arbetet skulle återupptas och vilka kostnader vi skulle få ersättning på under tiden arbetet stod still pga asbestsaneringen.

Det har blivit helt orimligt. Och motparten kommunicerar väldigt långsamt.
 
På vilket sätt är det jobbigt? Jag kände ett tag att det blev för mycket men det har blivit mycket bättre sen jag verkligen tog till att höra något för min egna skull varje dag. Ganska enkla och inte tidskrävande saker men det gör enorm skillnad.

Jag får "egen tid" varje kväll för att åka till stallet. Men där känns de bara som att jag stressar. Och när jag stressar så rider jag sämre och då mår jag dåligt för att det går ut över hästarna och då får jag skuldkänslor över att min egna dotter får mig att må dåligt..... Fast jag vet att det är på grund av mig och inte henne.... :cry: och så går det runt. :down:
 
De vill att vi ska skriva under ett kontrakt där vi tar på oss allt ansvar ekonomiskt för förseningar i projektet. Och att det skulle vara vårt fel att det blev stillestånd från början.

Det är en jättekonstig situation som skapats av projektledaren som säger en massa saker som sen inte sker och överenskommelser hålls inte eller ändras ensidigt och så svarar han inte i telefon.

Från början skulle de bara komma överens om när arbetet skulle återupptas och vilka kostnader vi skulle få ersättning på under tiden arbetet stod still pga asbestsaneringen.

Det har blivit helt orimligt. Och motparten kommunicerar väldigt långsamt.
Men gud vad jobbigt. Hatar det när man är helt beroende på att andra parten ska få tummen ur röven för att man ska slippa vara stillastående :meh:
 
Men gud vad jobbigt. Hatar det när man är helt beroende på att andra parten ska få tummen ur röven för att man ska slippa vara stillastående :meh:

Ja :meh:

Det hade kunnat vara löst för flera veckor sedan.

Men nu får juristerna sköta det och så kan vi förhoppningvis ta hem våra verktyg och nya maskinen för en halv miljon som står vid objektet :eek:
 
Haha kul katt! Kanske blir lite oljigt utanpå? Min fd hund älskade olja! Det bästa han visste när vi var i stallet var att springa till oljedunken jag hade åt hästen, för att slicka i sig det jag spillt :p
Jo, han är lite speciell (är inte alla katter det x'D). Antagligen är det som du säger att det blir lite olja på flaskan, men ändå :p
 
Jag får "egen tid" varje kväll för att åka till stallet. Men där känns de bara som att jag stressar. Och när jag stressar så rider jag sämre och då mår jag dåligt för att det går ut över hästarna och då får jag skuldkänslor över att min egna dotter får mig att må dåligt..... Fast jag vet att det är på grund av mig och inte henne.... :cry: och så går det runt. :down:
Har du fler än en häst? Finns det möjlighet att få avlastning i stallet med medryttare tex?
Jag känner igen mig i att det ibland känns som allt bara görs i stress även i stallet och att det är jag själv som skapar den stressen :(
Jag har hittat en superbra medryttare som tar hästen 2 dagar/vecka. 2 dagar är jag ute på dagen och har E med mig som sover i vagnen, då fixar jag stallpyssel och hästen får gå i skrittmaskin, longeras lite eller vila. 3 dagar/kvällar åker jag själv till stallet och rider i lugn och ro. Nu när jag bara rider 3ggr/vecka har jag lättare att fokusera på de passen och får bättre kvalitet :)
Hoppas du kan hitta en lösning som gör att det känns bättre för dig.
 
Hur tänker ni med bebis och smittor på julbord? Tydligen har mamma med syskon bestämt sig för att ändra den årliga traditionen att vi i släkten ses hemma hos någon på juldagen, till att vi alla ska gå och äta julbord innan jul istället. Vi ska till ett ställe som har plats för närmre 200 gäster och kan tänka mig att det är rätt fullbokat helgen innan jul.. Vet inte om jag är helt bekväm med det, eller är jag bara nojig? :crazy:
 
Hur tänker ni med bebis och smittor på julbord? Tydligen har mamma med syskon bestämt sig för att ändra den årliga traditionen att vi i släkten ses hemma hos någon på juldagen, till att vi alla ska gå och äta julbord innan jul istället. Vi ska till ett ställe som har plats för närmre 200 gäster och kan tänka mig att det är rätt fullbokat helgen innan jul.. Vet inte om jag är helt bekväm med det, eller är jag bara nojig? :crazy:

Jag hade inte varit helt bekväm med det heller mitt i RS-säsong.
 
Hur tänker ni med bebis och smittor på julbord? Tydligen har mamma med syskon bestämt sig för att ändra den årliga traditionen att vi i släkten ses hemma hos någon på juldagen, till att vi alla ska gå och äta julbord innan jul istället. Vi ska till ett ställe som har plats för närmre 200 gäster och kan tänka mig att det är rätt fullbokat helgen innan jul.. Vet inte om jag är helt bekväm med det, eller är jag bara nojig? :crazy:

Jag hade nog inte tänkt så mycket på smittor men 200 personer låter mycket och det hade förstört mysigheten för mig.
 
Hur tänker ni med bebis och smittor på julbord? Tydligen har mamma med syskon bestämt sig för att ändra den årliga traditionen att vi i släkten ses hemma hos någon på juldagen, till att vi alla ska gå och äta julbord innan jul istället. Vi ska till ett ställe som har plats för närmre 200 gäster och kan tänka mig att det är rätt fullbokat helgen innan jul.. Vet inte om jag är helt bekväm med det, eller är jag bara nojig? :crazy:

Jag hade åkt :)
 
@Diremone
Jag skulle ha åkt!
Ett besök i en större affär (ikea, Ica Maxi i rushtid) är det nog fler än 200 personer i.
Har man inte en pytte bebis så tycker inte jag det är någon fara
 
V var vaken hela Kyrkis idag!
Bra nyttjande av tiden men sedan sov han knappt resten av dagen heller utan var mest gnällig.

Har iaf börjat knäcka koden "framåt" så jag gissar att en del frustration kommer lätta :)
 
Har du fler än en häst? Finns det möjlighet att få avlastning i stallet med medryttare tex?
Jag känner igen mig i att det ibland känns som allt bara görs i stress även i stallet och att det är jag själv som skapar den stressen :(
Jag har hittat en superbra medryttare som tar hästen 2 dagar/vecka. 2 dagar är jag ute på dagen och har E med mig som sover i vagnen, då fixar jag stallpyssel och hästen får gå i skrittmaskin, longeras lite eller vila. 3 dagar/kvällar åker jag själv till stallet och rider i lugn och ro. Nu när jag bara rider 3ggr/vecka har jag lättare att fokusera på de passen och får bättre kvalitet :)
Hoppas du kan hitta en lösning som gör att det känns bättre för dig.
jag har två hästar :o men stallägaren rider den yngre, nästan på heltid. Min äldre rider jag ca 3 dagar veckan och rids 2 dagar av en annan tjej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 199
Senast: BernT
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 954
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 203
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 993
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp