Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Ah, det undrar jag med! S vill gärna "stå" mest hela tiden, men rent logiskt så borde de väl säga till om de blir trötta/får ont?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Skönt att hon är på bättringsvägen lill-strumpan :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Någon som hört nåt från Svartfot på länge förresten?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag är rädd att skelettet är så mjukt så hon ska bli hjulbent eller något :s Äsch, det är nog ingen fara, bara hönsmamma i farten igen...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Ja det tror jag att de gör, Iggy gillar också att stå. Men när han blir trött sätter han sig ner helt enkelt :)

En annan favorit är att man ska sitta i soffan med uppdragna knän och han sitter med ansiktet vänt åt mig och ryggen lutad mot knäna. Så ska man ta tag i hans händer medans han drar sig upp i helt sittande läge. När han klarar det får man ett stort leende :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Tänk vad lika de är ändå. Så gör A oxå.

Nu Criminal Minds och sängen. Nattis.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Vilgot börjar växa ur sina 62-bodysar. 68 är precis lagom har jag upptäckt, så jag tänker hoppa över 68 och gå direkt på 74! :eek: Byxor funkar i 62 fortfarande utan problem.

De 68-plagg vi fick i present då han föddes såg verkligen gigantiska ut och det kändes som att han aaaldrig skulle kunna växa i dom. :D Idag stod jag och tittade på en liten 50-body i en affär och sa "tääänk när Vilgot var så här liten! :love: " :rofl:

Vilgot är ännu inte så road av att stå upp. Eller han tycker det är kul att få komma upp så han ser bättre, men det är bara korta stunder som han står innan benen blir som spagetti igen.

Michellan: Härligt att ha dig här igen! Vi har saknat dig! :idea: Skönt att ni är utskrivna och hoppas att Isabella fortsätter att bättra på sig.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

En annan favorit är att man ska sitta i soffan med uppdragna knän och han sitter med ansiktet vänt åt mig och ryggen lutad mot knäna. Så ska man ta tag i hans händer medans han drar sig upp i helt sittande läge. När han klarar det får man ett stort leende :love:
Så sitter vi mest hela dagarna, fast jag har fötterna på bordskanten. Vi pratar, leker med leksaker, sjunger, drar upp till sittande och tränar på att stå. :banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Samma här..bara en liten skrutta här..väger inte ens 5,5 kg än, och har 62 i kläder(är 58 cm lång):p

Och hon blir 3 månader idag!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Ja det tror jag att de gör, Iggy gillar också att stå. Men när han blir trött sätter han sig ner helt enkelt :)

En annan favorit är att man ska sitta i soffan med uppdragna knän och han sitter med ansiktet vänt åt mig och ryggen lutad mot knäna. Så ska man ta tag i hans händer medans han drar sig upp i helt sittande läge. När han klarar det får man ett stort leende :love:


Oxå en favvo här:)

*kl*

Nelly är en bestämd dam! Nappen vill hon INTE ha, och flaska skulle vi försöka börja med idag..går ju sådär..och gnäll gnäll när man inte får som man vill..Tror minsann damen kommit på att man kan gnälla utan anledning med..

Väldigt mammig nu, var iväg hos min stackars pålle som jag kanppt hinner med..o hon hade gallskrikigt s fort jag kom utanför dörren..Fan..Jag vill ju kunna ha min tid i stallet..Tar hon nu inte flaska heller..känns sådär..
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Ja det tror jag att de gör, Iggy gillar också att stå. Men när han blir trött sätter han sig ner helt enkelt :)

En annan favorit är att man ska sitta i soffan med uppdragna knän och han sitter med ansiktet vänt åt mig och ryggen lutad mot knäna. Så ska man ta tag i hans händer medans han drar sig upp i helt sittande läge. När han klarar det får man ett stort leende :love:

Så sitter vi också väldigt ofta, dock är Milton snart för stor för det, hahaha! Dock har han fått någon fix ide om att han ska sitta så när det är dags att bajsa :D Trycker väl lättare på från den positionen kanske?!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Det är nåt med det här året, ingenting är lagom längre :D Min S är ju inte ens ett litet barn, men i jämförelse med vissa barn här är hon ju en pygmé :rofl:

Ellerhur, inget är lagom i år!! Tokig vinter, tokig sommar och tokiga bebisar :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Samma här..bara en liten skrutta här..väger inte ens 5,5 kg än, och har 62 i kläder(är 58 cm lång):p

Och hon blir 3 månader idag!

Hahaha, tänk att det är så olika ändå? Så som Nelly ser ut nu som 3 månader, så såg Milton ut som 4-5 veckors bebis!!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

A är 9 veckor och har fortfaeande 56 vissa bodys 62.... Har massor med fina plagg i 62 som jag vill att hon ska ha men som hon drunknar i. Väx, väx, väx :D

Jikes, Stella är 11 veckor och har ganska nyligen övergått helt till 62. Vad är det med vårmammor och jättebebisar egentligen?! :D Är det bara jag Ia* och _saga_ som har "små" barn eller?

Samma här..bara en liten skrutta här..väger inte ens 5,5 kg än, och har 62 i kläder(är 58 cm lång):p

Och hon blir 3 månader idag!

Vid "11" veckor var E 54 lång och 4835 tung, så jag tycker inte att era är så små ;). Han har 56 men vi har så smått börjat shoppa i 62. Tyvärr visade sig våra första 62-inköp dock vara så små i storlekarna (de är inte större än hans nuvarande 56:or) att vi fortfarande är rätt nollade till nästa storlek, men det tar väl ett tag innan det är aktuellt :p

Huvudet är dock rätt stort, 42! :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jikes, Stella är 11 veckor och har ganska nyligen övergått helt till 62. :eek: Vad är det med vårmammor och jättebebisar egentligen?! :D Är det bara jag Ia* och _saga_ som har "små" barn eller?

Beror på hur man ser på saken. Isabella är 10 veckor idag, använder strl 56 på sina bodys och t.o.m. strl 50 på vissa byxor. Kan ha en del strl 62 på body men har en Porsche-dress i strl. 56-62 som fortfarande är förstor och pyjamas med fot i strl 56 har hon precis växt i så att de sitter perfekt.

Vet inte hur lång hon är men 28/6 var hon 56,5 och nu kanske ca 58 cm lång? Väger ca 5,6 kg. Så jättebebis skulle jag inte kalla henne.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Tack alla för er omtanke. Livet har varit roligare, fick väl igen nu för att vi inte ens var ett dygn på BB :grin: Nu ska vi se till att pluttan blir frisk och inte behöver ligga på sjukan något mer fast utsikterna för det verkar vara små.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Theo drar 62 & 62/68 i kläder just nu. Ska bli så spännande att åka å väga han i morgon och se hur mkt han vuxit dom senaste 3 veckorna! Liggdelen i vagnen börjar nästan se liten ut och vaggan kan han inte sova i längre så det börjar vara dax att byta till spjälsäng.

Påtal om sova, Theo somnade 22.30 igår, sov till 05.30 i morse då åt han en snabbfrukost och nu sover han fortfarande och klockan än 09.40!!!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Det är som dy skrev i förra tråden, våra pojkar är ganska lika :D Men jag önskar allt att Milton var lik Theo i sovandet om nätterna också: inatt åt han 21, 01, 05 och 08 och har varit vaken sedan dess :S
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Vet du, jag frågade BVC det för länge sen, Théa har velat stå upp sen hon var väldigt väldigt liten, kanske 4-5 veckor. Jag skojar inte!
Det var ingen fara, de enda hon pratade om på BVC var D-vitamindropparna ;D
Hon går också, jag trodde den reflexen var borta, hon har nämnligen inte gjort det som miniliten och för typ 2-3 veckor sen började ungen gå! Hon är så rolig!

Här skrattar vi ofta och mycket, pratar så högt att det nästan skriks och pillar på händer, fötter och tar handdukar, kläder och annat löst som ligger nära in i munnen:love::love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Nelly är en bestämd dam! Nappen vill hon INTE ha, och flaska skulle vi försöka börja med idag..går ju sådär..och gnäll gnäll när man inte får som man vill..Tror minsann damen kommit på att man kan gnälla utan anledning med..

Väldigt mammig nu, var iväg hos min stackars pålle som jag kanppt hinner med..o hon hade gallskrikigt s fort jag kom utanför dörren..Fan..Jag vill ju kunna ha min tid i stallet..Tar hon nu inte flaska heller..känns sådär..


Är det mitt barn du skriver om?!?!?!;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 539
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 344
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 409
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 379
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp