Förslag på boendevariant

Bexzor

Trådstartare
Idag har vi varann vecka med byte på måndagar. Fungerar bra då barnen har koll på "mammavecka och pappavecka" och det passar bra med våra jobb.
Dock finns det andra faktorer som gör att jag/vi behöver fundera ut en annan variant.

Just nu går tankarna att dela vissa barn på några dagar och endast ha alla barn några dagar. Men i detta behöver det även finnas barnlediga dagar. 3+3+2 går bort eftersom det blir för rörigt för barnen, det behöver vara mer tydligt med att måndagar är X hos mamma, tisdagar är alla hos mamma osv.

Ni som har växelvis boende, hur har ni? Hur är er upplevelse?
 
Idag har vi varann vecka med byte på måndagar. Fungerar bra då barnen har koll på "mammavecka och pappavecka" och det passar bra med våra jobb.
Dock finns det andra faktorer som gör att jag/vi behöver fundera ut en annan variant.

Just nu går tankarna att dela vissa barn på några dagar och endast ha alla barn några dagar. Men i detta behöver det även finnas barnlediga dagar. 3+3+2 går bort eftersom det blir för rörigt för barnen, det behöver vara mer tydligt med att måndagar är X hos mamma, tisdagar är alla hos mamma osv.

Ni som har växelvis boende, hur har ni? Hur är er upplevelse?
Min kompis kör 2-2-3 med sin treåring, det fungerar super för dem och barnet har bra koll på tiderna. Blir ju varannan helg med det upplägget också.
 
Vi har ett rullande 2v-schema:
V1: Hos mig till ons, kommer tillbaka till mig fre.
V2: Hos mig till tors, kommer tillbaka sön.

Detta gör att jag alltid har må-ti, pappan har alltid to. Vi har inte 50/50 av olika anledningar, men det hade ju gått att göra ett liknande schema med hälften var. Fördelen är att kunna rodda aktiviteter och sånt tycker jag.

Mitt tips är alltså att inte hänga upp det på rullande 1v-schema nödvändigtvis. Det känns kanske rörigt i början men man vänjer sig snabbt. Vi har haft såhär i flera år.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 311
Senast: tanten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 135
Senast: Whoever
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 014
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp