Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2011, del 2!

Equilina

Trådstartare
Inleder med en bortglömd magbild från i måndags, v 39+0

390-sida_135637140.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Lägger in BF-listan här också! Tror att detta är den senaste versionen?

Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17 februari!
6 - Equilina, första barnet
7 - Feel, första barnet
13 - LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
18 - BlueBays - första barnet
19 - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22 - Rizto, andra ungen
23 - Fitzy, första barnet, datum från UL
23 - nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24 - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31 - Amandas

April
6 - Orion_X första barnet, prel datum
30 - Tillit, andra barnet

Maj
3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy_)
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Ändrade lite i den bara :laugh:

Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17 februari!
6 - Equilina, första barnet
7 - Feel, första barnet
13 - LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
18 - BlueBays - första barnet
19 - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22 - Rizto, andra ungen
23 - Fitzy, första barnet, datum från UL
23 - nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24 - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31 - Amandas

April
6 - Orion_X första barnet, prel datum
30 - Tillit, andra barnet

Maj
3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, datum enligt UL
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

*kl*
Jag är så trött och har så ont i fogarna så idag är jag mest gnällig... :( Imorn ska jag och mamma barnvakta systers barn men det blir nog lugnt ändå så att det inte sätter igång nåt eller att jag får ondare...
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Din mage ser så smidig ut! Min mage känns bara jättetjock tycker jag... :p

*fortsätter på samma knapp*

Min bror (som har två barn-blivande kusiner alltså), är övertygad om att vår bebis kommer innan de kommer hem från semestern i början på nästa vecka. Man kan ju önska, men just nu känns en förlossning rätt avlägset... Knappt några sammandragningar alls idag och definitivt inga förvärkar... Äsch, hoppas kan man ju ändå... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Har inte varit med i tråden innan, bara smygläst ibland :angel: men nu när BF närmar sig med stormsteg kan det väl vara dax att outa sig :D

Väntar tredje barnet, och eftersom mitt yngsta fyller 9 i år får väl detta kallas en sladdis.


Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17 februari!
6 - Equilina, första barnet
7 - Feel, första barnet
13 - LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
15 - Kosmostanten, tredje barnet
18 - BlueBays - första barnet
19 - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22 - Rizto, andra ungen
23 - Fitzy, första barnet, datum från UL
23 - nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24 - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31 - Amandas

April
6 - Orion_X första barnet, prel datum
30 - Tillit, andra barnet

Maj
3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, datum enligt UL
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Jag har typ 3 dagar kvar till BF och jag har inte börjat vänta ännu, du har ju typ 16 dagar kvar, du kommer bli tokig om du börjar vänta redan nu :p Betänk även att de flesta går över tiden...
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Det ska bli spännande att se om vi håller oss till turordningen tycker jag :D
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Mjo, den är nog ganska smidig jämfört med många andra :) Dock tycker jag den kan plattas till nu :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

jag är avundssjuk på er som lägger ut bilder för ni har så fina magar..min är precis full med bristningar nu å fruktansvärt hårig så jag vill inte lägga ut en bild då den kan verka stötande:D eller photoshopar ni era bilder?!:angel:
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Önskar min mage var så liten...

Men men, den har klarat sig från bristningar än så länge iaf. Uppdaterar mitt BF-datum med

Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17 februari!
6 - Equilina, första barnet
7 - Feel, första barnet
13 - LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
15 - Kosmostanten, tredje barnet
18 - BlueBays - första barnet
19 - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22 - Rizto, andra ungen
23 - Fitzy, första barnet, datum från UL
23 - nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24 - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31 - Amandas

April
10 - Orion_X första barnet, datum från UL
30 - Tillit, andra barnet

Maj
3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, datum enligt UL
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Då var fikat packat. Dags att köra in till sista jobbdagen. Känns jättekonstigt. Några av tanterna kommer ju hinna gå i pension innan jag kommer tillbaka:eek:
Sen ska jag ta mig igenom ett pass vattengympa. Bara hoppas brösten inte vuxit ännu mer nu... för bikinin är aningens för liten, men har inte hittat någon ny i vettig prisklass på stan:cool: Aja, man är ju mest under vattnet.
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Jag har typ 3 dagar kvar till BF och jag har inte börjat vänta ännu, du har ju typ 16 dagar kvar, du kommer bli tokig om du börjar vänta redan nu :p Betänk även att de flesta går över tiden...

Efter att bara gått hemma sen i oktober med en massa krämpor så är det lätt att längta när det bara är typ två veckor till BF... Galen blev jag redan efter jul, så det är lugnt! ;)

Jag har inga planer på att gå över tiden. Det accepteras inte! :devil:


*fortsätter på samma knapp*

Hade sjuka sjuka sammandragningar i natt och lite värkar då och då. Men ändå lyckades jag sova förvånansvärt bra i natt! Jag är nästan pigg idag!
:D
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

jag blir fan knäpp snart när jag tänker på pållarna...jag har sån jävla ridabstinens å ge mig f*n på att jag kommer få vänta minst 12 veckor innan jag "får" rida...TRE månader då har halva sommaren gått...just nu känns de som jag lika gärna kan sälja skiten..:mad:..så kul är de juh inte att markarbeta i flera veckor...:cry::cry:
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

ja nu är det sannerligen väntans tider, och en bökig kropp som jävlas med förvärkar och sånt så man dagligen tänkt att nu är det dags! men icke... har dock ändrat inställning nu och räknar med att ungen kommer minst en vecka efter bf, så får det bli en glad överaksning om det inte blir så :)
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

*Kl*

Kanske ska skriva en liten uppdatering här. Har fått diagnosen graviditetsdiabetes så den där ungen ligger på minuspoäng redan nu. Jag får alltså inte äta något gott förrän ungen är ute och det är så vansinnigt tråååååkigt! Dessutom ska jag hålla jämna mattider, hur enkelt det nu är när skolschemat ligger huller-om-buller och jag sen ska matcha det med skiftjobb (7-15.30 eller 15-23.40) och hästar. Har inte tillgång till micro annat än hemma och på jobbet. På jobbet får jag inte heller äta när jag vill utan det är fasta tider.
Jag ska fram till 16 mars sticka mig och mäta blodsockernivån sju gånger per dag. Då är det inbokat "vanligt" BM-besök, möte med diabetes- och förlossningsläkare samt dietist.

Förutom att jag ska äta aptråkig mat resten av graviditeten så får jag inte gå kvar hos min vanliga BM utan måste åka in spec-MVC i Lund. (Typ fem gånger längre resa och dessutom dyr parkering :crazy: ) Inte kan jag välja tider där på samma sätt som hos min vanliga BM heller utan där får jag ta den tid jag får, oavsett vad det krockar med. Missade en föreläsning idag och kommer missa fler.
Fler BM-besök blir det också så det blir ett fasligt körande.

Idag är första dagen som jag har mätt blodsockret och det har legat på godkända nivåer alla gånger utom en. Jag är rätt nöjd :p

Frukosten lär jag avsky mest. Den nya BM föreslog knäckebröd istället för mjukt bröd. Andra förslag var kokt ägg eller fil eller havregrynsgröt. Yeah, right. Jag får prova med mjukt bröd sålänge och det är en kompromiss mot vad jag brukar äta! :p

Bebisen mår iaf bra. Hjärtslag på 138 när det mättes tisdag förra veckan. Mitt blodtryck är fint som vanligt, tydligen snodde spec-MVC mina papper från de senaste BM-besöken så jag har inget exakt på det. SF-måttet tror jag var 27. Vad det gäller järn har jag fått börja med Niferex. BM sa att det inte var superviktigt med järntillskott men att det kunde vara bra så okej då.
 

Liknande trådar

Småbarn Idag har vi varann vecka med byte på måndagar. Fungerar bra då barnen har koll på "mammavecka och pappavecka" och det passar bra med...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: SaraXX
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 881
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 399
Senast: turbofling
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp