Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
All in på boxarna alltså:D berätta gärna om det är någon du tycker är extra bra som man verkligen ska försöka hämta ut. Har också tänkt att beställa, men vet inte riktigt om jag pallar de apotek som inte finns i centrumet precis bredvid..hehe

Det är ganska samma i alla boxar, en napp från MAM, våtservetter, lite prover på nån kräm. Apoteksgruppen hade ett litet paket blöjor. I två av boxarna var det gratis viaplay i 2 månader. Så egentligen tycker jag inte att det har varit nåt speciellt som man inte får missa. Tyckte att Apotek hjärtats var bäst hittills, av någon anledning. Ska hämta Babyproffsens imorgon.
 
Nu har vi varit iväg på RUL! Vad bm kunde se så mådde bebis bra och hade alla delar, o de var på rätt plats. Var inte nervös den här gången, var ju trots allt bara 2,5v sen vi gjorde privat UL pga min oro och bm gjorde då en undersökning motsvarande RUL. Men skönt att två oberoende personer kollat:D Det är en liten tjej där inne så jag hade fel o sambon hade rätt!

Nu känns det som att man kan börja kolla på bebissaker på allvar. Hade tänkt köpa en del begagnat som tex spjälsäng, men vagn köper vi nog ny så det får vi klura på..
 
Längesen listan uppdaterades. Struligt från mobilen så korrigerar enbart min info så hoppas jag att någon annan ambitiös kanske fyller i de nya som tillkommit!;)

26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
1/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej / UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:
 
Åh vad kul att allt gick bra idag på ert RUL :D Imorgon är det våran tur och jag är så nyfiken på att se lilla bebisen igen. Har ju vart en liten döperiod nu det sista där man bara gått och väntat.

Har gjort ett försök att uppdatera listan men kan säkert ha missat någon. Och @Lo_ jag hittade inte vilket datum du var beräknad. Det kanske du kan lägga till sen? :)

25/3 - Shpongle,
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte,
1/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej / UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:
 
25/3 - Shpongle,
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
1/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: / Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:
 
Ja det känns lite märkligt.. Hoppas det försvinner efter förlossningen! Dock växer mitt hår på benen långsammare det har väl satt sig på magen istället. :rofl:
Vad kul, det är första gången jag hör om det faktiskt på nån annan än mig själv. Förra graviditeten hittade jag bara info om motsatsen (dvs mer hår. Skulle tyda på pojke enligt nåt sånt där fullkomligt ickevetenskapligt test).
 
Åh vad kul att allt gick bra idag på ert RUL :D Imorgon är det våran tur och jag är så nyfiken på att se lilla bebisen igen. Har ju vart en liten döperiod nu det sista där man bara gått och väntat.

Har gjort ett försök att uppdatera listan men kan säkert ha missat någon. Och @Lo_ jag hittade inte vilket datum du var beräknad. Det kanske du kan lägga till sen? :)

25/3 - Shpongle,
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte,
1/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej / UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:
Jag vet inte bf säkert så jag avvaktar till RUL :).
 
Ändrade datum då jag blev flyttad på RUL. Halva gravditeten har nu gått. Går så galet mycket fortare den här gravditeten än förra. Tänker sällan på att jag är gravid, men så får jag någon spark som påminner mig om att jag inte är ensam i min kropp. :D

25/3 - Shpongle,
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: / Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:
 
Idag var vi som sagt iväg på rul :D Vi fick en riktigt genomgång av allt då vi hade med en extra tjej som höll på och utbildade sig så den vanliga barnmorskan förklarade allt mycket noga och tog sig bra med tid :)
Och mitt velande sist om det var en kille eller tjej slutade ju i att jag gissade att det var en tjej även om jag de sista veckorna trott mer på kille, och visst var det en liten grabb som låg där inne! Så första magkänslan var visst fel ;) En dag blev vi förflyttade i BF också, så nu ligger jag, @Whirlie och @anonymApril på en fin rad. Får väl se hur det blir i slutändan ;)

25/3 - Shpongle,
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:
 
Ändrade datum då jag blev flyttad på RUL. Halva gravditeten har nu gått. Går så galet mycket fortare den här gravditeten än förra. Tänker sällan på att jag är gravid, men så får jag någon spark som påminner mig om att jag inte är ensam i min kropp. :D

25/3 - Shpongle,
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: / Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:

Jag tycker också det går fortare den här gången. Börjar sakta men säkert känna mig mer gravid, nu när bebis gör sig påmind dagligen. Börjar kännas mer verkligt att vi snart blir en till.
 
Tycker också det går mycket fortare den här gången, men det beror nog mest på att jag har minst sagt fullt upp på dagarna.
Är dock inställd på att gå över tiden denna gången med.
Sist gick tyckte ungen att jag skulle vänta 11 dar extra innan hon beslöt sig för att komma :(
 
Idag var vi som sagt iväg på rul :D Vi fick en riktigt genomgång av allt då vi hade med en extra tjej som höll på och utbildade sig så den vanliga barnmorskan förklarade allt mycket noga och tog sig bra med tid :)
Och mitt velande sist om det var en kille eller tjej slutade ju i att jag gissade att det var en tjej även om jag de sista veckorna trott mer på kille, och visst var det en liten grabb som låg där inne! Så första magkänslan var visst fel ;) En dag blev vi förflyttade i BF också, så nu ligger jag, @Whirlie och @anonymApril på en fin rad. Får väl se hur det blir i slutändan ;)

25/3 - Shpongle,
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:

Först trodde/läste jag att det var en extra tjej i magen:D hehe! Men vad spännande med en sådan grundlig genomgång. Grattis till en liten pojke!
 
Just det, en fråga till er alla. Hur resonerar ni kring influensavaccin? Såg en poster som påminde mig om det. Har/ska ni ta det? Varför/varför inte?
 
Jag ska inte ta. Har aldrig gjort och är sällan sjuk. Peppar peppar.

Vad skönt:) jag är tyvärr ganska känslig men åker inte längre så mkt kommunalt, vilket brukar vara värsta boven.. Har inte möte med bm förrän om 2v så tänkte samla på mig lite info innan för att ev ta upp det då.
 
Just det, en fråga till er alla. Hur resonerar ni kring influensavaccin? Såg en poster som påminde mig om det. Har/ska ni ta det? Varför/varför inte?

Inte tänkte på det. Har aldrig vaccinerat mig mot influensa. Är normalt sett aldrig sjuk, men märker tydligt att immunförsvaret är nedsatt som gravid. Var förkyld typ hela oktober. Något att fundera på.
 
Aldrig vaccinerat mig som ogravid, vaccinerar inte i ”onödan”. Men då man som gravid är rekommenderat att vaccinera, man anses tillhöra riskgrupp då, så vaccinerade jag mig med lillen och kommer vaccinera mig nu också så fort RUL är avklarat. Följer alltid socialstyrelsens rekommendationer.
 
Vad kul, det är första gången jag hör om det faktiskt på nån annan än mig själv. Förra graviditeten hittade jag bara info om motsatsen (dvs mer hår. Skulle tyda på pojke enligt nåt sånt där fullkomligt ickevetenskapligt test).
Skönt att man inte är helt ensam om udda hårväxt under graviditeten, måste ändå säga att det är väldigt skönt att det inte växer så fort på benen.
Precis det man kan läsa om är mer hårväxt pojke och mindre så ska det vara flicka. Men om man är som oss då med mer hårväxt på vissa ställen än andra?:D Nu vet jag dock att det är en pojke som ligger i magen. Vad blev det för kön på ditt barn?
 
Just det, en fråga till er alla. Hur resonerar ni kring influensavaccin? Såg en poster som påminde mig om det. Har/ska ni ta det? Varför/varför inte?
Jag har aldrig vaccinerat mig förut mot influensan. Men kanske borde göra det nu? Brukar inte vara sjuk men märker helt klart att mitt immunförsvar är sämre som gravid. Dessutom möter jag en hel del olika människor via jobbet så jag borde nog göra det.
 
Skönt att man inte är helt ensam om udda hårväxt under graviditeten, måste ändå säga att det är väldigt skönt att det inte växer så fort på benen.
Precis det man kan läsa om är mer hårväxt pojke och mindre så ska det vara flicka. Men om man är som oss då med mer hårväxt på vissa ställen än andra?:D Nu vet jag dock att det är en pojke som ligger i magen. Vad blev det för kön på ditt barn?

Pojke :) (nuvarande graviditet vet jag inte)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
761
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
729
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 585
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp