Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Insåg nu att det är lördag i morgon. Lördagar är min "veckodag" då det blir 30+0! Shit vad tiden går!! 31 redan om man väljer att säga på det sättet.
Och så måste jag knåpa med en uppdateringsbild till magtråden med. Alltid lika krångligt då jag misstänker att sambons skulle skratta på sig om jag skulle be honom. Så det blir att ställa kameran på självutlösning och försöka posa så gott det går:D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Vet inte om ni hann se mina bilder? Ni bara stack, blev lite skum när där inte kom nåt nytt inlägg på ca 30 min:D vaddå aktiva i tråden, när man börjar undra efter en sån kort stund:p

Ni ser inte alls ut som man tänkt sig. men ni är jättesöta hela högen:D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Åh, vad fin vagn:) Riktigt snygg färg och modell*vill ha*
Blir vagnjakt för oss imorrn:)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*

Idag är jag öm i magen, vet inte om det är för att jag spände magen i 4 timmar i går när jag hade två frisörer som slet mig i håret :( (ska påpeka att jag inte är håröm egentligen med det är klart att det stundvis gör ont), känns inte som förvärkar för de kommer väl och går? Det här tycker jag håller i sig hela tiden så fort man kommer åt magen *suck*
Har inte kunnat sova ordentligt för att magen har varit öm att sova på och på rygg har den också varit öm. Idag är jag trött :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Blir lite nyfiken på vad du gjorde hos frisören om de var tvungna att misshandla dig så i fyra timmar?

Hoppas du har en lugn helg så du kan vila upp dig och vara still. Jag pratade med en kompis igår som själv är läkare och fått fyra barn och det överlägset bästa mot alla krämpor (under graviditet) är att ta det lugnt och hålla sig still.

Hos mig är det lite bättre idag. Varmt bad igår plus att jag kör med min täck-gjord runt rumpan gör att jag känner mig lite gladare.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*

DSC01311.jpg

Ego bild från september, ser inte så mkt annorlunda ut nu, lite större mage :p

Slänger in en bild på vagnen också :D En Brio Duo från 2006
DSC01434.jpg


Btw, är ganska imponerad av stället jag köpte skötväskan ifrån, beställde den på torsdagförmiddag och igår när jag kom hem så låg den i brevlådan!
Älskar redan min Skip-Hop :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Samma här... Har ett annat nick härinne egentligen. Men nu sitter jag mest på detta nicket av någon konstig anledning :angel:
Jag har inte ens loggat in med mitt ordinarie nick, tror jag, sen jag skapade det här. :D Men jag var inte särskilt aktiv med det, skrev mest på den tiden jag hade egen häst.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Jag är fast i hårförlängningsträsket :angel: Så först tog de ur det, sedan slingor i hätta, dra av hättan och sätta i nytt hår. Så det känns i hårbotten om man säger så. Idag tänker jag bara ligga i soffan, i alla fall några timmar till sedan så ska jag mocka och fodra hästarna, åka in till stan och sedan ska jag till andra sidan länet och fira svägerskans man som fyller 26 år.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*

Jippie, såg i min kalender att jag har kommit ner på 2 siffrigt antal dagar nu :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Lätt gjort att fastna där. Löshår är starkt beroendeframkallande.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*

Jippie, såg i min kalender att jag har kommit ner på 2 siffrigt antal dagar nu :D

Jag har upptäckt att jag är i tredje trimestern, hur gick det till? Bara 89 dagar kvar för mig om vildbatting är punktlig som sin mamma.

Lätt gjort att fastna där. Löshår är starkt beroendeframkallande.

Fast detta är faktiskt min sista hårförlängning på ett tag nu sedan blir det en paus på obestämd tid :) hade en paus på 2 månader i somras/höstas och hade nästan ångrat mig igen när jag skulle sätta i det. Jag anser inte att jag har tiden att dutta med mitt hår sedan när vildbatting har tittat ut så nu njuter jag de sista 3 månaderna med tjockt hår :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Om det vore möjligt kunde jag sponsra med lite hår. När jag är hos frisören är det bara tunna ut som gäller! Jag tror jag har hår till fem personer... ;)

Syns inte riktigt här men det är rejält även när det är uttunnat:

ostergarden
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Jag har upptäckt att jag är i tredje trimestern, hur gick det till? Bara 89 dagar kvar för mig om vildbatting är punktlig som sin mamma.

Jag vet, tiden har gått sjukt fort nu på slutet för mig med. Efter första besöket hos BM, vilket va rätt sent för oss, v18, så kändes det som en hel evighet tills BF, men nu tycker man nästan att det går för fort...:D

Men jag håller verkligen på att längta ihjäl mig efter lillen....sambon också för den delen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Din fuskis! ;) Min kompis har också grymt tjockt hår som hon jämt tunnar ur och jag fejkar för att få tjockare hår! Orättvis värld vi lever i :rofl:

Emmah Vi längtar vi också men på onsdag så ska vi åka och tjuvkika på vildbatting med 3D-ul :love: Har bara hört bra om Tittut så jag ser framemot det. Min man fick ju inte vara med på RUL så han tycker det är jätte spännande.

Tiden kommer gå fort till sista månaden då lugnar den ner sig har min svägerska lovat mig ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Va roligt med UL nu! Vi hade tur när vi var in på rUL:et tror jag som fick så bra bilder som vi fick, men jag är faktiskt lite sugen på att göra ett till och kika nu när han blivit större :)

Förresten, en fråga till alla här på tråden, är det många som skriver graviditetsdagbok?! Har funderat på det både 1 & 2 gånger, men det känns sent att börja skriva nu, fast iofs, bättre sent än aldrig kanske?!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Jag har 6 bilder tror jag och de är riktigt bra bilder men han vill ju också se bebis live och få allt förklarat, jag kan typ peka ut hjärta och ögonhålor :D

Jag har skrivit dag/veckobok sedan jag plussade. En helt anonym i ett worddokument här på datorn så att jag kan ventilera allt som man inte talar om för andra :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Jag gjorde det förra graviditeten och det har varit guld värt den här gången. Man glömmer så mycket. Eller tror man minns och så läser man att det inte stämde alls med minnet ;) Nu skriver jag inte för jag ska inte ha några fler barn.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 300
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 343
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 763
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 254
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp