Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.

viv

Trådstartare
Startar en ny då vi närmar oss 2000 i den andra, vilket betyder att vi skrivit 10.000 inlägg :eek: :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

LYX!!! Här är det sol med 0 vind... Men inte så kletigt som igår...

Hmmm- min skrutta vill inte vakna. Hon sover nog till halv tolv idag också. Matat 3 ggr sedan midnatt. Lyxen hos mig :) Hon har det bra där uppe. Svalt :)
Själv gick jag upp kl 5 o svalkade av mig. Alldeles underbart!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Vilken lyx :) Jag vaknade bredvid en väderkvarn klockan 6 idag. Han hade fått syn på lampan i taket, han flabbade och pratade och vevade runt och hade skitskoj! Jag låg säkert i en kvart och bara tittade på honom :love: Det är inte klokt hur man kan älska en liten varelse så mycket...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Ahh, skicka hit lite. Här var det 25 grader kl 8 i morse. Nu är det 33 grader...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Nej har inte köpt tält än, men min pappa sa att han hade sett på Harald Nyborg (heter det så? Hahaha..) så vi ska svänga inom där när vi ändå passerar Kristianstad. Kan skriva sen och tala om om där fanns och hur de såg ut om du vill?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Det är verkligen äckel-varmt här! :eek: Vi bor ju på tredje våningen, ni kanske kan ana hur trevligt vi har det här hemma? Stella verkar inte allt för påverkad, men inatt så flyttade jag ut oss till vardagsrummet där det inte var 28 grader varmt iaf... :grin:
Jag är så fruktansvärt trött på den här värmen nu, jag längtar ihjäl mig efter en rejäl regnskur och lite svalare temperaturer. Varför kan inget i det här landet vara lagom i år? Galen vinter och nu en galen sommar, vad hände med det svenska lagom och mitt emellan? ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag är lite intresserad av om botten är tät eller ej... Finns ju pooltält också. Eko hade för 130:- vilket var bra mkt billigare än barnaffärens tält för 500. Men sen e de ju tätt i botten... Fast iofs blir d3t kanske en bra badpool nästa år :)

Jag skulle vilja ha en babysitter med luftigt tyg som hängmatta till min skrutta. Finns det? Blir ju INGEN luft under stackaren...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Vi bor iaf på bottenvåningen så det är nog svalare här än hos er. Men nu tänker vi fly ut till stallet för där är det svalt. Hämtade hem hästarna från station igår kväll.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag letade upp det på deras hemsida och där var bild också. Ser ut att vara tät botten på bilden. Kostade 150 kr så vi svängde inom och införskaffade ett nu precis :) Ska bli spännande att se det uppe sen nån dag återkommer då med ett utlåtande :D

Nu blir det hundbadet i Tredenborg (Sölvesborg) för vovvan och sambon. Jag och Milton håller oss vid husvagnen eller vid strandkanten!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Ja jösses:eek: Del 6. Vi tjattrar på minsann:D

Här regnade det och åskade i morse. Det märks inte av nu alls. Lika kvalmigt å klenigt!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Har de hundbad där??? Man ska minsann få reda på saker hela tiden... Haha! Jag som nästan bor i närheten med...
Jag hittar inte ens tältet på hemsidan- ngn som kan länka?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Idag regnar det här :banana::bump::banana::bump:

Bara 25 grader :D

Fusk!

Jag flydde värmen ett tag, lämnade E hos sin sambon och stack till Ikea för att köpa en stol till E, men de var slut :(. Tittade efter kläder till honom också men hittade inget skoj, vi har fastnat för "soldräkter" och det har de inte överallt... Resultatet av shoppingrundan blev en kartong jordgubbar och nya skärbrädor :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Sambon kopplade in AC här igår, så nu är huset så svalt att jag fått ta på mig byxor för första gången på flera veckor. :D Här brakade det nyligen loss och åskade som fasen, och det kom en ordentlig regnskur. Skulle behövas en sån skur i ett dygn för att det skulle göra nån nytta, men jag är glad för det lilla.

Jag skickade sambon att köpa mig en liten pool förut idag också. Med tanke på hur illa T far av värmen och när huset nu är svalt så lär vi bli hemma, och jag har ju inte kunnat bada än i år. Min lilla minipool är så söt. 3*3 m. Men jag kan plaska lite iaf! :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

En barnmatsstol eller vad för stol? Har börjat fundera på att köpa en till Iggy nämligen, han vill sitta mer och mer. Han är nästan helt stadig i nacken nu. Är ikea's stolar bra? Funderar på en Stokke...

Hittade det HÄR efter lite googlande
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 6

En barnmatstol! Antilop kostar ju bara 129:-, så skulle det vara ett felköp överlever man det nog ;) - men alla jag har pratat med tycker att den är jättebra! Jag gillar att den är i plast, har räknat ut att man kan ställa den med tillhörande barn i duschen när den värsta kladdåldern infaller :D.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

JAg har en sådan sedan innan. Syrrans barn har haft den vid besök. Jag har köpt till bordet framför med för 49:- Då slipper man kladd på det vanliga matbordet;) Dessutom har en kompis till mig sagt att de inte heller kan komma åt o dra ner saker från vanliga bordet när de är som klåfingrigast...
Finns en tyginsats så de sitter stadigt i början också :)
När hon blir lite större blir det en tripptrapp från kusinerna.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Vi har oxå köpt en Antilop till skruttan tills hon blir så stor :)
Vi har tillgång till en stokke den dag hon inte behöver bygeln :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 275
Senast: geting
·
Övr. Hund Tidigare års succé återuppstår: bukes egna vinthundstråd! Vi hann med fem vinthundstrådar innan "serien" av någon lite halvt okänd...
28 29 30
Svar
589
· Visningar
48 303
Senast: Trott
·
Samhälle Jag satt och läste lite i EPA-tråden, och fastnade då på @athena_arabians inlägg om att tonåringar alltid försöker förföra sina...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 166
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp