Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Så du ligger sömnlös först en och en halv timme varje kväll?:( Kan du inte gå och lägga dig senare istället?

Jag går ju och lägger mig med Ture ungefär vid halv 9. Sen ammar vi och så ska han somna. Ibland somnar han vid bröstet och ibland tar det längre tid, så när han väl somnat är jag helt enkelt för trött för att gå upp. Ibland läser jag lite, ibland somnar jag direkt och ibland ligger jag i dvala till tio. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 7

Aha, jag såg framför mig att du låg och vred dig i en och en halv timme varje kväll, det lät inte så kul. Men att du orkar ta nattningarna varje kväll, här brukar oftast min man ta dem i veckorna, så hinner jag göra lite annat istället.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 7

Har ibland funderat på att be sambon ta över när jag ammat färdigt men jag är oftast för trött - orkar inte gå upp. :) Och förr somnade han alltid vid amningen så då var det inte ens nåt som tog tid. Jag är kvällstrött av mig och har nästan alltid gått och lagt mig mellan 21 och 22...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 7

Då är det ungefär som vanligt nu då. Lämpligt att vara morgonmänniska när man håller på med hästar!

Jag är tvärtom, kvällspigg. Så jag gör lite som du funderade på - ammar, och sen tar mannen bebis och nattar i sovrummet. Oftast lagar jag mat under tiden, så kan vi äta tillsammans i lugn och ro sen när bebis har somnat. Sen går jag och lägger mig vid 23 nånting. Har alltid varit morgontrött, så jag uppmuntrar inte precis bebis att stiga upp klockan sex. Skulle man vakna då så är mamma aptråkig och ligger kvar i sängen, så oftast somnar vi om bägge två efter en stund. Bebis är dessutom sällan utsövd då, så om vi stiger upp blir det gnälligt hela morgonen.

När jag tänker på saken tror jag kanske man styr in barnet att passa ens egna sovvanor lite grann.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
347
· Visningar
21 532
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 414
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 981
· Visningar
64 068
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp