Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Provade att äta ägg igår. Fick utslag inom en timme. Gnälligare än gnälligast. Tycker synd om honom men har noll tålamod idag. Packar för att åka till stugan, hoppas på en bättre em.
 
Provade att äta ägg igår. Fick utslag inom en timme. Gnälligare än gnälligast. Tycker synd om honom men har noll tålamod idag. Packar för att åka till stugan, hoppas på en bättre em.

Förstår att du tycker synd om honom, min bror har ju svår ägg och nötallergi, det har varit min största mardröm men peppar peppar verkar cornelis inte allergisk mot något, är väldigt tacksam för det (även om jag är van att laga allergivänligt så är det väldigt mkt enklare utan allergier)!
 
Förstår att du tycker synd om honom, min bror har ju svår ägg och nötallergi, det har varit min största mardröm men peppar peppar verkar cornelis inte allergisk mot något, är väldigt tacksam för det (även om jag är van att laga allergivänligt så är det väldigt mkt enklare utan allergier)!


Samtidigt som det är jobbigt är det ändå skönt att veta om det. Både vikt och längd sköt ju typ rakt upp efter att vi uteslöt ägg.
 
Intensiv födelsedag firad med lille Sammy! Massor av paket och stoj och framförallt -Jordgubbstårta!! Det va en hit:d

Så härligt att få fira sitt barns första födelsedag:love:
 

Bifogade filer

  • D33BAF60-BC8E-4B81-9A00-695619C4E796.jpeg
    D33BAF60-BC8E-4B81-9A00-695619C4E796.jpeg
    161,3 KB · Visningar: 49
Yay!

Skolan har rekryterat två lärare och blir därmed fortsatt öppen :)
Förskolans lunch lagas av skolans kök = nära och tydligen väldigt bra och nu fortsätter det så. Vad skönt.

Då slipper jag gå på dagens möte om byns framtid :cool:
 
Åhherrejävlagud vad jag blir trött på barnens farmor. I går var det släktkalas och klockan 19 började tjatet "men nu är hon trött", "nu får ni åka hem" "men lilla gumman, ska farmor gå runt med dig så du inte har tråkigt".
I dag har hon ringt 17 gånger för att fråga om fröken inte har mått dåligt för att jag tvingade henne att vara borta och vaken så länge... (vi åkte hem 20.30 med nöjda barn).

:wtf:
 
Åhherrejävlagud vad jag blir trött på barnens farmor. I går var det släktkalas och klockan 19 började tjatet "men nu är hon trött", "nu får ni åka hem" "men lilla gumman, ska farmor gå runt med dig så du inte har tråkigt".
I dag har hon ringt 17 gånger för att fråga om fröken inte har mått dåligt för att jag tvingade henne att vara borta och vaken så länge... (vi åkte hem 20.30 med nöjda barn).

:wtf:

Nog för att det är bra med rutiner och så, men de flesta barn blir imte lidande för resten av livet för att man bryter rutinerna ibland:rofl:
 
Åhherrejävlagud vad jag blir trött på barnens farmor. I går var det släktkalas och klockan 19 började tjatet "men nu är hon trött", "nu får ni åka hem" "men lilla gumman, ska farmor gå runt med dig så du inte har tråkigt".
I dag har hon ringt 17 gånger för att fråga om fröken inte har mått dåligt för att jag tvingade henne att vara borta och vaken så länge... (vi åkte hem 20.30 med nöjda barn).

:wtf:

Min unge har varit vaken sedan 13.00 och mår prima :p

Jag hade också blivit galen.
 
Åhherrejävlagud vad jag blir trött på barnens farmor. I går var det släktkalas och klockan 19 började tjatet "men nu är hon trött", "nu får ni åka hem" "men lilla gumman, ska farmor gå runt med dig så du inte har tråkigt".
I dag har hon ringt 17 gånger för att fråga om fröken inte har mått dåligt för att jag tvingade henne att vara borta och vaken så länge... (vi åkte hem 20.30 med nöjda barn).

:wtf:

Kan säga att jag är rätt nöjd över att barnets farmor åkte hem från stugan nyss. I morse så skulle hon ge honom ost. Vi hade nyss haft diskussionen om att han mådde mkt bättre efter ägg-fadäsen. Hon förstår verkligen inte hans allergier. :banghead:
 
Om tre veckor ska vi vara på förskolan och frågan är om det är dags att börja vakna med väckarklocka och hitta någon form av rutin kanske? Så han är inställd på frukost, utelek, mat sova. Typ.
 
Om tre veckor ska vi vara på förskolan och frågan är om det är dags att börja vakna med väckarklocka och hitta någon form av rutin kanske? Så han är inställd på frukost, utelek, mat sova. Typ.
Det har jag redan börjat med och hon startar inte förrän aug :D Hon går upp med oss när stora ska upp vid strax k sju, vi äter frukost efter att vi lämnat storasyster vid taxin, får lunch vid halv tolv- tolv och efter det sover hon. Em tar vi lite som dem kommer men sängdaxr vid åtta tiden när storasyster lägger sig.
 
4dagars födelsedagsfest med inneboende som har avlöst varandra är tröttande för både små Sammysar och hans föräldrar. Känns som jag skulle kunna sova i en vecka:rofl: Vi somnade om man maken åkt till jobbet och sov till 8.15 vilket typ aldrig händer annars, men det va både skönt och behövligt!
Idag ska liten på 1års kontroll och det årsdags för sprutor.
 
Det har jag redan börjat med och hon startar inte förrän aug :D Hon går upp med oss när stora ska upp vid strax k sju, vi äter frukost efter att vi lämnat storasyster vid taxin, får lunch vid halv tolv- tolv och efter det sover hon. Em tar vi lite som dem kommer men sängdaxr vid åtta tiden när storasyster lägger sig.

Vi gick upp.
Han har somnat om :rofl:
 
4dagars födelsedagsfest med inneboende som har avlöst varandra är tröttande för både små Sammysar och hans föräldrar. Känns som jag skulle kunna sova i en vecka:rofl: Vi somnade om man maken åkt till jobbet och sov till 8.15 vilket typ aldrig händer annars, men det va både skönt och behövligt!
Idag ska liten på 1års kontroll och det årsdags för sprutor.
Är dags, inte årsdags:rofl:
 
Det har jag redan börjat med och hon startar inte förrän aug :D Hon går upp med oss när stora ska upp vid strax k sju, vi äter frukost efter att vi lämnat storasyster vid taxin, får lunch vid halv tolv- tolv och efter det sover hon. Em tar vi lite som dem kommer men sängdaxr vid åtta tiden när storasyster lägger sig.

+ @lil-sis vi har också omedvetet börjat, jag har försökt vara noggran med rutiner sen han föddes, upplever att allt blir mkt enklare då och nu när han sover mindre på dagarna har vi medvetet styrt så att han sover ca 12-13 eftersom det är ungefärliga vilotiderna på föris! Sen går han och lägger sig 19-20 och vaknar ca 7. I och med att han inte kommer behöva börja i ottan (jag pluggar och det gör att han bara kommer gå ca 4-5 timmar per dag max) så så kommer jag inte lägga någon fokus på att gå upp tidigare :)
 
+ @lil-sis vi har också omedvetet börjat, jag har försökt vara noggran med rutiner sen han föddes, upplever att allt blir mkt enklare då och nu när han sover mindre på dagarna har vi medvetet styrt så att han sover ca 12-13 eftersom det är ungefärliga vilotiderna på föris! Sen går han och lägger sig 19-20 och vaknar ca 7. I och med att han inte kommer behöva börja i ottan (jag pluggar och det gör att han bara kommer gå ca 4-5 timmar per dag max) så så kommer jag inte lägga någon fokus på att gå upp tidigare :)

Han har ju egna rutiner men de matchar inte riktigt tiderna på förskolan. I höst börjar jag plugga och har ca 10 mil att köra/åka vilket gör att det nog blir en del tidiga morgnar också men jag har ingen aning om hur schemat ser ut (vilket stör mig :p ).

Men jag tror mobilen får plinga vid 07 och så får vi se vad som händer :D
 
+ @lil-sis vi har också omedvetet börjat, jag har försökt vara noggran med rutiner sen han föddes, upplever att allt blir mkt enklare då och nu när han sover mindre på dagarna har vi medvetet styrt så att han sover ca 12-13 eftersom det är ungefärliga vilotiderna på föris! Sen går han och lägger sig 19-20 och vaknar ca 7. I och med att han inte kommer behöva börja i ottan (jag pluggar och det gör att han bara kommer gå ca 4-5 timmar per dag max) så så kommer jag inte lägga någon fokus på att gå upp tidigare :)

Samma här, vi har haft samma rutiner sedan Sammy föddes också. Just för att få in en vana med att man går upp på morgonen, av med pyjamas och på med kläder och äta frukost. Vila en stund på dagen och på kvällen varvar vi ner med ett bad, pyjamas och välling för att sova.
Sen är det ju såklart inte varje dag det funkar:rofl: Vissa dagar är det ju lögn att få nåt att fungera öht:cool:
Men målet är att ha rutiner för att få ett flyt i vardagen, tror vi kommer ha nytta av det när lillasyskonet kommer i höst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 209
Senast: BernT
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 955
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 207
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 014
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp