Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte inte jag hade ngr direkta cravings vid förra graviditeten. Men helt plötsligt har chips och sushi hamnat ovanligt högt på prioriteringslistan. Igen.
 
Åh sushi som är så gott, men det skulle jag knappast få i mig nu. Jag hade flera cravings förra gången. Bland annat var jag tokig i violkarameller med hockeypulver. Har ätit de som icke-gravid och tyckte de smakade skit. I helgen stod jag vid plockgodiset och föll för de där violerna igen. Såå goda! :D
 
Vi har berättat för makens föräldrar, mina föräldrar och min närmsta vän. De vet alla om att vi var gravida och fick MA i våras så det var lika bra att berätta, de hade räknat ut det ändå hur snabbt som helst.

Nästa vecka ska jag och tjejkompisarna på EM i GBG och de planerar friskt kring allt bubbel som ska drickas och krogkväll. Jag kommer nog få berätta att jag är preggo fast vi bara är i vecka 10. Det får gå, även om jag helst hade väntat lite till!

Vaknade i morse av att jag mådde illa. Men det försvann när jag gick upp. En sak som är konstig med illamåendet är att om jag tänker på mat så blir jag jättesugen på mat! Annars när man mår illa är ju mat det sista man vill tänka på... men hungrig som en varg är jag ungefär 23 av dygnets 24 timmar. Cravings har jag dock inga, vad som helst skulle kunna gå ner utom tacofärs som jag nästan kräks av att tänka på. Så skumt!
 
Här är en till marsbebis på produktion! Vecka 11 går mot sitt slut och jag mår så sjukt dåligt. Att vara gravid är verkligen inte min grej och jag längtar bara tills det är över!

Jag mår illa från det jag vaknar tills jag går och lägger mig, med tilltagande illamående hela dagen så jag mår som värst när jag ska gå och lägga mig

Sjukskriven på heltid även den här gången. Mådde lika kasst med dottern, men hoppas så klart att det blir bättre lite senare den här gången!

Men samtidigt är det ju helt fantastiskt på samma gång!

11/3 - aneeette, andra barnet
26/3 - Zata, första barnet
5/4 - April18, andra barnet
16/4 - Pengy, första barnet
18/4 - Whirlie, andra barnet
 
Välkommen till tråden @aneeette !

Vul imorse. Fröet vinkade till oss. :love:
BM liknande Fröet vid en nallebjörn men jag tyckte jag såg en T-rex? Korta sprattlande armar :D.

Vi har bestämt oss för att vi nog vågar bli officiella med den här graviditeten nu, trots att det bara är v 10 idag. Känns bra.
 
Välkommen till tråden @aneeette !

Vul imorse. Fröet vinkade till oss. :love:
BM liknande Fröet vid en nallebjörn men jag tyckte jag såg en T-rex? Korta sprattlande armar :D.

Vi har bestämt oss för att vi nog vågar bli officiella med den här graviditeten nu, trots att det bara är v 10 idag. Känns bra.

Tack!

Kul att få se det lilla knytet! Själv väntar jag spänt på RUL men det är inte förrän i oktober!

Förra gången gjorde jag ett VUL i v.8 då jag blev inlagd för dropp, men den här gången "mår jag inte tillräckligt dåligt". Kämpar på, en dag i taget!

Kvällsillamåendet nu är fruktansvärt! Spyr oftast varje kväll!
 
11/3 - aneeette, andra barnet
26/3 - Zata, första barnet
3/4 - Minian, andra barnet
5/4 - April18, andra barnet
16/4 - Pengy, första barnet
18/4 - Whirlie, andra barnet

Här en till som ansluter sig ^^
Har inte varit direkt aktiv här på buke på lääänge. Men var ju med i gravidtråd när jag väntade sonen 2012 och då känns det som ett måste att vara med här igen ^^.
Ville typ gå med i grupper på fb men då blir man ju avslöjad direkt. Vill hålla det hemligt än så länge. Bara några få vänner och min syster (som för övrig fick barn igår, nybliven moster här ) som vet. Så om någon känner mig irl utanför tråden så håll TYST! Är min ensak att gå ut med det så hoppas det respekteras ^^

I nuläget försöker jag boka tid gör KUB men fanns ingen ledig telefontid igår. Får göra nytt försök på tisdag då jag är ledig. :)
 
Skapat ny användare för att vara hemlig eller är du ny på buke? :D

Jag är inte ny på buke. :D:angel:

Grattis! Vi ligger ju väldigt nära varandra i tid, roligt. :)

Vi har börjat bli officiella med graviditeten nu. Är bara i v.9 men har mage som i v.16-17 med första barnet. Svårt att hålla detta hemligt så mycket längre.
 
Jag är inte ny på buke. :D:angel:

Grattis! Vi ligger ju väldigt nära varandra i tid, roligt. :)

Vi har börjat bli officiella med graviditeten nu. Är bara i v.9 men har mage som i v.16-17 med första barnet. Svårt att hålla detta hemligt så mycket längre.

Ja det blir spännande. Riktigt datum får man väl efter RUL. Är min app som säger beräknat datum än så länge men jag hade stenkoll på sista mensen så det stämmer nog bra :)

Aha så snart kommer du med din riktiga användare?
 
Är det bara jag som nojar?

Ibland känner jag mig inte gravid alls, och tänker att jag nog såg fel på gravtestet eller att något gjorde att det blev felaktigt resultat. Eller att jag helt enkelt fått en "MA", missed abortion.

Sedan finns tillfällen då jag känner mig supergravid och nojar för att det kanske är tvillingar.

Jag har inget morgonillamående, men däremot kvälls- och nattillamående. Hade det med lillen också, värst vid typ 3-4 på natten. Nu är det dessutom ofta då lillen vaknar för att nattamma, vilket jag upplever spär på illamåendet. Förra gången sov jag mig ju bara igenom det.
 
Är det bara jag som nojar?

Ibland känner jag mig inte gravid alls, och tänker att jag nog såg fel på gravtestet eller att något gjorde att det blev felaktigt resultat. Eller att jag helt enkelt fått en "MA", missed abortion.

Sedan finns tillfällen då jag känner mig supergravid och nojar för att det kanske är tvillingar.

Jag har inget morgonillamående, men däremot kvälls- och nattillamående. Hade det med lillen också, värst vid typ 3-4 på natten. Nu är det dessutom ofta då lillen vaknar för att nattamma, vilket jag upplever spär på illamåendet. Förra gången sov jag mig ju bara igenom det.
Vid ett MA kan man ha alla symtom kvar, så bara för att symtomen minskat eller upphört innebär det inte att nåt är fel. Och du har ju symtom, på kvällar och nätter.
Håller tummarna att allt är bra!
 
Är det bara jag som nojar?

Ibland känner jag mig inte gravid alls, och tänker att jag nog såg fel på gravtestet eller att något gjorde att det blev felaktigt resultat. Eller att jag helt enkelt fått en "MA", missed abortion.

Sedan finns tillfällen då jag känner mig supergravid och nojar för att det kanske är tvillingar.

Jag har inget morgonillamående, men däremot kvälls- och nattillamående. Hade det med lillen också, värst vid typ 3-4 på natten. Nu är det dessutom ofta då lillen vaknar för att nattamma, vilket jag upplever spär på illamåendet. Förra gången sov jag mig ju bara igenom det.

Jag nojar av och till. Tycker att mina symptom avtagit och att jag hade mer symptom förra graviditeten. Men symptom har jag. Livmodern växer så det knakar, det händer att jag nojar att det är tvillingar.
 
Är det bara jag som nojar?

Ibland känner jag mig inte gravid alls, och tänker att jag nog såg fel på gravtestet eller att något gjorde att det blev felaktigt resultat. Eller att jag helt enkelt fått en "MA", missed abortion.

Sedan finns tillfällen då jag känner mig supergravid och nojar för att det kanske är tvillingar.

Jag har inget morgonillamående, men däremot kvälls- och nattillamående. Hade det med lillen också, värst vid typ 3-4 på natten. Nu är det dessutom ofta då lillen vaknar för att nattamma, vilket jag upplever spär på illamåendet. Förra gången sov jag mig ju bara igenom det.

Skulle kunnat vara jag som skrev det där. Ibland undrar jag om man är gravid. Men när jag tänker efter så har jag mer problem i början än först graviditet. Illamående. Kräkningar. Frossa. Trötthet hunger osv var ju på inskrivningen på mvc i tisdags och då skulle de nog sett där om testet var negativt ^^
 
11/3 - aneeette, andra barnet
26/3 - Zata, första barnet
3/4 - Minian, andra barnet
5/4 - April18, andra barnet
16/4 - Pengy, första barnet
18/4 - Whirlie, andra barnet
10/5 - Anonymusen, andra barnet

Här kommer en till vårförälder :) Det är väldigt färskt, jag plussade igår, så jag hoppas det går vägen. Jag var med i sommarföräldrar 2016 - tråden men var inte så aktiv. Vi har tänkt hålla den här graviditeten hemlig för familj, vänner och släkt ett tag till och det är skönt att få "prata" med andra som också är gravida. Jag och min sambo har ett barn som är född sommaren 2016 och vi hade egentligen tänkt vänta till november/december med att starta bebisverkstan, men nu blev det lite tidigare :o
 
11/3 - aneeette, andra barnet
26/3 - Zata, första barnet
3/4 - Minian, andra barnet
5/4 - April18, andra barnet
16/4 - Pengy, första barnet
18/4 - Whirlie, andra barnet
10/5 - Anonymusen, andra barnet

Här kommer en till vårförälder :) Det är väldigt färskt, jag plussade igår, så jag hoppas det går vägen. Jag var med i sommarföräldrar 2016 - tråden men var inte så aktiv. Vi har tänkt hålla den här graviditeten hemlig för familj, vänner och släkt ett tag till och det är skönt att få "prata" med andra som också är gravida. Jag och min sambo har ett barn som är född sommaren 2016 och vi hade egentligen tänkt vänta till november/december med att starta bebisverkstan, men nu blev det lite tidigare :o
Kommer ihåg dig från sommartråden. Hängde också där :)

Hoppas på att få göra er sällskap här snart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
761
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
729
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp